Σάββατο 26 Ιουνίου 2010

Εικόνες



Παλιοί και νέοι ποδοσφαιριστές. Στα χνάρια του μέντορά του βαδίζει ο Κάρλσεν καθώς μετά την άνετη επικράτησή του στη Ρουμανία έφτασε το 2826 στα live ratings. Στη σκακιέρα είναι απίθανο να σε μαρκάρουν τρεις αντίπαλοι...
πηγές: http://www.chesspro.ru/_events/2010/asrian.html http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=6455

32 σχόλια:

  1. Ανώνυμος26/6/10

    Αριστεροπόδαροι κι οι δύο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1+1=226/6/10

    Έτσι φαίνεται :)
    Λίγο άστοχος όμως ο χαρακτηρισμός μέντορας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μετοικος στην Νισυρο26/6/10

    @1+1=2
    Φυσικα εννοουσα μεντορας στο ποδοσφαιρο..

    το κειμενο ειχε και μια ακομη ατακα,που ελεγε κατι σαν:

    "Λετε ο Γκαρυ να του εδειξε μια δυο κινησεις και σε αλλο αθλημα;"
    αλλα μου την εκοψε ο Αρχισυντακτης..

    Τι νομιζες Γατε, μονο εγω θα τ'ακουω;Η αληθεια θα λαμψει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ατυχής ο χαρακτηρισμός 'μέντορας' για τον Kasparov.

    Όντως ο Carlsen βαδίζει στα ποδοσφαιρικά χνάρια του μέντορά του, όμως ο μέντορας είναι άλλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μετοικος στην Νισυρο26/6/10

    @ trandism

    Πολυ σωστη η παρατηρηση,μενει να δουμε τις ικανοτητες του Kαρλσεν στον χορο και το κλασσικο τραγουδι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χεχε! Λες να κάνει τέτοια έκπληξη?

    Αυτό που μένει να δούμε είναι το αν θα γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής σε αυτόν τον κύκλο, αν θα φτάσει το 2900 και αν θα παίξει κάτι στο άνοιγμα που θα αφήσει εποχή. Για τα δύο πρώτα είμαι σχεδόν σίγουρος, για το τρίτο όχι και τόσο.

    Στα μάτια μου ο Carlsen είναι ο Spassky του 21ου αιώνα. Ελπίζω να κρατηθεί σε αυτό το επίπεδο περισσότερο από τον Spassky. Ελπίζω όμως ταυτόχρονα να ζήσει και το ίδιο καλά με τον Spassky που δεν έμεινε πίσω από το σιδηρούν παραπέτασμα. Εν ολίγοις ελπίζω να βρει καμιά γκόμενα (ή γκόμενο, δεν ξέρω)..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1+1=226/6/10

    Όπως φαίνεται κριτήριο επιλογής δασκάλου είναι το να ξέρει ποδόσφαιρο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1+1=226/6/10

    Πάντως η επιρροή του Kasparov στην επιλογή ανοιγμάτων από τον Carlsen είναι καθοριστική.
    Πριν ένα χρόνο δεν έπαιζε ούτε Ινδική του Βασιλιά, ούτε Grunfeld, ούτε Najdorf.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ούτε Γκαμπί του Βασιλιά όμως :)

    Μπορεί να ακουστεί ιερόσυλο, αλλά έχω την εντύπωση πως τον έχει ήδη ξεπεράσει (ως προπονητή του εννοώ) και ψάχνεται σε νέα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. middlewave27/6/10

    Μην ανησυχείτε καθόλου, trandism :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. trandism και sirjohn ξέρω πως καταλαβαίνετε γιατί αφαίρεσα το περίεργο μήνυμα με τα κεφαλαία, συγγνώμη που έβγαλα και τις απαντήσεις:) Δεν θα με παρεξηγήσετε, καταλαβαίνετε το λόγο που έγινε αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλημέρα :) Φυσικά και έπρεπε να τα σβήσεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Συμφωνώ. Ορθώς σβήστηκε το απαράδεκτο ανώνυμο σχόλιο και προφανώς μετά δεν είχε νόημα να διατηρηθούν οι απαντήσεις εμένα και του trandism:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος27/6/10

