Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2008

Κλίνατε επί δεξιά


Μαθητικές παρελάσεις. Ένας θεσμός κακοφορμισμένος, ο κούφιος σχολικός πατριωτισμός της παράτας. Τι κι αν πρόκειται για κατάλοιπο μεσοπολεμικών φασιστικών πρακτικών (μιας και καθιερώθηκαν από το καθεστώς της 4ης Αυγούστου), τι κι αν είναι άγνωστες σε όλη την Ευρώπη και σχεδόν παντού στον κόσμο (εκτός από το τρίγωνο Αθήνα – Άγκυρα – Λευκωσία), τι κι αν παραπέμπουν στο σχολείο–στρατόπεδο που καλλιεργεί στους νέους ψυχολογία μαζικής πειθαρχίας;

Και φέτος, ακολουθώντας σταθερά το «έθιμο», οι νέοι θα εντρυφήσουν στα μηνύματα του αντιφασιστικού αγώνα, βαδίζοντας στρατιωτικά στους κεντρικούς δρόμους των πόλεων, αποδίδοντας τιμές στους «επισήμους», υπό των ήχο των εμβατηρίων και της σφυρίχτρας του γυμναστή–επιλοχία που «σαλαγάει» τους μαθητές.

Δεν είναι μόνο που οι παρελάσεις κουρελιάζουν κάθε παιδαγωγική αντίληψη, με την ομοιομορφία στο ντύσιμο και το περπάτημα και το διαχωρισμό σε ύψος και σε φύλα. Δεν είναι μόνο οι χαμένες ώρες για την «εκγύμναση» των παιδιών, ο πειθαναγκασμός της συμμετοχής μαθητών και εκπαιδευτικών (που κλιμακώνεται από παρακάλια μέχρι απειλές), το κιτς και η αισθητική κακογουστιά.

Το χειρότερο είναι πως σε ένα σχολείο ολοένα και πιο πολύχρωμο και πολυφυλετικό, οι παρελάσεις συνιστούν τον πιο χοντροκομμένο μηχανισμό είτε για να αφομοιωθεί ψυχαναγκαστικά, είτε για να αποκλειστεί το «διαφορετικό» από την εκπαιδευτική διαδικασία: χιλιάδες παιδιά μεταναστών, όμηροι σε μια γκρίζα ζώνη μεταξύ νομιμότητας και παρανομίας, που πασχίζουν με τις πενιχρές τους δυνάμεις να ενσωματωθούν στα σχολεία, εκβιάζονται κάθε χρόνο να δώσουν πιστοποιητικά ελληνικότητας συμμετέχοντας σε εθνικιστικές, στρατοκρατικού τύπου τελετές, και την ίδια στιγμή διαπομπεύονται από «πατριώτες» που φρίττουν βλέποντας τη σημαία στα χέρια των αλλοφύλων.

Τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα που θίγουν οι εθνικές επέτειοι (όπως είναι ο αντιφασιστικός αγώνας και η ελληνική επανάσταση) γιατί να μην προσεγγίζονται με άλλους τρόπους (λ.χ. με ανοιχτές συζητήσεις, καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις) δηλαδή τρόπους που προάγουν τον αναστοχασμό και την κρίση των πολιτών κι όχι με φανφάρες, ταρατατζούμ και δεκάρικους λόγους της συμφοράς;

Διαβάστε την ανακοίνωση από το κοινωνικό στέκι - στέκι μεταναστών Χανίων:
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=91802

57 σχόλια:

  1. Ανώνυμος24/10/08

    Συγχαρητήρια για την ανάρτηση,...χαίρομαι για την ευρύτητα πνεύματος του blog,...Τείνω να συμπεράνω ότι στο πνευματικό μας άθλημα υπάρχουν κάποιοι φωτισμένοι στο πνεύμα και κάποιοι στόκοι που αρέσκονται να νιώθουν πνευματώδεις μόνο και μόνο επειδή ασχολούνται με το άθλημα,...κάποιοι μάλιστα δογματικά στόκοι,..:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος24/10/08

    τι να κλείσουμε;
    κλίνατε επί δεξιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @ανώνυμος: ευχαριστώ πολύ για τη διόρθωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος24/10/08

    Νομίζω οτι η πλειοψηφία των παιδιών,κυρίως του Δημοτικού, μετά χαράς παρελαύνουν. Αυτό κάτι σημαίνει καιδεν μπορούμε να το αγνοούμε.Καλύτερα να μην φτάνουμε στα άκρα από όποια πλευρά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και τα μεγαλύτερα παιδιά, τα πιο πολλά, με χαρά πάνε στην παρέλαση. Και με χαρά ακούνε τις μεγαλοστομίες στις επετείους (αν και μερικά αναγκάζονται). Δεν με εκπλήσσει που "χαίρεται ο κόσμος και χαμογελά, πατέρα". Αρνούμαι όμως να εκλάβω την παρέλαση ως μια ***αθώα*** μαθητική δραστηριότητα, με ωραίους σχηματισμούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος25/10/08

    Αφού λοιπόν δεν υπάρχει τελικά πειθαναγκασμός αλλά χαρά μήπως δεν υπάρχει καν τέτοιο θέμα; Και απλά είναι μια γιορτή που όλοι περνούν τέλεια απ ότι φαίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Από δικό μου λάθος τεχνικό χειρισμό, σβήστηκε μήνυμα ανώνυμου επισκέπτη. Ζητώ συγνώμη, ας κάνει τον κόπο - αν θέλει- ο συντάκτης να το ξαναδημοσιεύσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος25/10/08

    Φυσικα και ειναι ολοι χαρουμενοι..Και οι Γερμανοι στο Τriumph des Willens
    (1934),της L.Riefennstahl, (αξεπεραστη στο ειδος της ταινια),χαρουμενοι ηταν..Μετα ομως..
    Καμμια συλλογικη οντοτητα δεν κανει χωρις καποιες "τελετες" που ενισχυουν την συνοχη της,ωστοσο ισως ειναι πια καιρος να επανορισουμε αυτο που μας ενωνει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος25/10/08

    Auto to arthro peri parelasis, filetikwn diakrisewn, patriotismou kai kathestos stratiotiko sti parelasi, kalutera na mi to egrafes pote. De mas endiaferei i gnomi sou. To oti exeis ti dinami na grafeis kapou kai na se diavazei enas megalos kuklos anthropon se kathista upeuthino na filtrareis tis skepseis sou kai na eisai oudeteros, poso malon se tetoia lepta zitimata pou aforoun ti xwra pou genithikes kai tous ellines progonous sou. Kai polu wraia sou ta lew magako. Ti egine etreman ta xeria sou prin kai to esvises to sxolio mou?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος25/10/08

    Συμφωνώ, όμως οι παρελάσεις είναι το λιγότερο. Σε ένα σχολείο “ολοένα και πιο πολύχρωμο και πολυφυλετικό” μόνο οι παρελάσεις συνιστούν “χοντροκομμένο μηχανισμό είτε για να αφομοιωθεί ψυχαναγκαστικά, είτε για να αποκλειστεί το «διαφορετικό» από την εκπαιδευτική διαδικασία” ;;;; Η πρωινή προσευχή στην οποία πειθαναγκάζονται να παρίστανται οι μαθητές τι είναι ; Οι εξαναγκαστικές αργίες λόγω εθνικών και θρησκευτικών εορτών τι είναι; Ποια η χρησιμότητα της ελληνικής σημαίας και των χριστιανικών εικόνων στα σχολεία; Η καταναγκαστική δημιουργία σχολικών ομάδων (ποδόσφαιρο, μπάσκετ κλπ) δεν κουρελιάζουν κάθε παιδαγωγική αντίληψη με τον διαχωρισμό σε ύψος και σε φύλα; Η ελληνική γλωσσά δεν αποτελεί εμπόδιο στα χιλιάδες παιδία των μεταναστών τα οποία πασχίζουν με τις πενιχρές τους δυνάμεις να ενσωματωθούν στα σχολεία ; Εξάλλου η ελληνική γλώσσα είναι άγνωστη παντού στον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος25/10/08

    Μάλλον το ξεφτυλίσατε το θέμα κύριε προηγούμενε ανώνυμε. Κι εγώ δεν είμαι υπέρ των παρελάσεων, αλλά εδώ έχουμε προφανώς να κάνουμε με έναν άσχετο. Ναι, εσάς εννοώ. Είστε άσχετος στο θέμα της ελληνικής γλώσσας, που λυπάμαι που θα σας στενοχωρήσω αλλά είναι αρκετά γνωστή σε ανθρώπους που θεωρούν τιμή τους να την μαθαίνουν παγκοσμίως (έχω και στοιχεία, προκαλέστε με) αντίθετα με εσάς που προφανώς ντρέπεστε γι' αυτήν.Κι επίσης είστε επικίνδυνος, γιατί ναι μεν είμαστε προοδευτικοί με τους ξένους (και καλά κάνουμε), όμως είμαστε και ρατσιστές με τους Έλληνες. Ευτυχώς που όπως φαίνεται δεν θεωρείτε τον εαυτό σας Έλληνα, γιατί θα άρχιζα να ανησυχώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος25/10/08

