Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2009

Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία

Το νεογέννητο ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου http://sarantakos.wordpress.com/ ασχολείται με τις λέξεις, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία. Είναι καθρέφτης του επιτυχημένου δικτυακού τόπου www.sarantakos.com, που λειτουργεί από το 2004 (ένας πραγματικός θησαυρός της γλώσσας). Στα πιο πρόσφατα κείμενα του Νίκου Σαραντάκου (ο οποίος ήταν σκακιστής του Σ.Ο. Καλλιθέας) μπορείτε να μάθετε για τη λανθασμένη χρήση της ξενικής λέξης πλαφόν, για την τουρκική λέξη bakkal, από την οποία βέβαια προέρχεται και η δικιά μας ελληνική, για τις λέξεις του χρήματος και των νομισμάτων, για λέξεις που είναι δημιουργήματα παιδικής παρερμηνείας, για την προέλευση της αγγλικής έκφρασης it’s Greek to me ή that‘s Greek to me, δηλαδή αυτά είναι ακαταλαβίστικα, αλαμπoυρνέζικα, κινέζικα όπως θα λέγαμε εμείς.
Ο Σαραντάκος διανθίζει τα θέματά του με το χιούμορ ανθρώπου που χαίρεται το επιστημονικό του αντικείμενο. Είναι θαυμαστή η καταγραφή της περιπέτειας των λέξεων στο δικτυακό του σπίτι.

-----------------------------------------------------------------------------------
Από την ογκώδη θεματίκή ενότητα Κοτσανολόγιο, μεταφέρουμε μια πρόσφατη καταχώριση:

Κι αν είσαι και Γκιουλέκας, προσοχή στους νύκτορες!

Για την περίεργη επίθεση στον σταθμό Άλτερ, ο υφυπουργός Εσωτερικών κ. Γκιουλέκας δήλωσε:

Όσοι προσπαθούν να πλήξουν νύκτορες και πισώπλατα το φρόνημα της δημοσιογραφίας, θα βρουν μόνο την καταδίκη στη συνείδηση όλων.

Τι είναι οι νύκτορες; Μικρά νυκτόβια τρωκτικά; Φαντάσματα του μεσονυκτίου; Απαίσιοι τρομοκράτες;

Τίποτα από τα παραπάνω. Ο υπουργός (ο οποίος αν δεν κάνω λάθος ήταν δημοσιογράφος και δικηγόρος πριν μπει στην πολιτική), αιφνιδιασμένος από το έκτακτο περιστατικό, έλειπε κι ο κειμενογράφος, πήγε να φορέσει τα μεταξωτά τρισχιλιετή παντελόνια του, αλλά μπερδεύτηκε, έβαλε το πόδι στο λάθος μπατζάκι και σωριάστηκε φαρδύς-πλατύς. Νύκτωρ ήθελε να πει, αλλά έκρινε σκόπιμο να το κλίνει.

Το «νύκτωρ» όμως είναι επίρρημα και θα πει «τη νύχτα». Δεν κλίνεται. Σύμφωνα μάλιστα με τον γραμματικό της ελληνιστικής εποχής, τον Ηρωδιανό (ή τον ψευδοΗρωδιανό, ίσως) είναι το μοναδικό επίρρημα που καταλήγει σε –ωρ, μια κατάληξη που συνήθως την έχουν ονόματα κλιτά.

Είναι ζόρικο επίρρημα το νύκτωρ, συμφωνώ, αλλά ή το λέμε σωστά ή δεν το λέμε καθόλου. Αν δεν θέλουμε να πουλήσουμε μούρη, το λέμε πιο απλά «μέσα στη νύχτα» ή «στο σκοτάδι» ή κάτι ανάλογο κι έχουμε και το κεφάλι μας ήσυχο από τους απαίσιους νύκτορες.

26 σχόλια:

  1. Ανώνυμος26/2/09

    Συνιστώ ανεπιφύλακτα το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου - πρόκειται για πολύ αξιόλογη δουλειά, από έναν άνθρωπο που αγαπάει πραγματικά τη γλώσσα, επιλέγει με προσοχή τη θεματολογία του και διανθίζει με χιούμορ τα κείμενά του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος26/2/09

    Το ιστολόγιο είναι πολύ καινούργιο και έχει ακόμη λίγα θέματα. Εκεί που πραγματικά θα χαθείτε με τις ώρες είναι στο site του www.sarantakos.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος26/2/09