    ... μετά δεν είχε νόημα να διατηρηθούν οι απαντήσεις, εμού και τού...
    ---------------------------------

    Αλήθεια, την Ινδική τού Βασιλιά, γιατί δεν την γράφετε στα ινδικά;
    Δεν μπορεί, κάτι θα σας έχει μείνει από την εκεί... «επίσκεψή» σας! Επειδή, κατά τα άλλα, το Νάϊντορφ ξέρετε να το γράφετε με τον τρόπο που μόνο εσείς γνωρίζετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ...εμού και του ιδίου, που είπε και η Τζούλια...


    στην καθομλιουμένη νεοελληνική σωστό είναι και το ...εμένα και του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κάτι θέλει να πει για τον Νάιντορφ και τους Εβραίους ο ανώνυμος, αλλά δεν το ολοκληρώνει. Τον έχω σπουδάσει. Κατά τα άλλα μια χαρά είναι φυσικά το εμένα και τού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. μπιτλς, πινκ φλόυντ, ντορς, τζακ κέρουακ, ισαάκ ασίμοβ, άντολφ χίτλερ

    Ευχαριστήθηκες? Κάθονται ωραία στα ματάκια σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Και σε ποια ακριβώς από τις είκοσι επίσημες γλώσσες ( http://en.wikipedia.org/wiki/Official_names_of_India ) προτιμάτε να γράφεται η Ινδική Άμυνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μουτούσης Κωνσταντίνος27/6/10

    Ασκαρδαμυκτι στην παχλαβή η την παλαβή
    θα το θελουνε Παναγιώτη ! ειναι pahlavi οποτε το h ειναι τοσο απαλο που δεν ξερω καν αν προφερεται !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο Κάρλσεν έχει αποδείξει ότι είναι άριστος στις μοντέρνες χορογραφίες. Ξέρετε, αυτές που ο ένας χορεύει χασάπικο, και ο άλλος χορό του Ζαλόγγου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος28/6/10

    Θα ήθελα αν γίνεται κάποιο στοιχείο (τηλέφωνο ή mail) του κου Μουτούση για να μπορέσω να επικοινωνήσω μαζί του. Ενδιαφέρομαι για 1-2 ιδιαίτερα μαθήματα για το γιο μου εν όψει ενός καλοκαιρινού τουρνουά.
    Ελπίζω να μην κάνω κατάχρηση της φιλοξενίας του ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η γραμματέας του κ. Μουτούση28/6/10

    @ Προηγούμενο ανώνυμο αποστολέα

    Ούτε πολύ κομψό, ούτε έξυπνο. Αφήστε εσείς όνομα και τηλέφωνο στο ιστολόγιο και όταν θελήσει και μπορέσει ο κ. Μουτούσης θα σας πάρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. οταν θα παρετε αυτα τα μαθηματα ρωτηστε τον και τι νομιζει πως σημαινει η λεξη "ασκαρδαμυκτι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Το είχε εξηγήσει ο Σπαθάρης τι σημαίνει, στον Καραγκιόζη ναύαρχο:
    "Ασκαρδαμυκτής και παλιάνθρωπος είσαι και φαίνεσαι!".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μουτούσης Κωνσταντίνος28/6/10

    Εγω παλι με τη σειρα μου θα δηλωσω υπευθυνως,οτι δεν απασχολω καμμία ιδιαιτερα γραμματεα,οπότε και το προσωπο που παρουσιαζεται
    ως τετοια, ειναι ανύπαρκτο.
    Επισης θα ηθελα να κανω ξεκαθαρο
    οτι δεν κανω καμμια ανταλλαγη στοιχειων προς επαγγελματικο ωφελος
    μεσω του παροντος blog.
    Εαν καποιος πραγματι θελει να εποικοινωνησει μαζι μου για προπονησεις, να το κανει μεσω της Ελληνικης σκακιστικης ομοσπονδιας.
    Οσο για τα υπολοιπα περι λεξιλογιας, εδω ειμαστε, εν ευθέτω χρονω να τα κουβεντιάσουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος28/6/10

    χαχαχαχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. 1+1=228/6/10

    Στην παρακάτω ιστοσελίδα παρουσιάζεται το ανεπίσημο live rating των κορυφαίων σκακιστών
    http://chess.liverating.org/
    Όπως φαίνεται ο Carlsen έχει φτάσει σε αξιολόγηση το αστρονομικό 2826.Έτσι τίθεται το ερώτημα αν αυτό οφείλεται στο περίφημο inflation.

    Στο blog και συγκεκριμένα εδώ
    http://skakistiko.blogspot.com/2010/06/blog-post_9740.html
    συζητήθηκε το θέμα του inflation στο σύστημα αξιολόγησης της FIDE.Νομίζω ότι ο όρος δεν είναι σωστός.Συνήθως οι μαθηματικοί χρησιμοποιούν για τέτοιου είδους ερωτήματα τον όρο trend.Δεν είναι επίσης καθόλου παράδοξο που βασικό ερώτημα είναι το αν υπάρχει inflation.Δεν είναι σύμπτωση ότι το ίδιο ερώτημα τίθεται συχνά και σε άλλα επιστημονικά πρόβλήματα.

    Κάπου είχε αναφερθεί ότι υπήρχε διχογνωμία στην ερμηνεία ενός διαγράμματος.Πιθανόν ο αναγνώστης αναφερόταν στο figure 6 εδώ:
    http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=6401.Το διάγραμμα είναι ξεκάθαρο τι λέει,αλλά από μόνο του δεν είναι αντιπροσωπευτικό του προβλήματος.Πχ συνήθως υπάρχουν αδυναμίες πρόβλεψης στις extreme values (εδώ > 1700).

    Κάπου αναφέρθηκε ότι με το πρόβλημα ασχολείται ένας στατιστικολόγος (δεν ξέρω βέβαια αν ο όρος statistician θα έπρεπε να μεταφράζεται έτσι).Το πρόβλημα δεν είναι ακριβώς στατιστικής,εφόσον υποθέτω υπάρχει ο πληθυσμός των δεδομένων και όχι ένα δείγμα,και με εργαλεία λογισμού το αντιμετωπίζει κάποιος άλλος αναγνώστης.Ωστόσο αν τα δεδομενα είναι πολλά,τότε αναγκαστικά καταφεύγουμε σε εργαλεία στατιστικής.

    Τέλος μήπως γνωρίζει κάποιος από που και πώς μπορούμε να πάρουμε τα δεδομένα του προβλήματος?

    Όλα αυτά που έγραψα παραπάνω είναι ασύνδετα μεταξύ τους,απλά food for thought όπως λέει στο άρθρο της chessbase.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Είτε μας αρέσει είτε όχι, το ELO inflation είναι μία πραγματικότητα. Δεν είναι λίγοι οι "παιχταράδες" με ELO 2700+ που ώρες-ώρες δείχουν ανέπαφοι με το άθλημα, η παιχατρούδες με 2550+ που βλέπεις τις; παρτίδες τους και απορείς αν αυτό είναι σκάκι, η τσιγκολελέτα.
    Στον Κάρλσεν πάντως, το ELO κάθε άλλο παρά πλασματικό είναι. Και νοίζω ότι η ημέρα που θα καρταρριφθεί το 2851 του Κασπάροβ, δεν είναι και πολύ μακριά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. 1+1=229/6/10