    Δεν νομίζω να σε έβρισα, ούτε άσχετο σε είπα ούτε επικίνδυνο ούτε ότι εναντιώνεσαι στις παρελάσεις. Το σχόλιο ήταν ειρωνικό. Αν δεν μπορείς να το καταλάβεις αστό καλύτερα…..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προς τον ανώνυμο με τα greeklish:

    Αν δεν σε ενδιαφέρει η γνώμη του blogger μην διαβάζεις το blog του.
    Από πότε ένα blog οφείλει να είναι ουδέτερο και αμερόληπτο; Αντιθέτως εξ' ορισμού είναι ένα μέρος που ο blogger παραθέτει προσωπικές γνώμες και απόψεις προς το όποιο κοινό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος25/10/08

    Ap'oti gnorizo, o pateras tou gatou einai ollandos kai malista evraikis katagogis. Mporei stin Ollandia na min kanoun parelaseis, profanos giati den apeilountai apo kanenan, alla sto Israel kanoun. Deite to sxetiko video apo ton fetino eortasmo ton 60 xronon tou Israel
    http://www.youtube.com/watch?v=-oJdP-1CdyE&feature=related
    alla kai polla alla video pou mporeite na vreite sto youtube

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος25/10/08

    Συγχαρητηρια και απο μενα για την αναρτηση ΓΑΤΕ...απο την κουνια το τρωμε στη μαπα το ψευδος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το κονδύλι της χώρας μας για στρατιωτικά "ψώνια" ως το 2015 ανέρχεται στα 14δις ευρώ! Έχουμε τη δεύτερη θέση στο πελατολόγιο της Γερμανίας και της Γαλίας και την 4η θέση στον αντίστοιχο κατάλογο των ΗΠΑ Και τα συγκεντρωτικά: Είμαστε η 4η χώρα διεθνώς στις εισαγωγές όπλων!!
    Δεν έχουμε δασκάλους για τα παιδιά μας, γιατρους στα νοσοκομεία και πεθαίνουν οι γονείς μας, και είμαστε η 4η χώρα διεθνώς στις εισαγωγές όπλων!! Τι κουβεντιάζουμε ρε παιδιά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος25/10/08

    Χαιρομαι γι αυτην την αναρτηση! Η 28η Οκτωβριου ηταν μια πολυ μεγαλη στιγμη στην ιστορια της Ελλαδας για να γιορταζεται μ αυτον τον ισοπεδωτικο,φανφαρονικο τροπο, που αφηνει στην ακρη ολη την αντιφασιστικη σταση του λαου τοτε κοντρα μαλιστα στην φασιστικη ηγεσια του. Αλλα βλεπεις οι εθνικιστικες αντιληψεις δεν θελουν ουσιαστικο γιορτασμο-χωρις τα ταρατατζουμ-γιατι ισως ακουστουν πραγματα που δεν πρεπει στα αυτια των μικρων παιδιων κυριως. Και ετσι εχουμε περασει στην βαρεμαρα και στα κλισε. Χαιρονται τα παιδια με τις παρελασεις? Λιγο αμφιβαλλω. Ισως μονο απο κει-απο τα παιδια- να ελθει και η ανατροπη αυτης της καταστασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος25/10/08

    Κύριε ανώνυμε με τα Greeklish (αλήθεια, διαθέτετε ελληνικό πληκτρολόγιο;) φαντάζομαι ότι κατ' εσάς η καταγωγή κάποιου δεν του επτρέπει να εκφράζει τη γνώμη του ή αν την εκφράζει θα πρέπει και να τον σημαδεύει και να εναρμονίζεται με αυτήν. Λοιπόν εγώ ως Αθηναίος 4ης γενιάς έχω την άδειά σας; Ευχαριστώ. Επιτρέψτε μου λοιπόν να πω δύο πράγματα: Πρώτον ότι αυτές τις μέρες γιορτάζουμε το ΌΧΙ στο φασισμό (αν το ξεχάσατε) και δεύτερον ότι απόψεις όπως η δική σας με κάνουν να σιχαίνομαι κάτι που υπό άλλες συνθήκες θα σεβόμουν: την ανωνυμία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος25/10/08

    "μετά χαράς" παρελαύνουν όλα τα μαθητούδια, κυρίως επειδή για να προετοιμαστούν για τις σχολικές παρελάσεις χάνουν ώρες από τα μαθήματά τους, κι αυτό είναι πάντα αιτία χαράς για τα μαθητούδια. μην τρελαθούμε

    και εννοείται ότι μας ενδιαφέρει η γνώμη του blogger, ανεξάρτητα με το εάν συμφωνούμε ή διαφωνούμε. για ποιο άλλο λόγο επιλέγουμε να διαβάζουμε κάποια blog;

    σκέφτομαι τι κράξιμο θα έπεφτε αν κάποιο σχολείο έστελνε τους μαθητές του να παρελάσουν στοιχισμένους με τυχαίο τρόπο, αγόρια-κορίτσια, κοντά-ψηλά ανάκατα και, ας πούμε, με γενικό θέμα ντυσίματος το μπλε και το άσπρο, αλλά χωρίς στολή. αλλά εδώ συζητάμε ακόμα το αν θα μπει η θεωρία της εξέλιξης στη διδακτική ύλη στα σχολεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος25/10/08

    Kyrie Oikonomopoule,
    an xerete ellinika, ego aplos epesimana tin diaxroniki paraleipsi tou sympathestatou kata ta alla gatou, na katakrinei tis idies parelaseis kai ton entono militarismo tou Israel, mias horas pou systimatika exontonei tous Palestinious kai me tis 400 pyrinikes kefales pou diathetei kai tin symmaxia tis me tis USA, apotelei ton megalytero kindyno gia tin eirini stin Mesogeio.
    Tha mou epitrepsete na exo diaforetiki gnomi giati o ellinikos laos eipe to OXI kai polemise enomenos kata ton eisvoleon. Oxi vevaia giati itan fasistes, alla giati itan eisvoleis. Ti pistevete diladi? Oti an oi eisvoleis itan mia dimokratiki hora, oi paterades mas tha tous afinan na perasoun?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος25/10/08

    Ανώνυμε με τα greeklish, τι έχεις να πεις για την ανάρτηση

    http://skakistiko.blogspot.com/2008/01/blog-post_31.html

    ?????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κι ας μην ξεχνάμε το εξής παράδοξο:είμαστε μια χώρα που μνημονεύει την ΕΝΑΡΞΗ του πολέμου, αφού είναι το "μέγα όχι" που γιορτάζουμε παρελαύνοντας.
    Δε γιορτάζουμε την αποκατάσταση της ειρήνης.
    Το ίδιο και με την 25 μαρτη,
    γιορτάζουμε την έναρξη ενός πολύχρονου αιματοκυλίσματος, όχι τη μέρα που η ελλάδα ανακυρήχτηκε ανεξάρτητο κράτος.
    όσο για τον 1ο παγκόσμιο, την αιτία δηλαδή όλων των μετέπειτα δινών.. σιωπή ιχθύος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος25/10/08

    Μπράβο και από μένα για το post. Φυσικά και οι παρελάσεις είναι αναχρονιστικές και καλλιεργούνε τον εθνικισμό, χωρις να προσφέρουνε κάτι άλλο. Δεν υπάρχουνε, όχι μόνο στις άλλες δυτικές χώρες, αλλά και στις περισσότερες χώρες του "τρίτου" κόσμου (π.χ. στην Ινδία).

    Φυσικά ο κάθε blogger έχει δικαίωμα να εκφέρει όποια άποψη θέλει. Ο Γάτος δεν έχει κάποιο θεσμικό ιστότοπο (π.χ. της ομοσπονδιας) στην τελική και όποιου δεν του αρέσει ... στο καλό (εμένα δεν θα μου λείψει:-)!

    Τέλος, οι προσωπικές, ανώνυμες και αναληθείς επιθέσεις (περί δύο μέτρων και σταθμών ας πούμε), είναι στο μόνο που μπορούνε να καταφύγουνε κάτι απολιθώματα σαν τον ανώνυμο με τα greenglish.