    Είναι αξιόλογος το δίχως άλλο!
    Αριστερίζει όμως και δείχνει μια ακατανόητη απέχθεια σε οτιδήποτε δεν ηχεί αρκετά λαϊκό / δημοτικό!
    Χιούμορ αμφισβητούμενο. Είναι σαν τον Λαζόπουλο που απλώς συλλέγει τις χαζομάρες των άλλων.
    Τα σφάλματά του δεν μπορεί να τα διακρίνει κάποιος άσχετος! Το ότι ζει εκτός Ελλάδος μπορεί να εξηγήσει ορισμένα πραγματάκια.
    Είναι φιλόπονος και προσπαθεί να διεισδύσει στα πράγματα σε όσο βάθος μπορεί.
    Επίσης έχει αποκτήσει το θάρρος να ελέγχει και μερικούς δήθεν "γκουρού" που πριν χρόνια μάς τα είχαν πρήξει σε μεγάλο βαθμό με τα λεξικογραφικά τους "κατορθώματα"!
    Εκτός από τον Λαζόπουλο, θυμίζει επίσης κάπως και τον Ραφαηλίδη και τον Ν. Δήμου.

    Γενικά, τα... συντρόφια, και να ήθελαν να κρυφτούν, δεν τα καταφέρνουν!

    Αλλά, ας τ' αφήσουμε αυτά...
    Τι έγινε ρε παιδιά με τον Κουρνόζοφ? Βρέθηκε η μάρκα τσιγάρων που προτιμά να καπνίζει?
    Ή θα συνεχίσουμε να αγωνιούμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος26/2/09

    Προς τον προηγούμενο "ανώνυμο": Βρίσκω πολύ θετικό ακριβώς το γεγονός πως ο άνθρωπος "αριστερίζει". Δεν θα ήθελα να αφεθεί η ελληνική γλώσσα τσιφλίκι στους ελληνοαμύντορες και στους Πλεύρηδες (πατέρες και ιούς που λέει ο Σαραντάκος).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι;;;Αριστερίζει;;;;
    Φρίκη!!! Προτείνω άμεσα μέτρα:

    1)Να πυρποληθούν όλα του τα βιβλία πάραυτα (μαζί με αυτά του πατέρα του)!

    2)Το ιστολόγιόν του να ελεγχθεί εξονυχιστικά για μυστικά αντεθνικά και διαβρωτικά μηνύματα προς την ανυποψίαστη (ένστολη) νεολαία μας!

    3)Ο ίδιος να εξοριστεί προς σωφρονισμόν στους κλωβούς της νήσου Τάφος (αρχαιοπρεπώς το Μεγανήσι )!

    4)Οι συνομώτες που τον υποστηρίζουν (σαν τον αναρχικό Παπαδάκη λόγου χάριν), να εξοστρακιστούν παντοιοτρόπως (και κατά προτίμηση στα Σκόπια)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος26/2/09

    Κoίταξε εδώ, papadakis...

    Θα κινδυνέψω για χάρη σου να κατηγορηθώ ότι δεν δείχνω το απαιτούμενο ενδιαφέρον για τη μάρκα τσιγάρων ενός Κουρνόζοφ...
    αλλά, η ζωή είναι ούτως ή άλλως επικίνδυνη!

    Δεν πρόσεξες ότι συνέδεσα τον αριστερισμό τον δικό του με κάτι εξόφθαλμα λάθος.
    Και τα άλλα είναι λάθος, αλλά όχι εξόφθαλμα.
    Εσύ φαίνεται να διακατέχεσαι από κάποια "αγωνιστική" διάθεση και είπες, δεν ρίχνω καμιά μπαλωθιά για να υπερασπιστώ και γω ΚΑΤΙ στη ζωή μου?

    Δεν έχει - για σένα - και τόση σημασία τι είναι αυτό το ΚΑΤΙ, αρκεί να κάνει θόρυβο!

    Έχει γούστο τώρα να πεις ότι έχεις κάνει πολλές σκέψεις για τα λαϊκά ελληνικά, για την καθαρεύουσα και άλλα παρεμφερή θέματα...
    και πλέον έχεις ξεκαθαρισμένες θέσεις...
    και επιπλέον ότι ξέρεις τον συσχετισμό μεταξύ Αριστεράς και Γλώσσας...

    Κατ' αρχήν, το ελληναμύντορας υποδηλώνει την προάσπιση Ελληνικότητας/Ελληνισμού/Ελληνικού Πολιτισμού.

    Πουθενά δεν συγκατοικεί αυτός ο όρος με "πλεύρηδες"!
    Ο Πλεύρης θα μπορούσε να είναι υπερασπιστής οποιασδήποτε αξίας, αλλά καθώς είναι νομικός, απέχει από τού να είναι ειδήμων.

    Ετοιμάσου τώρα, γιατί θα σε πάω στα βαθειά!

    Ούτε και οι φιλόλογοι είναι απαραίτητα επαρκείς για την προάσπιση τέτοιων αξιών [ εδώ οι επεξηγήσεις παραλείπονται ].

