Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

Πανελλήνια Σχολικά


(φωτογραφία από σχολικούς αγώνες στη Νέα Υόρκη, την άνοιξη του 1941)

Η Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία διοργανώνει το 22ο Πανελλήνιο Ατομικό Σχολικό Πρωτάθλημα και το 8ο Πανελλήνιο Ομαδικό Σχολικό Πρωτάθλημα. Προβλέπεται και φέτος προκριματική φάση (Περιφερειακά Σχολικά Πρωταθλήματα Ενώσεων- Τοπικών Επιτροπών, τα οποία θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι την Κυριακή 21 Μαρτίου 2010) και τελική φάση (23-25 Απριλίου). Δικαίωμα συμμετοχής στο ατομικό πρωτάθλημα έχουν οι μαθητές και μαθήτριες των Νηπιαγωγείων, των Δημοτικών Σχολείων, των Γυμνασίων και των Λυκείων, Δημοσίων και Ιδιωτικών όλης της χώρας. Αναλυτική προκήρυξη στο site της ΕΣΟ http://www.chessfed.gr/

4 σχόλια:

  1. Μετοικος στην Νισυρο2/2/10

    H EΣΟ ανακοινωσε το προγραμμα των Διεθνων τουρνουα 2010.Η μονη αξιοσημειωτη αλλαγη ειναι οτι το Διεθνες open της Μυτιληνης μετα φερεται απο τα μεσα Ιουλιου στην αρχη του Σεπτεμβρη και ενσωματωνονται σ'αυτο τα Πανελληνια Ατομικα ανοιχτα πρωταθληματα που μεχρι τωρα γινονταν παραλληλα με το διεθνες τουρνουα της Καβαλας και ειθισται να δινουν 3 προκρισεις στα κλειστα Πανελληνια Ανδρων και Γυναικων.Μια αλλη ενδιαφερουσα λεπτομερεια ισως ειναι οτι ο τοπος του φετινου Ακροπολις δεν ειναι καθορισμενος.Το πληρες προγραμμα εδω:
    http://www.chessfed.gr/files/program_open2010.
    htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mετοικος στην Νισυρο10/2/10

    Πολυ ενδιαφεροντα στοιχεια προκυπτουν απο την ερευνα που διεξηγαγε ο Β.Βιδαλης αναμεσα σε γονεις μαθητων- σκακιστων.Αναλυτικη παρουσιαση στο blog της "Ακαδημιας Σκακι"
    http://chessacademy.gr/skakiblog/%CF%83%CF
    %87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BA%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CE%B5%CE%AF%CF%82/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. skamama11/3/10

    Τι σχέση έχει το σκάκι με τα μαθηματικά;
    Το σκάκι προάγει τη μαθηματική σκέψη, μελέτες σε μαθητές κλπ, κλπ, κλπ, θα πουν οι περισσότεροι.

    Στην πράξη όμως, όπως φαίνεται, θεωρούνται ή άσχετες ή ανταγωνιστικές δραστηριότητες, αφού τα ομαδικά σχολικά της Αττικής γίνονται την ίδια μέρα με τον μαθηματικό διαγωνισμό «Καγκουρό», που διοργανώνεται ταυτόχρονα για όλους τους μαθητές της Ευρώπης.

    Από άγνοια, είναι βέβαιο. Όμως, το σχολικό σκάκι δε μπορεί να αγνοεί τι γίνεται στη μαθητική κοινότητα. Η ανταλλαγή πληροφοριών με τους εκπαιδευτικούς φορείς είναι στοιχειώδης επικοινωνία και εξωστρέφεια.
    Το θέμα δεν είναι πόσοι μαθητές θα ήθελαν να πάνε και στα δύο, αν και τα περισσότερα σκακιστόπαιδα έχουν εξίσου καλή σχέση και με τα μαθηματικά.

    Είναι θέμα αρχής, δεν ανταγωνίζεσαι θεσμούς και φορείς με τους οποίους θα έπρεπε να είσαι σύμμαχος!

    Αντιγράφω από την ιστοσελίδα του «Καγκουρό»:
    «Η φιλοσοφία του διαγωνισμού βασίζεται στην αρχή ότι τα μαθηματικά είναι μία κουλτούρα η οποία πρέπει να παρέχεται σε όλους. Ειδικά, επειδή τα μαθηματικά καλλιεργούν την σκέψη και φέρνουν πνευματική ικανοποίηση, δεν πρέπει να απευθύνονται μόνο σε λίγους.
    ………………………………………………………………………………………
    Το «Καγκουρό», όμως, δεν είναι μόνο ένας ετήσιος διαγωνισμός. Με αφορμή τον διαγωνισμό παράγεται εκπαιδευτικό υλικό που προάγει την γνώση, διαχέει την πληροφορία και καλλιεργεί την σκέψη.
    Όλοι οι μαθητές που παίρνουν μέρος στον διαγωνισμό λαμβάνουν δώρα με ενδιαφέρον εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ανεξάρτητα από την επίδοσή τους, και μια βεβαίωση συμμετοχής.
    Επιπλέον, ένας στους έξι διαγωνιζόμενους παίρνει επιπρόσθετα συμβολικά βραβεία με βάση την επίδοσή του. Επίσης, στο μέλλον, κάποια από τα βραβεία του διαγωνισμού θα δίνουν την ευκαιρία σε διακριθέντες μαθητές να παρακολουθήσουν θερινά σχολεία και κατασκηνώσεις στο εσωτερικό ή εξωτερικό.»

    Η διαφορά στη φιλοσοφία είναι τεράστια. Κι όμως, αν βγάζαμε τη λέξη μαθηματικά και βάζαμε τη λέξη σκάκι, θα έδινε ένα νόημα σε αυτούς τους ταλαιπωρημένους σχολικούς σκακιστικούς αγώνες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ηλίας Κουρκουνάκης11/3/10

    Πολύ καλές οι παρατηρήσεις της skamama, ιδιαίτερα όσον αφορά στην ανάγκη αναμόρφωσης των σχολικών πρωταθλημάτων. Όπως σωστά παρατηρεί, τυχόν τροποποιήσεις είναι σκόπιμο να μην περιοριστούν σε ποσοτικές αλλαγές, αλλά σε ριζική στροφή της φιλοσοφίας του σχολικού σκακιού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.