    (με τα greenglish δεν έχω κάποιο πρόβλημα. Και εγώ ο ίδιος, συχνά γράφω έτσι μια και ο δικός μου υπολογιστής, πράγματι δεν έχει ελληνική γραμματοσειρά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος25/10/08

    Και ποιος είπε πως ο θεσμικός ιστότοπος της ομοσπονδίας είναι αεμερόοοοοληπτος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος25/10/08

    Den anexome apo kanena blogger kai blog na ekfrazei ton anthelinismo tou. Kati tupoi san kai ti parti sou exoun ferei tin Ellada mas stin simerini tis katadia, i athina exei gemisei apo xenous kai i eglimatikotita exei paei sta ipsei, einai tuxaio auto, e?? Thelete na deite to melon sas? koitaxte tin ameriki, tin agglia tin gallia, ta gheto, tin eglimatikotita tous... Fisika kai tha giortazoume to oxi, diladi to nai sto polemo, giati dixos to polemo tote eloi eseis pou mou sikosate kefali tha eisastan twra sklavakia pou tha kanan oneira eleutherias. Sir/John den exeis adiko alla epimenw otan vlepw tetoiou eidous anthelinikes dimosieuseis. Derida kala tha kaneis na prosexeis tous prosopikous xaraktirismous, elaxistoi se auto to blog grafoun me ta onomata tous kai esi den eisai mia apo autous. Sevasteite tous progonous mas pou xusan to aima tous wste emeis simera na imaste eleutheroi, na pezoume skaki, kai na kanoume oti goustaroume. Nai i parelasi einai enas apo tous elaxistous forous timeis sto prosopou tous stis paradwseis ta ithei kai ethima tis patridas mas. Ellines.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος25/10/08

    ανώνυμε, τι βαθμό έπαιρνες στην έκθεση, στο σχολείο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος25/10/08

    Οι παρελάσεις δεν είναι κατάλοιπο φασιστικών πρακτικών ούτε καθιερώθηκαν από το καθεστώς της 4ης Αυγούστου όπως γραφεί ο blogger και αμέσως έσπευσαν να τα υιοθετήσουν όλοι. http://press-gr.blogspot.com/2007/10/1.html : περιέχει απόκομμα της εφημερίδας ΕΜΠΡΟΣ της 25 Μαρτίου 1921 (επί Βενιζέλου) το οποίο αναφέρει "Από της 3ης απογευματινής ώρας ήρχισαν παρελάσεις των μαθητών και μαθητριών..." . Ακόμα μια μηχανή αναζήτησης μπορεί εύκολα να αποδείξει ότι παρελάσεις δεν γίνονται μόνο στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος25/10/08

    Για την ιστορική ακρίβεια: Το 1921 ο Βενιζέλος δεν ήταν στην εξουσία. Την 1η Νοεμβρίου 1920 το Κόμμα των Φιλελευθέρων νικήθηκε από την ενωμένη αντιπολίτευση της δεξιάς, ο δε Βενιζέλος δεν εξελέγη καν βουλευτής. Στις 4 Νοεμβρίου ο Βενιζέλος αναχώρησε για το Παρίσι, δηλώνοντας ότι αποσύρεται από την ενεργό πολιτική και σκοπεύει να ιδιωτεύσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Ανώνυμος25/10/08

    Κύριε ανώνυμε, αν όντως σέβεστε τους προγόνους μας που έχυσαν το αίμα τους, γιατί δεν τους σέβεστε και για τη μελάνη που έχυσαν σε πινακίδες, παπύρους και περγαμηνές; Τίποτα δεν μας λέτε για όλα αυτά. Τίποτα δε μας λένε όλοι οι προγονόπληκτοι. Ο τόπος μας (και δηλώνω υπερήφανος που είμαι Έλληνας, κι απερίφραστα μάλιστα) δεν φτιάχτηκε με το αίμα μόνο. Φτιάχτηκε με τη φιλοσοφία, τον Όμηρο, τη γεωμετρία, την τραγωδία, την ιατρική, τους εκκλησιαστικούς ύμνους μεγάλων ποιητών (ναι, κύριε ανώνυμε, τα διαβάζω όλα αυτά, εσείς;), φτιάχθηκε ο τόπος μας με τα γραπτά του Ροϊδη, του Παλαμά, του Σεφέρη, με το έπος του Διγενή, με τον Πτωχοπρόδρομο, τον Σολωμό. Εσείς από όλα αυτά προφανώς κρατάτε μόνο το τσαρούχι. Και το τσαρούχι θέλετε προφανώς μόνο να διδάσκουμε. Αλλά αν αγαπάτε την Ελλάδα μας σκεφτείτε τι να κάνουμε για να κερδίσουμε τη θέση που μας αξίζει ανάμεσα στους άλλους πολιτισμένους λαούς. Εκτός αν θέλετε να την κερδίσουμε δια της λόγχης. Αλλά τότε ας βιαστούμε όλοι να φτιάξουμε κρέας για το μέτωπο, γιατί οι "κακοί" είναι πολύ περισσότεροι και δεν προλαβαίνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος25/10/08

    Kurie Oikonomopoule,

    sto parapanw polu sigekrimeno thema exetai vgei ektos thematos

    Kalo sas apogeuma

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος25/10/08

    Αφού οι Έλληνες "καλοπερνούσαν" υπό τον τουρκικό ζυγό γιατί κάθε τόσο επαναστατούσαν; Μήπως επειδή ήταν ρατσιστές; Τι γνώμη είχε ο Κολοκοτρώνης για τους Τούρκους; "Τούρκος μη μείνει στο Μοριά μηδέ στο κόσμο όλο." Από τη Βικιπαίδεια διαβάζουμε:"Πρωταγωνίστησε σε πολλές στρατιωτικές επιχειρήσεις του αγώνα, όπως στη νίκη στο Βαλτέτσι (14 Μαΐου 1821), στην άλωση της Τριπολιτσάς (23 Σεπτεμβρίου 1821), κατά την οποία έγινε και η σφαγή της Τριπολιτσάς, όπου σφαγιάστηκαν περίπου 40.000 άμαχοι Τούρκοι και Εβραίοι, στην καταστροφή της στρατιάς του Δράμαλη στα Δερβενάκια (26 Ιουλίου 1822), όπου διέσωσε τον Αγώνα στην Πελοπόννησο αφού πρυτάνευσαν η ευφυΐα και η τόλμη του στρατηγικού του νου. Οι επιτυχίες αυτές τον ανέδειξαν σε αρχιστράτηγο της Πελοποννήσου." Πω πω "εγκληματίας". Φυσικά αν είχε τα μυαλά των σημερινών "προοδευτικών" νεοελλήνων θα γινόταν ένα υψηλόβαθμο στέλεχος στην αυλή του σουλτάνου και δε θα τα θυσίαζε όλα για την ελευθερία της Ελλάδας και δε θα σάπιζε στις φυλακές στο Ναύπλιο. Αν έβλεπε τα χάλια μας αίμαι σίγουρος πως δε θα έμπαινε καν στη σκέψη να ελευθερώσει την Ελλάδα. Θα κοιτούσε "τη πάρτι του" όπως κάνουμε εμείς οι σημερινοί Νεοέλληνες. Ίσως και να περνούσε την ώρα του φλυαρόντας όπως κανουμε τώρα. Σήκω Γέρο να μας δεις και να μας σιχαθείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος25/10/08

    Αγαπητό απολίθωμα,

    (ένας λόγος να μη γραφει κανείς ανώνυμα είναι να μπορούμε να τον προσφωνούμε :-)

    Προσωπικα δεν είμαι ανωνυμος (γράφω πάντα ως derida και είμαι ο Πέτρος Βαλντέν). Φυσικά συμπέρανες οτι είμαι γένους θυλικού μια και δεν έχεις ποτέ ακούσει τον φιλόσοφο Derrida :-)

    Είμαι περίφανος που έρχονται μετανάστες στη χώρα μου. Η μεγαλύτερη εγκληματικότητα στην Ελλάδα διαπράττεται όχι από τους μετανάστες αλλά από την εκκλησιά τους πολιτικούς, δικαστές, businessman κτλπ, δηλαδή κυριώς Έλληνες.

    Να σου θυμίσω οτι και οι Έλληνες υπήρξαν και αύτοι μετανάστες και αντιμετωπίσανε τις ίδιες προκαταλήψεις. Το έλληνας θεωρούταν συνώνυμο του κλέφτη π.χ.

    Η κατάντια της Αμερικής και της Αγγλίας δεν είναι οι μετανάστες (που πολλοί είναι και έλληνες άλλωστε), αλλά η πολιτική απέναντι στον υπόλοιπο κόσμο που χαράσουνε οι ντόπιοι. (και το γεγονός οτι τον εξαθλιώνουν με την νεο-ιμπεριαλιστική οικονομική πολιτική τους, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι άλλων χωρών να αναγκάζονται να μεταναστεύουν για να επιβιώσουν).