    Μόνο τα έργα - τα οποία αντανακλούν γνώσεις, ικανότητες και ψυχικές δυνάμεις - είναι αυτά που μπορούν να πείσουν για την ποιότητα μιάς προσπάθειας στην προάσπιση αξιών!
    Το κυνήγι για "οφιτσια" είναι τουναντίον δείγμα πρωτογονισμού και άθλιου χαρακτήρα, ειδικά όταν συνοδεύεται από πυκνό προπέτασμα καπνού υποκρισίας.

    Για τους αριστερίζοντες, λέω να αποφύγω να κάνω... διάλεξη. Δεν μ' αρέσει να έχω παρτίδες με πρωτόγονες μορφές ζωής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος26/2/09

    Να τος!
    Τον είδατε τον πρωτόγονο που πριν καν προλάβω να επικολλήσω το σχόλιό μου, εμφανίστηκε, έμπλεως αγωνιστικού ενθουσιασμού?

    Το είδατε το χούμορ του?

    Άμα πας στη Λαϊκή, μπορείς να απολαύσεις καλύτερο και σε πολύ χαμηλότερες τιμές! Τι λέω? Τζάμπα ίσως!

    Ένα πράγμα όμως, το αναγνωρίζω: εκφράζεστε δημοσίως επωνύμως, διακινδυνεύοντας να πάψετε να είστε αρεστοί σε όσους δεν πολυγνώριζαν το πώς είστε!

    Το ότι σχολιάζω, έχει σαν αιτία μόνο ότι διαβάζουν κι άλλοι πολλοί που πιθανότατα διψάνε να βρουν κάτι που να μπορούν να πιαστούν απ' αυτό και να ανοίξουν τους ορίζοντές τους λίγο παραπάνω!

    Δεν υπάρχει καμία εμπάθεια - μου είστε τελείως άγνωστοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος26/2/09

    Σας παρακαλώ αν γνωρίζετε περισσότερα για το ποιόν του κ. Κονιδάρη να με ενημερώσετε άμεσα, καθότι σκοπεύω να τον επισκεφθώ κατά το εορταστικό τριήμερο της Αποκριάς, προκειμένου να τον γνωρίσω από κοντά.

    Αν δεν αξίζει να μην κάνω άδικα τα χιλιόμετρα μέχρι τους Τάφους, και σκάβουμε τάφους, αντί να παίζουμε σκάκους στους τάφους που θα έλεγε και ο Ξενόπουλος, θα παρέθετε ο Σαραντάκος (καλή ώρα μιας και γράφουμε πάνω στη δημοσίευση που τον αφορά) και θα αντέγραφε ο Δρεπανιώτης.

    Μετά τιμής (λογικής)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος26/2/09