    Βεβαίως όλες αυτές οι σκέψεις είναι μάλλον δύσκολο να γινούν από το ενλόγω ανώνυμο :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος25/10/08

    Εμένα όλες αυτές οι παρελάσεις μου θυμίζουν τα χρόνια της χούντας και τη Σοβιετική Ένωση επί Μπρέζνιεφ-not good... Και καλά η στρατιωτική παρέλαση, πρέπει να επιδείξουμε αυτά για τα οποία πληρώνει ο Έλληνας πολίτης ένα σωρό λεφτά, οι μαθητικές όμως? Το αστείο είναι πως οι περισσότεροι γονείς θέλουν τα παιδιά τους στην παρέλαση για να τα βγάλουν φωτογραφία, και δεν δίνουν δεκάρα για το "πατριωτικό" περιεχόμενο. Τα περισσότερα παιδιά συμμετέχουν γιατί έτσι χάνουν πολλές ώρες μαθημάτων στις πρόβες, ενώ και τα ίδια τα σχολεία τις οργανώνουν είτε γιατί πρέπει να υπακούσουν στην εγκύκλιο του ΥΠΕΘ, είτε για να μπουν στο μάτι των γειτονικών ιδρυμάτων.
    Ευτυχώς οι γονείς μου δεν ήταν τόσο ζεστοί στην προοπτική να περπατώ με στρατιωτικό βηματισμό ανάμεσα σε εκατό άλλους, σε σχηματισμό, ντυμένοι όλοι ομοιόμορφα σαν μαριονέτες, οπότε τη γλύτωσα. Και τώρα που το σκέφτομαι, η όλη εικόνα μιας μαθητικής παρέλασης μόνο λύπηση και κατάθλιψη μπορεί να προκαλέσει σε έναν σκεπτόμενο άνθρωπο, σε αντίθεση πχ. με τη ζωντάνια, την αυθεντικότητα και το συναισθηματισμό μιας διαδήλωσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ανώνυμος25/10/08

    Petro magako, bravo re paidi, prepei na xarikes polu otan egrafes to parapanw koimeno kai me apokaleis opos esi nomizeis. Epeidei se xerw kai se sevomai de tha sinexisw me to eironiko sou ufaki, alloste den exw na apodeixw tipota se kanena. Swsta ta les kai bravo sou, mono pou esi milas gia corruption enw egw milisa gia eglimatikotita, to oti to vradi fovase na kukloforiseis. Mias kai spoudases se imperial kai cambridge tou londinou, gia thimisou poses perioxes einai apagoreymenes oxi mono to vradi alla 24/7. Fisika kai auto ofeilete kata ena meros stin politiki, opos proaneferes, alla mono kata ena meros. Ta upoloipa einai kathara anthropinoi, fuletikoi kai politistikoi paragodes. Nai oi Ellines eixan kako onoma se ameriki, germania, australia omos auto ofeilotan sto oti kata pleiopsifia metanasteusan anthropoi xamilhs pneumatikis morfosis kai tixodioktes, opos sinithos ginetai. Stamataw edw giati to thema mou einai mono to antheliniko keimeno tou gatou peri parelasis. Fisika kai de simfono mazi sou peri parelasis, kai gia to strato sigoura ta idia kai xeirotera tha peis... alla einai gnwmi sou kai ok to sevomai. Prosopika de sou krataw kakia.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Ανώνυμος25/10/08

    "omos auto ofeilotan sto oti kata pleiopsifia metanasteusan anthropoi xamilhs pneumatikis morfosis kai tixodioktes, opos sinithos ginetai"

    Μήπως το γεγονός οτι ήταν φτωχοί και χρειαζόταν να μεταναστεύσουν, άρα με μεγαλύτερη πιθανότητα για εγκληματικότητα λόγω κοινωνικών συνθηκών (π.χ. χειρότερη μόρφωση, οικονομικη κατάσταση).

    Επίσης, εσυ καλά κράτα την ανωνυμία σου. Άμα τόσο περίφανος είσαι για τις απόψεις σου γιατί δε τα λες με το όνομα σου? (μια και με ξέρεις και το γύρισες στο προσωπικό).

    Υ.Γ. Το Cambridge είναι πόλη και επομένος δε βρίσκεται στο Λονδίνο :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ανώνυμος26/10/08

    Γιατί θα παρελάσω την Τρίτη:

    - Γιατί η αντίσταση στο φασισμό ήταν προνόμιοα κια έργο του λαού, το οποίο δεν παραχωρώ σε κανέναν

    - Γιατί ο πατέρας μου έτρωγε ξύλο επί δεκαετίες όταν επιχειρούμσε με άλλους αντιστασιακούς να καταθέσει στεφάνι ή να συμμετέχουν στην παρέλάση ως το άξιζαν

    - Γιατί θέλω να κυμματίσει η σημαία της εθνικής αντίστασης, σε πείσμα αυτών που θέλουν να την ξεγράψουν

    - Γιατί ο κούφιος κοσμοπολιτισμός είναι το πρώτο ξεαδερφάκι του εθνικισμού: και οι δύο μισούν το λαό και απεχθάνονται τις μεγάλες στιγμές του

    - Γιατί η συζήτηση στην ουσία δεν αφορά τις παρελάσεις, αλλά την προσπάθεια να σβηστεί από την ιστορική μνήμη ο αντιφασιστικός αγώνας των λαών (εξ' ου και η 9η Μάη νοθεύεται ονομάζεται "μέρα της Ευρώπης" - από την ΕΕ που ανακηρύσει ήρωες πλέον τους συνεργάτες των ναζιστών.

    - Απόδειξη το ότι το θέμα ανακινείται σε κεντριικό επίπεδο είτε από τους απώντες, είτε από τους λιποτάκτες της αντιφασιστικής πάλης, είτε από νεοταξίτες κονδυλοφόρους των ΜΜΕ.

    - Ο πατέρας μου δε ζει πλέον. Γι αυτό την Τρίτη θα παρελάσω στη θέση του εγώ. Μαζί με την ΠΕΑΕΑ και όσους ΕΠΟΝΙΤΕΣ ζουν ακόμη και συνεχίζουν ορθοβαδίζοντες και ορθοστατούντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμος26/10/08

    Είτε κόκκινος είτε μπλε είναι ο εθνικισμός, χεράκι χεράκι πάνε. Πάντα με ένα μάτι γυάλινο και με ένα πόδι ξύλινο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος26/10/08

    Kapoioi exoun xasei tin psychraimia tous kai katafevgoun se yvreis kai xaraktirismous, alla kai se paralogismous. Mataia prospathoun na mas peisoun oti zoume se mia fasistiki kai militaristiki xora. Ta gegonota tous diapsevdoun. H eleftherostomia me tin opoia diatyponoun tis anthellinikes kai antethnikes "theseis" tous, apodeiknyei oti zoume se mia akraia dimokratiki xora. As pane stin Tourkia i sto Israel na diatyposoun paromoies "theseis"... Oi monoi pou fasizoun kai viaiopragoun aprokalypta stin Ellada, einai oi kat' efimismo legomenoi "anarxikoi" kai oi politikoi tous prostates...
    Afou loipon kyrioi pseftoaristeroi kai pseftoproodeftikoi, kanete gargara ton militarismo kai ta englimata tou kratous tou Israel, ti exete na peite gia ton Mordexai Vanunu, pou sapizei 23 xronia tora stis fylakes tou Israel? Pou einai i symparastasi sas kai o anthropismos sas?

    http://www.serve.com/vanunu/recentnews.html

    Mi mou peite oti den ton kserete.
    Itan o Israilinos pou apokalypse oti to Israel exei pyrinika opla.
    To Israel diathetei pyrinika opla apo ta mesa tis dekaetias tou '60,
    pote den to paradexthike, den dexetai ton diethni elegxo kai o monos proedros ton USA pou enantiothike se afto, o JFK, teleios "symptomatika" ton efage i marmaga...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ανώνυμος26/10/08

    Όποιος δηλαδή δεν δέχεται το φασισμό σου είναι υποχρεωτικά "ψευτοαριστερός" και "ψευτοπροοδευτικός". Σου πέρασε απ΄ το μυαλό ότι μπορεί απλά να είναι πιο μορφωμένος από σένα;
    Έτσι αντί να γίνεσαι γελοίος και να γελοιοποιείς και τους ομοίους σου, ή δείξε ότι έχεις τέλος πάντων το θάρρος της γνώμης σου σταματώντας την ανωνυμία για να τη σταματήσουμε κι όσοι από μας εξακολουθούμε, ή σταμάτα τις βλακείες κι άντε να πάρεις το όπλο σου να πολεμήσεις τους εχθρούς σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ανώνυμος26/10/08

    Κοσμοπολιτισμός του κεφαλαίου και εθνικισμός είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

    Στον αντίποδα ο πατριωτισμός και ο διεθνισμός της εργατικής τάξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ανώνυμος26/10/08

    Είμαι ο αμέσως προηγούμενος ανώνυμος από εσένα κι έχω να σου πω με όλο το σεβασμό στους αγώνες της εργατικής τάξης το εξής: Ξυπνήστε, διαβάστε, προσαρμοστείτε στους καιρούς, γιατί αλλιώς θα είστε πάντα εργάτες στα "χωράφια" των (λιγότερων πια στους βάρβαρους καιρούς μας) διαβασμένων. Κι έτσι ο διεθνισμός σας θα είναι απλά ένα λάβαρο χωρίς αντίκρυσμα. Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε τι λέω, αν όμως το καταλαβαίνεται σας ικετεύω να μην κάνετε άλλο κακό σε όλους μας.

    Άλλωστε μόνος σας μιλήσατε για "αντίποδα". Δεν χρειάζεται αντίποδες ο κόσμος. Σκεπτόμενους ανθρώπους χρειάζεται. Σκεπτόμενους γαμώτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ανώνυμος26/10/08

    Είναι διασκεδαστικό να σε νουθετούν απολογητές του συτήματος όταν αυτό βυθίζεται στην κρίση...

    Η κ. Ρεπούση αλήθεια τί έγινε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος27/10/08

    Να δω την επανάσταση των περισσότερων οδηγών στην Ευρώπη και τι στον κόσμο. Να αρπάζουν στο ένα χέρι ένα τιμόνι και στο άλλο έναν πανάκριβο φραπέ και να ορμούν στην "άρχουσα τάξη". Κι αυτοί να αμύνονται κραδαίνοντας την δυο φορές ακριβότερη από τις άλλες χώρες της Ευρώπης γόβα τους. Κι όλοι μαζί να καταλήγουν στους τρεις φορές ακριβότερους από την Ευρώπη γιατρούς μας. Και μετά ελάτε να μιλήσουμε για απολογητές του συστήματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Ανώνυμος27/10/08

    Συγχαρητήρια στον blogger για το post του , πέτυχε το στόχο του... να προβοκάρει δηλαδή τα δύο άκρα της ελληνικής κοινωνίας , με μοναδικό στόχο την πολιτική και ιδεολογική εκμετάλλευση.

    Κόκκινοι και εθνικιστές είναι οι καλύτεροι φίλοι , ο ένας δικαιολογεί την παρουσία του άλλου

    Και εμεις οι υπόλοιποι καθόμαστε σαν ****κες και τους παρακολουθούμε , λες και δεν υπάρχουν σοβαρότερα ζητήματα σε αυτή τη χώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Ανώνυμος27/10/08

    Αυτο που νομιζω προκυπτει απο ολη την ενδιαφερουσα συζητηση ειναι οτι καθε γιορτη εχει και μια σκια μελαγχολιας οπως καθε λυπη εχει και αντανακλασεις χαρας.
    Κανεις δεν αμφισβητει οτι η Ελλαδα αγωνιστηκε στον πολεμο κατα του φασισμου με λαμπρο και μη αναμενομενο τροπο ομως οι επιγονοι δεν δικαιωνονται απο τη σταση των προγονων.
    Νομιζω επισης οτι καθε γλωσσα και μαλιστα επισημη εκφραζει καταναγκασμο -με την εννοια οτι ειναι εναντιον της σιωπης που ομως κρυβει την αμφισβητηση ή τον σκεπτικισμο -τα ατομικα βιωματα- και την ιδιωτικη αμφιβολια.

    Οσο για τους μαθητες που οι πανηγυρικοι τους προκαλουν πληξη -οπως και τη δικη μας γενια-και τα βηματα τους γινονται ολοενα και περισσοτερο ασυντονιστα ενω η ενδυμασια τους ολοενα και πιο ανδρικη ή θηλυκη -η παρελαση μοιαζει σα μια προβα ντεμπυνταντ οπως οι αμερικανοι κολλεγιοπαιδες. Μοιαζει επισης με την αρχη ενος παρτυ και ειναι χαρακτηριστικο οτι τα μπαρ και οι καφετεριες στην πολη μου αυτη τη μερα ειναι ανοικτα απο το πρωι.

    Θα ηθελα να πω επισης οτι οι παρελασεις ειναι -χαρακτηριστικο της προπαγανδιστικης νοοτροπιας καθεστωτων αριστερων και δεξιων- οσο και οι επι τουτου διαδηλωσεις.

    Τελος ο πατριωτισμος δεν ειναι ιδιοτητα μονο των δεξιων οπως και οι εκκλησιαστικες μας καταβολες δεν δικαιωνουν τα σκανδαλα της εκκλησιας.

    ΥΓ Αυτα θα εστελνα την Παρασκευη που ειδα αυτο το post αν δεν ειχα προβλημα στην ιστοσελιδα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ανώνυμος28/10/08

    Παρατηρώντας τα σχόλια των προηγούμενων,φαίνεται διάχυτη μια ένταση ανάμεσα στους σχολιαστές του ιστολογίου.Νομίζω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζεται αυτό που θα έλεγε και ο Αριστοτέλης:Μεσότητα.Από τη μια,είναι προφανές εδώ και πάρα πολλά χρόνια ότι οι παρελάσεις έχουν ατονήσει,και πολλές φορές αποτελούν αγγαρεία για τους μαθητές(ανακαλώ χαρακτηριστικά τα δικά μου μαθητικά χρόνια,που αρκετές φορές πήγαινα χωρίς ιδιαίτερη διάθεση και ενίοτε δεν πήγαινα),από την άλλη όμως αποτελεί έναν μικρό φόρο τιμής(ανεξάρτητα από τα συν και τα πλην του) προς τους συμπατριώτες μας,οι οποίοι πάλεψαν με αυτοθυσία και ηρωισμό,ενάντια σε έναν αντίπαλο(Ιταλία του Μουσολίνι)παρασάγγας ανώτερο απο κάθε άποψη(στρατιωτικό δυναμικό,εξοπλισμό).Και ενώ πολλοί πιθανότατα θα πίστευαν ότι οι Ιταλοί θα έκαναν παρέλαση μέχρι την Αθήνα είδαν με κατάπληξη την ''Ψωροκώσταινα''(ας με συγχωρήσετε για την ορολογία)να ταπεινώνει τον ''Ντούτσε'',σε τέτοιο βαθμό,που χρειάστηκε η γερμανική μηχανή να κάμψει την ελληνική αντίσταση.Για αυτό και μόνο,νομίζω ότι πρέπει να κρατήσουμε αυτήν την εθιμοτυπική παρέλαση,όχι για να κάνουν οι μαθητές μια αγγαρεία ή για να έχουμε μια ημέρα αργία,αλλά για να αναπολήσουμε όλους εκείνους,οι οποίοι πέθαναν στην προσπάθεια να υπερασπιστούν τα σπίτια και τις οικογένειές τους,και το κυριότερο,για να αποτυπωθεί καλά στο μυαλό μας ότι αυτή η κτηνωδία που λέγεται πόλεμος,δεν έχει να προσφέρει απολύτως καλό τίποτα σε κανέναν και ότι όλη η ανθρωπότητα θα πρέπει να συνασπιστεί σαν μια γροθία,για να αποφύγουμε νέα 1940 και όλα τα δεινά που θα τα ακολουθήσουν(Κατοχή,πείνα,εκτελέσεις,δωσίλογοι,εμφύλιοι).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Ανώνυμος28/10/08