    Στην Ελλάδα, η πολιτική Αριστερά ήταν καταγωγικά μεταπρατική, παθητικά και μιμητικά μαρξιστική. Γι’ αυτό και κόμιζε μια ξένη για την ντόπια εμπειρία αντίληψη της συλλογικότητας, όχι ως κοινωνίας, αλλά ως κολλεκτίβας. Ηταν δέσμια η Αριστερά στον ωφελιμιστικό ατομοκεντρισμό και στην υλιστική συμφεροντοθηρία του Διαφωτισμού, μήτρας και των δύο εκφάνσεων του Ιστορικού Υλισμού: καπιταλισμού και μαρξιστικού κομμουνισμού. Δεν υποψιάστηκαν οι μεταπράτες της Αριστεράς στην Ελλάδα τη διαφορά της «κοινωνίας» από την «societas», της «κοινότητας» από την «κολλεκτίβα». Δεν ενδιαφέρθηκαν ποτέ για τον κοινωνιοκεντρικό χαρακτήρα της ελληνικής πολιτικής παράδοσης, για τη μακραίωνη εμπειρία του κοινοτισμού – χλεύαζαν τη μαρτυρία που είχαν κομίσει οι έρευνες του Κωνσταντίνου Καραβίδα και του Νίκου Πανταζόπουλου.
    Είχε ωστόσο το μέγα πλεονέκτημα η πολιτική Αριστερά στην Ελλάδα, ώς τις 24 Ιουλίου του 1974, να είναι εν διωγμώ. Ο διωγμός ήταν, βέβαια, συνέπεια αναπόφευκτη, κατά κύριο λόγο, ηλίθιων πολιτικών λαθών μιας ηγεσίας της Αριστεράς, διορισμένης από ξένα κέντρα αποφάσεων – λαθών που σημάδεψαν στην κοινή συνείδηση την παράταξη και με το στίγμα της φυσικής αυτουργίας φρικιαστικών εγκλημάτων. Πάντως, δίκαια ή άδικα, τον διωγμό βίωνε ο Ελληνας αριστερός ως δεδομένη πραγματικότητα. Που σημαίνει ότι η μετοχή στην πολιτική Αριστερά, ως τις 24 Ιουλίου 1974, ήταν μια ακραία διακινδύνευση. Κινδύνευε ο Αριστερός να στερηθεί τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματά του, να περιθωριοποιηθεί κοινωνικά, να υφίσταται από τον κάθε χωροφύλακα ταπεινώσεις, ξυλοδαρμούς, αυθαίρετες κρατήσεις, να ζει με την απειλή της φυλακής, βασανιστηρίων, εξορίας ή και του εκτελεστικού αποσπάσματος.
    Με αυτά τα δεδομένα, στην Αριστερά στρατεύονταν, ως τις 24 Ιουλίου 1974, άνθρωποι κατά τεκμήριο θυσιαστικής αυταπάρνησης, δοκιμασμένης ανιδιοτέλειας. Πάλευαν οι Αριστεροί, για μια κοινωνία δικαιοσύνης, αλληλεγγύης, ανθρωπιάς, που θα την απολάμβαναν γενιές μελλοντικές, όχι οι ίδιοι. Και βέβαια, στα ηγετικά κλιμάκια, ο ολοκληρωτικός χαρακτήρας της κομματικής εξουσίας (εγγενής στον Μαρξισμό - Λενινισμό) διέφθειρε συνειδήσεις, γένναγε καμποτίνους στυγνής εγωπάθειας που εξόντωναν δόλια συντρόφους συμμαχητές μόνο από φθόνο, για αυτασφάλιση. Αλλά ο μεγάλος αριθμός των αγνών, απλοϊκών οπαδών, που δεν είχαν ιδέα από μαρξιστική «διαλεκτική» μηχανιστικής απανθρωπίας ή από τον μακιαβελικό οπορτουνισμό του Λένιν, συνέχιζε την ανιδιοτελή στράτευση στο όραμα των κοινωνιοκεντρικών προτεραιοτήτων και του πατριωτισμού.
    Αυτή η Αριστερά της ανιδιοτέλειας τέλειωσε στις 24 Ιουλίου 1974. Με τη μεταπολίτευση και για λόγους που έχουν εμπεριστατωμένα αναλυθεί, η μεταπρατική, αλλά διωκόμενη, ως τότε Αριστερά έγινε εξουσία. Κυβερνούσε ο Καραμανλής, αλλά κυρίαρχη ιδεολογία στη χώρα, δίχως αντίπαλο, δίχως αντιπρόταση, ήταν ένας αναχρονιστικός Μαρξισμός με πλήθος δογματικές αποφύσεις. Οποια κρατική δραστηριότητα ή κοινωνικός θεσμός προσφερόταν για ιδεολογική εκμετάλλευση, στελεχωνόταν με κομματικούς της μεταπρατικής Αριστεράς, αυτονόητα. Το ΠΑΣΟΚ επισημοποίησε το αυτονόητο: λαφυραγώγησε τις ψήφους της Αριστεράς αντιπροσφέροντας πόστα εξουσίας, θεσμοποιημένη ιδεολογική κυριαρχία.
    Ετσι, η ένταξη στην Αριστερά, από ακραία διακινδύνευση, μεταποιήθηκε σε εφόδιο και προϋπόθεση καριέρας, προβολής, δημοσιότητας, πλουτισμού. Πραγματικές ή επινοημένες περγαμηνές «αντίστασης» στη δικτατορία, αλλά και μόνο η οργανωτική προσχώρηση στις αριστερές «προοδευτικές δυνάμεις» έγιναν το εφαλτήριο για αναρρίχηση σε θώκους πανεπιστημιακούς, σε πόστα εξουσίας στην εκπαίδευση, σε υψηλές διοικητικές ευθύνες σε κάθε σχεδόν πτυχή του δημόσιου τομέα.
    Αλλαξε η γλώσσα της Αριστεράς. Εγινε γλώσσα οργανωμένης διεκδίκησης του ατομικού συμφέροντος, θωράκισης απαιτήσεων ισοπεδωτικής αναξιοκρατίας, προτεραιοτήτων αυτονόητου καταναλωτισμού, συνδικαλισμένης αντικοινωνικής, επιθετικής ιδιοτέλειας. Η Αριστερά έγινε πρακτική καταλήψεων, απεργιών κοινωνικού κόστους, γκανγκστερικών εκβιασμών, απροκάλυπτης αλαζονικής άρνησης των κανόνων του κοινοβουλευτισμού. Στα πανεπιστήμια, στα σχολειά, σε κάθε έκφανση οργανωμένου πολιτιστικού βίου και πληροφόρησης η Αριστερά έχει επιβάλει αδυσώπητη τρομοκρατία των μετριοτήτων που κάνουν καριέρα ως αντάλλαγμα της κομματικής τους υποταγής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος26/2/09

    Ολοι εσεις ο βαρεμενοι ακροδεξιοι (αληθεια που βρεθηκαν τοσοι πολλοι σε ιστολογιο προφανους αριστερης κατευθυνσης;) και οι Αλεξηνωρες που αλλαξατε ψευδωνυμα μην εκμεταλλευεστε την ανοχη του οικοδεσποτη με τις μαλακιουλες που γραφετε. Καποτε θα τα παρει στο κρανιο και θα αρχισει να σας σβηνει! Δεν θα γινει και αγιος για χαρη σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος26/2/09

    Ο Σαραντάκος όμως τι φταίει; Φαντάζεστε να μετακομίσουν αυτοί οι επισκέπτες στο blog του; Θα τον κυνηγάει μέχρι τη Γη του Πυρός τον Γάτο και δεν θα βρίσκει ο έρμος κρυψώνα και λαγούμι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος26/2/09

    Στο καρναβάλι θα ντυθείτε ασφαλώς Λένιν και Τρότσκυ! Κάνω λάθος?

    Αγαπητοί μου, ζούμε συγκλονιστικές στιγμές.

    Με μύριους κινδύνους οι σύντροφοι κατόρθωσαν και έστειλαν μηνύματα από τους υγρούς, σκοτεινούς, ανήλιαγους, τρομακτικούς τάφους-κελιά τους, έχοντας μοναδικό τους όπλο την λενινιστική πειθώ με την οποία αφού πρώτα έπεισαν τον εαυτό τους, εν συνεχεία έπεισαν και τους δεσμοφύλακές τους, και έτσι μπορούμε και μεις να ελπίζουμε πάλι σε μιά νέα σοβιετία, σε μιά νέα και απαστράπτουσα φαραονική Μούμια!

    Μόσχα, Σόφια, Σκόπια, τα τέκνα σας, με τη βοήθεια και τού Υψίστου, πάλι νεκρανασταίνονται!

    Εμπρός στον αγώνα! Να μην επιτρέψουμε την επέχταση ιμπεριαλιστών άγγλων και μας φάνε την Ιαπωνία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος26/2/09

    @Αγγ.

    Πολλοί (υποθέτω) έχουμε ενστάσεις εώς πολύ σοβαρές διαφωνίες με πράγματα που γράφονται στο ιστολόγιο. Θεωρώ όμως, ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να προδικάζουμε τις ενέργειες του διαχειριστή, ούτε να τον παρακινούμε προς κάποια κατεύθυνση. Άλλωστε το να γράφουμε μόνο άνθρωποι που συμφωνούμε μεταξύ μας, σε λίγο θα καταντούσε ανιαρό. Όσοι θεωρούμε εαυτούς αριστερούς ας κρατηθούμε μακριά από λογικές λογοκρισίας και ας εμπιστευτούμε την κρίση των αναγνωστών.

    Επί του προηγούμενου ποταμού:
    Είναι συνήθης λαϊκιστική τακτική να μιλάει κάποιος ακατάσχετα, χωρίς να ολοκληρώνει και να τεκμηριώνει τις θέσεις του, και να μπλέκει κάποια πράγματα που εν γένει έχει δίκιο με το συνολικό αφορισμό επί δικαίων και αδίκων που θέλει να κάνει και που είναι ο απώτερος στόχος του.
    Έτσι και σεις, θίγεται ζητήματα που βεβαίως είναι προβληματικά αλλά συλλήβδην αποδίδετε ό,τι προβληματικό υπάρχει στην αριστερά και απαξιώνεται και τους ανθρώπους και το ρόλο της. Κι ας έχει διαβρωθεί ένα μεγάλο κομμάτι του κοινωνικού ιστού, η αριστερά εξακολουθεί να στεγάζει πλήθος ανιδιοτελών ανθρώπων, που διεκδικούν το δίκαιο και τις ίσες ευκαιρίες τόσο για τον εαυτό τους, όσο και για το διπλανό τους. Και ο μαρξισμός, όσο κι αν οι εκφραστές του δεν δικαίωσαν τις προσδοκίες των υποστηρικτών τους, εξακολουθεί να παραμένει χρήσιμο εργαλείο και για την ανάλυση της οικονομίας της αγοράς αλλά κυρίως για το ξεσκέπασμα των ιδεολογικών συγκαλύψεων, δηλαδή ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες που κρύβονται πίσω από τις ιδεολογικές κατασκευές. Ας μην πετάμε στα σκουπίδια το έργο σημαντικών στοχαστών. Ας το εξετάσουμε κριτικά. Κάτι έχουν να μας προσφέρουν. Δεν είναι ανάγκη να το υιοθετήσουμε ακέραιο και αυτολεξεί.

    Μετά τιμής (προ της έκπτωσης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γάτε, με κάνεις και κοκκινίζω με τα καλά σου λόγια -όχι τίποτ' άλλο, αλλά ενοχλείται και από το χρώμα ο αγαπητός ανώνυμος (ευχαριστώ ανώνυμε για τα κοπλιμέντα, παρεμπιπτόντως).