    Ζούμε σ'εποχές παγκοσμιοποίησης όπου τα έθνη και οι λαοί αποτελούν ένα ολοένα και πιο ενιαίο σύνολο. Άγγλοι, Γάλλοι, Πορτογάλοι, Ινδοί, Πακιστανοί, Άραβες, Κινέζοι, Φιλιππινέζοι όλοι έχουνε μπει σ'ένα τεράστιο γουδί και ναι μεν δεν τους κοπανάει απαραίτητα ο πόλεμος σα γουδοχέρι, όπως περιγράφει ο Αριστοφάνης στην Ειρήνη του, αλλά πρόκειται για μια περίεργη κατάσταση, που σε λίγο θα οδηγήσει σταδιακά σε πλήρη αποξένωση, ειδικά στη χώρα μας όπου κατά κοινή ομολογία τα σύνορα είναι διαμπερέστατα για κάθε καρυδιάς καρύδι, κι απομάκρυνση από οτιδήποτε δίνει την εντύπωση του συνεκτικού δεσμού ενός έθνους και μιας φυλής, που έδινε πάντα μαθήματα πολιτισμού και ήθους σε όλες τις εποχές, όχι μόνο το '40 κατά φασισμού και ναζισμού. Ως λαός πρέπει να φυλάξουμε σαν κόρη οφθαλμού τα ιδιαίτερα εθνολογικά μας χαρακτηριστικά, αυτά που μας διαχωρίζουν χωρίς να μας απομονώνουν από τους άλλους λαούς, που διατηρήθηκαν ζωντανά μεχρι σήμερα, διότι κάποιοι είπαν ΟΧΙ. Κι επειδή το "φυλή" σε κάποιους ακούγεται άσχημα, ωστόσο πρέπει να νιώθουμε περήφανοι γιατί πάντα κάποιοι θα λένε το ΟΧΙ ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα αυτής της φυλής που έδωσε τις Θερμοπύλες. Κι επειδή τέλος οι καιροί αλλάζουν, αλλά οι διαθέσεις των γειτόνων μας όχι, εξού και τα κύματα λαθρομεταναστών που έρχονται με κάθε μέσο συστημένα από Τουρκία μεριά κυρίως, προς μια χώρα με ήδη υψηλή ανεργία και χρεωμένη διεθνώς οικονομία (άλλος πόλεμος αυτός, ακήρυχτος), δεν έχουμε παρά να μνημονεύσουμε το "τοίσδε νόμοις κείμεθα πειθόμενοι" του Σιμωνίδη για τους 300 με την ελπίδα ότι όλα αυτά τα βάρβαρα στίφη μεταναστών θα μυηθούν στις αρχές και τα ιδεώδη του Ελληνισμού, ο οποίος τους υποδέχεται με ανοιχτές αγκάλες κι ας μην έχει την ανάγκη τους αναγκαίως ως εργαζομένων. Αυτούς τους νόμους τιμάμε στις 28 Οκτώβρη, λέγοντας σε όλους, κι όχι μόνο στον κάθε UCK, "Ω ξειν αγγέλειν Λακεδαιμονίοις...", στην Ελλάδα που παρελαύνει περήφανα πατριωτικά πάντα θα βρίσκεις μια φιλόξενη γωνιά, αρκεί να μη μας πουλάς τσαμπουκάδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Τρεις μέρες έλλειψε ο θυρωρός και παραλίγο να πάρει φωτιά το μαγαζί. Τστστσ! Από που να αρχίσω; Α! ναι:

    Eimai egonos antistasiakwn pappoudwn, Ellinas toulaxiston okto gennewn (ap'oso xero), simera katethesa stefani ek meroys ths Ethnikis Antistashs( giati o mparmpa-Lampros Daglas einai enenhnta xrono kai exei reymatoeidh arthritida kai moy anethese na to kano) kai sa na mhn eftanan ola ayta, gnorizo thn istoria moy kai yphrxa shmaioforos toso sto gymnasio oso kai sto lykeio. En oligois den eimai oyte Ollandos, oyte Evraios, oyte Pakistanos, oyte Albanos. Tote re gamoto giati sixenomai tiw parelaseis? Giati de sigkynoymai me ta taratatzoum? Giati oli ayti h proxeirh omoiomorfia me kanei na lypamai? Mipos na me stelnane se kanena nisi gia sofronismo? Mpa, tipote de ginetai, se nisi eimai kai tora...

    Πως να συνεχίσω; Α, ναι, μου ήρθε μια ιστοριούλα.

    (Επικρατεί σκοτάδι στη σκηνή. Ακούγονται τρεχαλητά παιδιών. Ένα αχνό φως φέγγει χαμηλά στις σανίδες επιτρέποντας να φανεί στο κέντρο της σκηνής ένα παγκάκι και τα πόδια των δύο παιδιών. Είναι ένα αγόρι και ένα κορίτσι. Μάλλον φορούν ασπρογάλαζα ρούχα. Όμως είναι πολύ σκοτάδι, τίποτε΄άλλο δε φαίνεται -για την ώρα)

    ΑΓΟΡΙ: Πάμε ρε συ να την κοπανήσουμε!
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Αστειεύεσαι; Θα με σκοτώσει η μάνα μου. Περιμένει πως και πως να με δει να κάνω παρέλαση. Είναι κόρη ταγματάρχη αυτή λέει!
    ΑΓΟΡΙ:Ναι, αλλά εσύ είσαι κόρη λογιστή. Και στην τελική είναι μεγάλη μαλακία όλο αυτό το σκηνικό με τις παρελάσεις. Τι καταλαβαίνουμε; Εγώ να σου πω την αλήθεια ντρέπομαι κάθε φορά που ντύνομαι σα σημαία, κι ας είναι κι όλοι οι άλλοι ντυμένοι έτσι.
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Εντάξει μωρέ, και γω δε γουστάρω, αλλά άντε να πείσεις τώρα τους γέρους...Γκρίνια θες; Μια φορά έκανα την άρρωστη. Ήμουν "παραστάτης", μπροστά μπροστά δηλαδή, δε θα το άντεχα. Η μάνα μου αρρώστησε στ' αλήθεια!

    (Τα παιδιά γελάνε και κάθονται στο παγκάκι, ένα σε κάθε γωνιά του. Τα πρόσωπά τους δε φαίνονται, τόσο είναι το σκοτάδι)

    ΑΓΟΡΙ:Που είμαστε εδώ πίσω; Δε μου θυμίζει τίποτε το μέρος...
    ΚΟΡΙΤΣΙ: Μα, δεν πρέπει να είμαστε μακριά από το σχολείο, ίσως μάλιστα να είμαστε και μέσα στο προαύλιο ακόμα.
    ΑΓΟΡΙ: Δεν έχεις άδικο, με τόσο σκοτάδι σίγουρα κοντά στο σχολειό είμαστε΄.Δε θα αργήσουν να καταλάβουν ότι λείπουμε από τις σειρές. Τώρα θα κοντεύουν όλοι να στοιχηθούν.
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Ίσως πρέπει να επιστρέψουμε. Μια γιορτή είναι στην τελική. Ένας λόγος, λίγο βήμα, ένα εμβατήριο και τελειώσαμε. Μετά θα πείσω τη μάνα μου να με αφήσει να πάμε για καφέ.
    ΑΓΟΡΙ:Και τι γιορτάζουμε δηλαδή; Το "ΟΧΙ", λέει. Άλλοι λένε το είπε ο Μεταξάς (που δεν ξέρω ποιος ήταν, πάντως όχι αυτός με τα κονιάκ). Ο πατέρας μου λέει πως το είπε ο Λαός. Και λοιπόν; Τι κι αν λέγαμε ΝΑΙ; Τι κι αν λέγαμε ΙΣΩΣ; Κανείς δε μου εξηγεί τη διαφορά. Να σου πω την αλήθεια ούτε και που με νοιάζει να την μάθω. Τι με νοιάζει τι έγινε πριν εβδομήντα χρόνια; Αυτό που με νοιάζει είναι αν θα μπορέσω να βρω δουλειά αύριο. Τον πατέρα μου τον έδιωξαν από το εργοστάσιο. Στο είπα; Ναι, η οικονομική κρίση, λέει.
    ΚΟΡΙΤΣΙ: Κάτι όμως πρέπει να σήμαιναν όλα αυτά. Η μάνα μου λέει διαρκώς πως όποιος δε γνωρίζει την ιστορία του είναι υποχρεωμένος να την ξαναζήσει. Θέλω να της πω πως αν ξαναζούσαμε την ιστορία ίσως να τη γράφαμε καλύτερα, μα δεν ανοίγω ποτέ τέτοια κουβέντα γιατί θα με αρχίσει με "τα κόκαλα των προγόνων μας" και άλλα τέτοια κουλά και θα φρικάρω.
    ΑΓΟΡΙ:Ναι, κάτι σήμαιναν όλα αυτά, σίγουρα. Όμως, να! Θυμάσαι εκείνον το δημοσιογράφο που ρωτούσε τις προάλλες τι γιορτάζουμε στις 28 Οκτωβρίου;
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Αυτόν που του είπες για την απελευθέρωση από τους Τούρκους; Χαχα, πως δε θυμάμαι!
    ΑΓΟΡΙ:Τι να του πω μωρέ του μαλάκα; Αυτός και κάτι όμοιοί του δημοσιογράφοι, πολιτικοί και διάφοροι έχουν καταντήσει την Ελλάδα στα χάλια που έχει. Όλοι αυτοί που θα στέκονται πάνω στην εξέδρα για να μας δουν να παρελαύνουμε. Απ' όλα τα γαμημένα τα κόμματα. Γουστάρω να τους λέω τέτοια και να βλέπω τη μούρη τους στις ειδήσεις το βράδυ. Του χρόνου θα τους πω για το Μαραθώνα. Θα τους στείλω αδιάβαστους.
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Κι όμως...Κάτι λείπει...Σαν κάτι να μας κρύβουν...

    (Ξαφνικά ακούγεται από απροσδιόριστο σημείο η μουσική από έναν παλιό φθαρμένο δίσκο. Πολλά κριτς-κρατς και κάπου ανάμεσα η φωνή της Βέμπο, έτσι δεν την έλεγαν εκείνη την τραγουδίστρια;...Στην πλατεία του θεάτρου που μέχρι πρότινος επικρατούσε το σκότος, εμφανίζεται μια λεπτή δέσμη φωτός. Κάτω της παρουσιάζεται ένα γεροντάκι χιλιοχρονίτικο. Με τη βοήθεια ενός μπαστουνιού αρχίζει αργά να προχωράει προς τη σκηνή, ενώ η δέσμη φωτός το ακολουθεί. Τα παιδιά κοιτούν σιωπηλά το γέρικο σκυφτό σώμα με τις σκουριασμένες αρθρώσεις να οδηγεί το φως πάνω στη σκηνή. Τώρα τα πλησιάζει και τα παιδιά κάνουν ακόμα πιο πέρα, στις άκρες του παγκακιού, για να ανοίξουν λίγο χώρο. Το γεροντάκι κάθεται ανάμεσά τους. Κοιτάζει τις σανίδες τις σκηνής και κουνάει το κεφάλι, σαν κάποιον που έχει πια καταλάβει...Η μουσική σταματάει να ακούγεται)

    ΚΟΡΙΤΣΙ:Παππού, εδώ είναι σχολείο. Τι κάνεις εδώ μέσα;
    ΑΓΟΡΙ:Δε φαίνεται να ακούει. Περίεργος είναι. Κι αυτό το φως που τον ακολουθάει...

    (Ακούγονται τώρα εμβατήρια. Από το βάθος της σκηνής έρχεται η φωνή της Δασκάλας. Τα παιδιά στρέφουν και κοιτάζουν πίσω από την πλάτη τους ανήσυχα)
    ΔΑΣΚΑΛΑ:Που στο δαίμονα έχουν πάει αυτά τα δύο; Ελπίζω να μην ξεμοναχιάστηκαν και να...Θεούλη μου! (Εμφανίζεται η Δασκάλα-Φαίνονται μόνο τα πόδια της) Α! εδώ μου είστε; Σε τρία λεπτά μπροστά στο προαύλιο, είμαστε έτοιμοι...(ξαφνικά βλέπει το γέροντα)Α! Χριστός και Παναγία! Τι κάνει ετούτος εδώ ανάμεσά σας; Ει, απολίθωμα, δρόμο, δρόμο από δω, στα κομμάτια! Σας είπε τίποτε; Ό,τι κι αν σας είπε να μην τον πιστέψετε. Είναι διαφθορέας της Ιστορίας. Αυτής που γράφτηκε με το αίμα των ένδοξων προγόνων μας. Κρατήστε τον μακριά σας. Και ετοιμαστείτε, σε λίγο ξεκινάει η παρέλαση.
    (Φεύγει)
    Το γεροντάκι σηκώνεται αργά και απομακρύνεται αμίλητο. Μετά από δυο βήματα χάνεται στο σκοτάδι, αφού το αλλόκοτο φως δεν τον ακολούθησε. Μια δέσμη που ξέμεινε στη μέση στο παγκάκι σαν αντικείμενο που ξεχάστηκε. Τα παιδιά ασυναίσθητα σκύβουν προς τη δέσμη. Ακουμπάνε εκεί που πριν βρισκόταν ο γέροντας. Την ίδια στιγμή σαν ηλεκτρισμένα πετάγονται πίσω με μια φωνή):

    ΠΑΙΔΙΑ:Ουάου!
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Τι ήταν αυτό;
    ΑΓΟΡΙ:Το ένιωσες κι εσύ; Σα...σα να ήταν...δεν ξέρω πως να το περιγράψω...
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Είδες αυτα που είδα κι εγώ;
    ΑΓΟΡΙ: Σα να ήταν σινεμά. Αστραπιαία. Είδα τόσα πολλά. Μα ήταν όλα πρωτόγνωρα. Δεν τα είχα ξαναδεί. Δεν τα είχα ξανακούσει.
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Ούτε κι εγώ. Ώστε όλα αυτά τα χρόνια μας παραμύθιαζαν. Οι γονείς, οι δασκάλοι, τα βιβλία., οι τηλεοράσεις, όλοι. Η αλήθεια δεν είναι αυτή που μας έμαθαν.
    ΑΓΟΡΙ:Τώρα το βλέπω κι εγώ. Αυτό που λέμε Κοινωνία είναι μια θεατρική παράσταση...
    ΚΟΡΙΤΣΙ: ..κι εμείς κομπάρσοι. Απ' αυτούς που αποτυγχάνουν στη ζωή...
    ΑΓΟΡΙ:...ή που σκοτώνονται στους πολέμους...
    ΚΟΡΙΤΣΙ:Αυτοί που κάνουν τις παρελάσεις, με τάξη και ομοιόμορφα.
    ΑΓΟΡΙ:Για να μας κοιτούν ποιοι; Ποιοί είναι άραγε κάτω από τη σκηνή;

    (Το αγόρι σηκώνεται και πλησιάζει στο χείλος της σκηνής. Το κορίτσι το ακολουθεί. Το φως ακολουθεί και τους δύο. Τώρα μόνο διαπιστώνουμε πως δεν έχουν πρόσωπα. Κάποιος τους έχει πάρει τα πρόσωπα αφήνοντας στη θέση τους το κενό, τη σκιά. Κοιτούν προς το κοινό, προς τα κει που θα πρέπει να βρίσκεται το κοινό, οι τιμητές τους, αυτοί που θα τους χειροκροτήσουν για την ιστορία που γράφουν ή για την Ιστορία που δε θα μάθουν ποτέ. Κοιτούν προς το κοινό, το σκοτεινό και αμίλητο κοινό, την ίδια στιγμή που ξανακούγεται η Βέμπο- με πολλά παράσιτα είναι η αλήθεια. Όμως σα να μην ακούνε, τα ΠΑΙΔΙΑ κοιτούν προς το κοινό. Κοιτούν προς το μέρος μας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ανώνυμος28/10/08

    Α, και να συστηθώ. Οι παρελάσεις είναι το τελευταίο απομεινάρι εθνικής υπερηφάνειας και μνημόνευσης όσων είπαν ΟΧΙ. Μας ντοπάρουν κατά κάποιο τρόπο, θυμίζοντας πως κάποτε κάποιοι δεν έστρεψαν τα νώτα, χώρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα χρειαστεί να επαναληφθεί στο μέλλον. Απλά η Coca-Cola και τα McDonalds μας αποχαυνώνουν λιγάκι. Το ηθικό πρέπει να είναι πάντα ακμαιότατον, κι αν μη τι άλλο, οι παρελάσεις συμβάλλουν άριστα. Έχουμε άλλωστε πολύπερισσότερους λόγους από άλλους να παρελαύνουμε. Μια ματιά στη στήλη του Άγνωστου Στρατιώτη στο Σύνταγμα με τις μάχες που δώσαμε πείθει. Άλλου ο πισινός κάηκε τότε ή μήπως ήταν πάντα Ελλήνων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ανώνυμος28/10/08

    Και δεν ξέρω τι μου λέτε, αν όλ'αυτά ακούγονται μπανάλ και νοοτροπία πατριδοκάπηλων, εγώ ξέρω ότι στην Αλβανία υπάρχουν κάτι κόκκαλα αφημένα εκεί από το '40 και κάποιοι το ξεχνάνε. Σκάβει ο Αλβανός το χωράφι του και βρίσκει σκελετούς από το ελληνοϊταλικό πόλεμο, άθαφτους κι άκλαφτους. Αυτοί είναι δηλαδή οι αδικημένοι της Ιστορίας; Οι άτυχοι που απλά δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς; Κι εμείς σήμερα τι; Έχουμε την πολυτέλεια να αδιαφορούμε για τους 7500 νεκρούς του Έπους του '40; Βεβαίως και ζήτω οι παρελάσεις, ζήτω το έθνος και τα συναφή. Δεν έχει καμία σχέση το ΙΚΑ και το ΤΣΑ με το νυν υπέρ πάντων ο αγών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ανώνυμος28/10/08