    Ευχαριστώ πολύ και τους υπόλοιπους φίλους που είπαν καλά λόγια και να ξέρετε ότι αν και αποστάτησα εδώ και 25+ χρόνια από το σκάκι προς το μπριτζ, πάντοτε το έχω στην καρδιά μου. (Και ο λόγος; Η ανάγκη για εξαντλητική μελέτη και η διάρκεια των τουρνουά. Έπαιζα, θυμάμαι ένα Αθηνών-Πειραιώς, που έπρεπε να πιάσεις 66%, είχα κερδίσει καναδυο ματς, και τον Δρεπανιώτη, και ένας από τους αντιπάλους που τον είχα κερδίσει εγκατέλειψε και μηδενίστηκαν οι βαθμοί. Ε, εγκατέλειψα κι εγώ!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος26/2/09

    Ελισσαίε, αφού το θέμα δεν το κατέχεις, γιατί το παιδεύεις?

    Γιατί πιστεύεις ότι στα καλά καθούμενα θέλουν οι άνθρωποι να απαξιώσουν κάτι, κάτι καλό και θετικό?
    Πότε θα πάρει στροφές το μυαλό σου?

    Αυτή η αντιπαράθεση, ας ενημερώσω καλού κακού, είναι κάτι που προκλήθηκε εντελώς συμπτωματικά.

    Όμως απεχθάνομαι το καπέλωμα, μισώ την διαστρέβλωση, καταπολεμώ την άγνοια και αντιστέκομαι σε κάθε τι που επιμένει να διαβρώνει και να καταστρέφει ό,τι άξιο γεννήθηκε στον τόπο αυτόν!

    Επιτέλους, αφήστε αυτή τη χώρα να πάρει τον δικό της δρόμο όπως αυτή μόνο γουστάρει, κι όχι όπως θα ήθελε ο διεθνής μπολσεβίκος!

    Ο τελευταίος να κοιτάξει τη δική του δουλειά στο δικό του σπίτι, στη δική του αυλή.
    Το κάθε του αλοιθώρισμα στα δικά μας θα έχει την μεταχείρηση που του πρέπει!

    Κατανοητόν μέχρι εδώ?

    Έτσι είναι η ζωή: όποιος πιάνεται αδιάβαστος, φταίει ο ίδιος. Δεν υπάρχει ούτε ένας κόκκορας για να του το φορτώσετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Αγγ. Δεν είναι και τόσοι πολλοί όπως φαντάζεστε, απλώς το έχουν πάρει "πατριωτικά" το θέμα και κάνουν πολύ θόρυβο, όπως κάνουν οι άδειοι τενεκέδες. Εγώ πάντως ανακαλώ και εκφράσεις από τον εμφύλιο, χρήσιμη είναι η παρέμβαση, όπως το θεσπέσιο "ο διεθνής μπολσεβίκος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος26/2/09

    @Ανώνυμο
    Συγνώμη δεν είχα καταλάβει ότι μόνο εσείς κατέχετε το θέμα και ότι εγώ δεν δικαιούμαι να μιλάω. Μάλλον είναι δείγμα δημοκρατίας η στάση σου και οι χαρακτηρισμοί σου απέναντί μου. Βεβαίως δεν είναι απαραίτητο να είσαι υποστηρικτής της ελεύθερης έκφρασης όπως θα έπρεπε να υπαγορεύεται από τη δημοκρατία. Μπορείς να το δηλώσεις, δεν βλάπτει. Ως γιαλαντζί αριστερός όμως, που θεωρώ εαυτόν, θα επιμείνω λίγο. Κατάλαβα λάθος; Στο τεράστιο κείμενο λίγο πιο πάνω, όπου στηλιτεύεται η αριστερά (μετά τη μεταπολίτευση) δεν είδα να διατυπώνονται εξαιρέσεις. Είναι ή όχι αυτό γενική απαξίωση ενός χώρου και των ανθρώπων που τον απαρτίζουν;
    Βοήθησέ με να πάρει στροφές το μυαλό μου. Γιατί δεν μπορώ να δεχθώ ότι σε οποιαδήποτε τοποθέτηση θίγονται ζητήματα ελληνισμού, παράδοσης και εθνικού συμφέροντος κρύβεται από πίσω ο διεθνής μπολσεβίκος. Τότε να καθήσουμε στις αμπάριζες μας και να φωνάζουμε ο διεθνής μπολσεβίκος φταίει ή ο σατανικός αμερικάνος. Αυτά είναι αστεία και νομίζω το καταλαβαίνεις, αν δεν γουστάρεις το καπέλωμα και θες να καταπολεμήσεις την άγνοια. Και κάτι ακόμη πολύ σημαντικό. Η χώρα αυτή πρέπει να πάρει το δρόμο μόνο της. Αλλά αυτή η χώρα είμαστε και γω και συ. Επομένως για να μην πάρει το δρόμο της μόνο με τους μισούς θα πρέπει λίγο να ακούμε την ουσία των πραγμάτων που λέει ο ένας στον άλλο, να κοιτάμε που πιθανόν να έχει δίκιο ο άλλος και να μην ξεμπερδεύουμε με εύκολες ταμπέλες όπως μπολσεβίκος, αριστερός ή εθνικιστής.