    Και επειδή βλέπω η βλακεία καλά κρατεί θα αναφέρω μερικά στοιχεία μιας και είμαι ο πρώτος που έγραψα σε αυτό το post και δεν πρόκειται να επανέλθω, όσο και αν προκληθώ από διάφορους εξυπνάκηδες,...οι ελληνική οικονομία τινάχτηκε στα ύψη από τα χιλιάδες εργατικά χέρια που δούλεψαν στα χωράφια μας ,καθάρισαν τα σπίτια μας, στις οικοδομές μας, και στα ολυμπιακά έργα,...ανασφάλιστα, μαύρα κάνοντας την πάπια το επίσημο ελληνικό κράτος και βρίσκοντας ο κάθε νεοέλληνας την δυνατότητα να νιώσει αφεντικό πάνω σε εξαθλιωμένες μάζες που έχουν έρθει από την οικονομική κατάρρευση της χώρας τους ή από πολέμους που τα αναπτυγμένα κράτη δημιούργησαν. Κάποτε ήμασταν και εμείς σε αυτή την μεριά και κατά χιλιάδες μεταναστεύσαμε προς όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης ,..και μας εκμεταλλεύτηκαν,και άλλοι απαίδευτοι νιώσαν σπουδαίοι πάνω στις πλάτες μας,...λόγω των άθλιων συνθηκών ζωής,...Επίσης όλες οι αναπτυγμένες οικονομικά χώρες από Γερμανία, Αμερική , Αγγλία κ.τ.λ..στήριξαν τις οικονομίες τους πάνω σε χέρια μεταναστών...Τέλος αυτός που θα παραβλέψει αυτά τα στοιχεία είναι εχθρός μου γιατί στην συνείδησή μου δεν είναι παρά ένας υποκριτής, η ανικανότητα (ή η σκόπιμη ανικανότητα )πολιτικών συνύπαρξης με ανθρώπους από άλλες χώρες στηρίζεται πάνω σε αυτούς τους υποκριτές και πάνω σε αυτούς τους υποκριτές ανά το κόσμο στηρίζονται και όσοι πόλεμοι έγιναν, γίνονται ή θα γίνουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ανώνυμος28/10/08

    Ένα έχω να πω. Τελευταίο, γιατί δε συχνάζω εδώ, αλλά με διεγείρατε ιδιαίτερα ΚΥΡΙΕ. ΛΟΥΦΑ ΡΕΕΕΕ... Δεν είναι το ίδιο να μεταναστεύεις στις ΗΠΑ και Αυστραλία με την απόσταση Αθήνα-Τίρανα νομίζω. Εμείς μεταναστεύσαμε και ρίξαμε μαύρη πέτρα, άλλοι είναι δίπλα στο σπίτι τους και μιλούν για μειονότητες και τα τοιαύτα. Κι εξάλλου δεν υπήρξε ποτέ πολιτική για τους μετανάστες όπως σε άλλες χώρες π.χ. Γερμανία, ΗΠΑ και δε νομίζω ότι ο Έλληνας, παραδοσιακά φιλόξενος, απέκτησε ξαφνικά σαδιστικές τάσεις έναντι των ξένων. Σαν λαός ξέρουμε από ξενιτιά και σίγουρα πάντα θα υπάρχει εδώ ένα κομμάτι ψωμί για κάθε λαό, έστω κι αν δεν ξέρει να λέει ΟΧΙ όταν πρέπει, ακόμη και μειονοτικα σχολεία, τζαμιά και δε συμμαζεύεται. Ζήτω οι καταλήψεις λοιπόν στα σχολεία, ας κάψουμε τα σχολικά βιβλία και τους σχολικούς Η/Υ και καμιά σημαία, ε τι λέτε, καλή ιδέα ΚΥΡΙΕ. Α, και τον τσολιά στον Άγνωστο Στρατιώτη στο Σύνταγμα. Στη δε Κύπρο πωλούνται ιδιοκτησίες και σπίτια Κυπρίων στα Κατεχόμενα έναντι πινακίου φακής. Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΑΖΕΙ ΑΙΜΑ. Εδω μιλάμε για συνομοσπονδία μπας και συμφιλιωθούμε και οι άλλοι το "σκέφτονται". Καταλαβαίνετε που ζείτε; Κάντε λοιπόν ΛΟΥΦΑ, από την ιστορία, από τους αγώνες του έθνους, από την παγκόσμια πραγματικότητα που είναι αμείλικτη. Δεν έκανε ο Μεταξάς λούφα παρότι γερμανόφιλος. Όχι ότι μπορούσε, θα τον καρατομούσαν στο Σύνταγμα, πριν φύγουν για το μέτωπο. Κι έστω κι αν πήγαν περίπατο οι πολεμικές αποζημιώσεις και μας φιλοδώρησαν μ'έναν εμφύλιο, επειδή κάποιοι ήταν υπέρ του δέοντος ιδεολόγοι, και χάσαμε Βόρεια Ήπειρο και Κύπρο, μια φορά "οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες" (Τσώρτσιλ). Η ιδεολογία βαράει στο κεφάλι ΚΥΡΙΕ. Και τελειώνω αποχαιρετώντας σας ως την επόμενη φορά, που θα με πάρει ο κατήφορος κι έρθω προς τα δω, όπως άρχισα: ΛΟΥΦΑ ΡΕΕΕΕ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ανώνυμος29/10/08

    Αλεξήνωρ, εσύ γιατί λουφάρεις? Πάρε το ντουφέκι σου και πήγαινε πολέμησε τους βάρβαρους... Και άσε εμάς να ζούμε στο ΤΩΡΑ και όχι στο ΧΘΕΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ανώνυμος29/10/08

    Αλεξήνωρ λίγο πολύ συμφωνούμε. Απλά κάποιοι κάνουν πως δε καταλαβαίνουν. ΟΧΙ στους λαθρομετανάστες. Αλήθεια οι "φουκαράδες" που βρίσκουν τόσα λεφτά για να μας έρθουν από όλες τις γωνιές της γης; Μερικές φορές μιλάμε για 4000$ κατά άτομο. Μόνο αφελείς και άτομα συγκεκριμένης ιδεολογίας δε καταλαβαίνουν ότι έχουμε ένα σύγχρονο δουλεμπόριο όπου οι λαθρομετανάστες πρέπει να ξεχρεώσουν τους νταβαντζήδες-δουλέμπορους που τους κουβάλησαν μέχρι την Ελλάδα. Αν πεινάει όλη η Ασία και η Αφρική ε όχι δε θα τους φέρουμε όλους στην Ελλάδα. Και πριν να μας κουβαληθούνε ζούσαμε μια χαρά και κάναμε μόνοι μας τις δουλειές μας αντί να ξενυχτάμε στα καφενεία. Δε θα γίνει πρότυπο μας η Κούβα με 20$ μηνιάτικο. Ζήτω το έθνος. Ότι και να λένε οι απέναντι είναι μια ισχνή μειοψηφία. Είναι δε τόσο δημοκράτες που θέλουν να επιβάλουν τη μειοψηφούσα άποψη τους. Ας κρατήσουν την άποψη τους για τον εαυτό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Καϋμένε Πάρη...
    Δε σε πήγαινε το ζάρι...
    Μόνο έναν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ανώνυμος10/11/08

    Επειδη κανεις δεν επιλεγει που θα γεννηθει
    Ο πατριωτισμος ειναι βλακεια επικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ανώνυμος11/11/08

    Και από ποιούς θα γεννηθείς δεν το επιλέγεις αλλά φαντάζομαι πως τους γονείς μας τους αγαπάμε παραπάνω από τους υπόλοιπους.Έτσι και με την πατρίδα δεν επιλέγεις που θα γεννηθείς αλλά λογικό είναι να την αγαπάς.Είναι κάτι το απόλυτα φυσιολογικό και έμφυτο. Πως είπατε είναι "ρατσιστικό"; Ότι πείτε! Παντού "ρατσισμό" και "φασίστες" βλέπετε. Φαντάζομαι πως όλοι εσείς οι αντιρατσιστές κοιτάτε να χαρτζιλικώσετε και να βολέψετε σε καμιά θεσούλα τα παιδιά σας και όχι τα ξένα παιδιά. Αν το θεωρείτε ρατσιστικό τότε μάλλον όλοι μας είμαστε ρατσιστές. Μάλλον τα μικρά παιδιά που αγαπάνε τους γονείς τους φυσιολογικά παραπάνω από ότι τους ξένους είναι ρατσιστές. Εγώ αμφιβάλλω αν ξέρουν έστω τη λέξη "ρατσισμός". Υπάρχουν πολύ σοβαρότερα προβλήματα στην ανθρωπότητα από τον "ρατσισμό".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.