    Μετά τιμής (ευκαιρίας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @Ελισσαίος
    Μου αρέσει η μειλιχιότητά σου. Ορισμένες φορές με κάνει να αναρωτιέμαι πόσο χιούμορ διαθέτεις...

    Πότε λες να έρθεις στο νησί; Μήπως να περίμενες πρώτα την απάντηση του αξιαγάπητου, πλην θυμωμένου, αλεξηνοανώνυμου; Αυτός, ως κτήτωρ της πνευματικής τελειότητας που χαρακτηρίζει την Αρεία Φυλή, κάτι θα ξέρει παραπάνω για μένα τον πρωτόγονο, οπότε μπορεί να σε διαφωτίσει και να σε "προστατέψει" από το κακό συναπάντημα.

    Αυτό εξάλλου έκανε και με τη θολούρα που έχεις μέσα στο μυαλό σου, κρυπτομπολσεβίκε,διαφωτίζοντας τις, ουκ ολίγες, σκοτεινές σου πλάνες. Γιατί στο μυαλό των αριστερών... "μαύροι είναι οι νύκτορες στα βουνά/ στους κάμπους πέφτει χιόνι...".

    @Γάτε
    Καλό κι αυτό με τους (ξεγάνωτους) τενεκέδες. Που το θυμήθηκες;

    @Ν.Σαραντάκο
    Μου κάνει ζωηρή εντύπωση που χρησιμοποιείς το πραγματικό σου όνομα αντί να είσαι ωσάν τους υπερήφανους κουκουλοφόρους της όμορφης εκείνης εποχής της -κακώς επονομαζόμενης- Κατοχής.

    @Ανώνυμος (ο θυμωμένος...)
    Σεξ, δοκίμασες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος26/2/09

    Ωρέ ζαγάρια, γιατί δεν συνεχίζετε με τον Κουρνόζοφ?
    Εξανεμίστηκε το ενδιαφέρον σας για τα ροσσικά αστέρια, τον Αζέρο, την ισπανική, την άμυνα Αλιέχιν?

    Ένα άλλο ενδιαφέρον θέμα για σκακιστές σαν εσάς είναι και τα οικονομικά που αφορούν την ΕΣΟ, τους διαιτητές και προπονητές.

    Αφού, όπως φάνηκε από τα σχόλια των περισσοτέρων, δεν έχετε την αξία να συζητήσετε τίποτα πέραν αυτών: ή δεν προσέχετε τι σας λένε οι άλλοι, ή διαστρεβλώνετε τα ειπωθέντα κατά το δοκούν, με αποτέλεσμα να συνωστίζεστε για το ποιός πρώτα θα προφτάσει να εκτεθεί με άλλη μιά άστοχη και τελείως αδέξια αντιπαρατήρηση!

    Μόνο ο Σαραντάκος κράτησε την ψυχραιμία του και μου έδωσε συγχαρητήρια για τις φιλοφρονήσεις μου, ενώ ένας άλλος με χαρακτήρησε θυμωμένο!

    Τέτοιους γκαφατζήδες μαζεμένους έχω καιρό να δω!
    Ένας απ΄αυτούς πάλι, αντί να απαντήσει σε κείνον τον "ώπα, ώπα λέω" και στο κατεβατό που παρέθεσε, ανταπαντούσε σε μένα!
    Δηλαδή, γκάφες κατά συρροήν!

    Ο άλλος, με πέρασε για τον αρχηγό τής Μπλογκόσφαιρας όλης μαζί κι αυτού τού ιστολογίου και μου απέδωσε ικανότητες να μπορώ να φιμώνω τάχα εκείνους που δεν συμφωνούν μαζί μου! Τι είδους σύνδρομο είναι πάλι αυτό? Του αλλοπαρμένου?

    Δεν σας έχει μάθει τίποτα ο Λουμίδης? Ο καθείς και το είδος του, λέει. ΔΕΝ ΛΕΕΙ, να μην μιλάμε!

    Αλλά, όταν ένα μυαλό κάνει μέσα τράκα τρούκα, ό,τι και να πούμε, χαμένο θα πάει. Δυστυχώς!

    Πόσο απωθητικές είναι οι μαγκιές, ασφαλώς το έχετε ζήσει σε άλλους. Καιρός να κόψετε και τις δικές σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος27/2/09

    Ήταν ένα τμήμα από μόνιμη στήλη της Καθημερινής (3-8-08) του Χρ.Γιανναρά.
    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_03/08/2008_280007.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος27/2/09

    Προς Ελισσαιο
    1. εσεις "θιγεται" και "απαξιωνεται"; Εισαι και ηθοποιος; Ελ(ισ)αιος!
    2. Γιατι μιλας με τον ανωνυμο αλεξηνορα; Ή μηπως δεν ειναι ο αλεξηνορας και εχουν χρεωθει με βαρδιες το μπλογκ οι φασιστες μην τυχον και διαφθαρουν οι διεφθαρμενοι; Τι περιμενεις να σου απαντησει ο ανθρωπος που καταπιε τα απαντα του Γεωργαλα;
    3. Προς Ανωνυμο Αλεξηνορα
    Πνευματικε ταγε του μπλογκ θελω να σας γνωρισω απο κοντα για να μου λυσετε καποια ερωτηματα που με βασανιζουν. Ηταν σωστη η νομιμοποιηση του ΚΚΕ το 1974; Ηταν σωστη η εισοδος στην τοτε ΕΟΚ το 1980; Γιατι εφυγε ο Μιχαλολιακος απο την ΟΝΝΕΔ; Τι ρολο ειχε στην καταληψη του Χημειου ο συντροφος Μαλαμης; Θα παιξει την Κυριακη ο Γκαλλετι; Γιατι δεν βαζεις το δακτυλο που μας κουνας στον σφικτο εθνικοφρωνα κωλο σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος27/2/09

    Τζιμης Πανούσης στον CITY 99.5 (http://www.city995.gr/)στις 12.00 το μεσημέρι (διάρκεια εκπομπης μιση ώρα) καθημερινα εκτος ΣΚ.Υπαρχουν και σε αρχειο οι εκπομπες του για οσους δεν προλαβαινουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος27/2/09

    Θεωρώ αδικαιολόγητο σε συζητήσεις που περιέχουν ένταση, να μην διατηρούμε το χιούμορ μας (όλες οι πλευρές). Απευθύνεται κυρίως στον τελευταίο "ανώνυμο" με τα δάχτυλα κλπ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος27/2/09

    Προς τελευταίο ανώνυμο:

    ζητώ συγνώμη για τα "τε" που γίναν "ται" ή το αντίστροφο. Συμβαίνει και επειδή δεν έλεγξα αυτά που έγραψα αλλά και επειδή ούτως ή άλλως δεν είμαι σπουδέος χειριστής της γλώσσας.

    Στην ουσία τώρα, έχουμε διαφορετικές προσεγγίσεις απ' ότι φαίνεται. Εγώ θεωρώ ότι όταν μπορώ, και όταν αντέχω, οφείλω να διαλέγομαι με τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικές αντιλήψεις από τις δικές μου ακόμη και αν αυτοί προέρχονται από την ακροδεξιά, ακόμη και αν είναι μέλη της Χρυσής Αυγής. Θεωρώ τον λόγο πιο ισχυρό και πιο αποτελεσματικό τρόπο διαχείρησης της διαφορετικότητας. Και παρότι βεβαίως κατανοώ ότι πολλοί ευκαιριακοί επισκέπτες του ιστολογίου έχουν ως βασικό μέλημα να μας μεταφέρουν την αστήρικτη αποψάρα τους, να πουλήσουν μούρη και ολίγο εκφοβισμό, πάντα ευελπιστώ ότι οι αναγνώστες είναι περισσότεροι από τους γράφοντες. Δεν πρέπει να θεωρήσουμε ότι ο διαχωρισμός έχει ολοκληρωθεί, ότι οι χώροι έχουν στεγανοποιηθεί και ότι ο πόλεμος θα συνεχίζεται επ' αόριστο. Αυτό το κουσούρι κουβαλώ και στην υπόλοιπη καθημερινότητά μου, όχι μόνο μέσα στο ιστολόγιο.

    Εσύ προφανώς δεν αντέχεις τις αστείες και αβάσιμες τοποθετήσεις και προκειμένου να διατηρήσεις και την ψυχική σου υγεία και για να ισοφαρήσεις τα χτυπήματα προτιμάς να αυτοανασκολοπήσεις και να τους ερεθίσεις περισσότερο. Τσιμπάς κατά τη γνώμη μου. Νέος κύκλος από αρσενικά ένθεν κι ένθεν που βρίζονται και επιδεικνύονται για το ποιος έχει πιο μεγάλη την άποψη.

    Καλούς χαρταετούς
    και να μην τους πετάτε κοντά στις φυλακές Κορυδαλλού, μπορεί να δώσει εντολή ο Πρετεντέρης να τους ρίξουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ανώνυμος27/2/09

    Ωραίο blog!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.