    Απ'το τελευταίο post συμπεραίνω ότι είναι βασικό να ορίσουμε ποιο μέγεθος μετράμε και ψάχνουμε να βρούμε αν υπάρχει inflation.Μετράμε το μέσο όρο του πληθυσμού?Μήπως μετράμε το μέσο όρο των πρώτων 50?των πρώτων 1%?
    Προφανώς αυτό έχει σχέση με το πρόβλημα που θέλουμε να αντιμετωπίσουμε.Αν το πρόβλημα είναι ότι δεν θέλουμε ο Νο 50 να είναι άσχετος και συγχρόνως να είναι >2700 τότε λογικά θα πρέπει να μελετήσουμε το μ των πρώτων 100 πχ.Σ'αυτήν την περίπτωση εκ των πραγμάτων υπάρχει inflation και με μια πρώτη ματιά φαίνεται να οφείλεται στον αριθμό των αθλητών που αυξάνεται.Αν μετράμε το μ των πρώτων 1% τότε τα πράγματα αλλάζουν τελείως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ο κύριος λόγος είναι ότι διευρύνθηκε σημαντικά η βάση αξιολόγησης προς τα κάτω. Πιθανότατα το σύστημα αξιολόγησης χρειάζεται μία γενναία αναθεώρηση, κατά τα πρότυπα του Glicko-2, η άλλου συστήματος αξιολόγησης με προχωρημένους συντελεστές αβeβαιότητας.
    Αυτό που ήθελα να πω, είναι ότι αυτό που φαίνεται μαθηματικά ( π.χ. εδώ: http://members.shaw.ca/redwards1/ ) επιβεβαιώνεται και πρακτικά- εξετάζοντας το επίπεδο του παιχνιδιού των υψηλοελούχων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Mετοικος στην Νισυρο29/6/10

    @ 1+1=2

    Ανεξαρτητα απο το πως θα ονομασουμε την ταση της αξιολογησης των κορυφαιων σκακιστων να ανεβαινει χρονο με τον χρονο (συμφωνω και εγω οτι ο πληθωρισμος δεν ειναι ακριβης ορος,αλλα το inflation εχει επικρατησει στην συζητηση που διεξαγεται στα Αγγλικα) τα επιτευγματα των Kasparov και Carlsen δεν ειναι επι του παροντος συγκρισιμα.

    Οταν ο Γκαρυ τον Ιουλιο του 99 εφτανε το 2851 η κατασταση στην κορυφη ηταν:

    Kasparov 2851
    Fischer 2780 (i)
    Anand 2771
    Kramnik 2760
    Morozevich 2758
    Shirov 2734
    Kamsky 2720 (i)
    Gelfand 2713
    Karpov 2709
    Adams 2708
    Ivanchuk 2702
    Leko 2701
    (http://chess.vrsac.com/defaulte.asp)

    Βλεπουμε οτι ο 36χρονος Κασπαροβ απειχε καπου 80 μοναδες απο τον (ενεργο) δευτερο,και πανω απο 150 απο τον 12ο.Για να πετυχει κατι αντιστοιχο ο Carlsen θα πρεπει να ξεπερασει το 2900.

    η συζητηση στο εξωτερικο για το θεμα των ratings ειναι τεραστια και ενδιαφερουσα για οποιον ασχολειται με το θεμα,και ειναι πολυ σημαντικη η οπτικη γωνια που ο καθενας το προσεγγιζει.Στα ματια μου φανταζει σαν επιστημολογικο προβλημα,αλλα δεν πρεπει να ξεχναμε μερικα βασικα δεδομενα:

    H Fide λαμβανει ενα αντιτιμο για να συμπεριλαβει ενα τουρνουα στα αξιολογημενα απο την ιδια.Αυτο εχει σαν συνεπεια,οι διαφορες ομοσπονδιες χωρων να εχουν πολυ διαφορετικη πολιτικη οσον αφορα το διεθνες Ελο.
    Οι Κινεζοι, ας πουμε, δηλωνουν μονο ελαχιστα κορυφαια τουρνουα στην Fide.
    http://ratings.fide.com/tournament_list.phtml?moder=ev_code&country=CHN&rating_period=2010-07-01

    Αυτο εχει σαν αποτελεσμα οι ταλαντουχοι νεαροι τους να μπαινουν στο συστημα με πολυ ψηλο αρχικο Elo και ν'ανεβαινουν ταχυτατα.Ετσι ο Wang Yue(2752-87) μπηκε με αρχικο elo 2344 τον Ιουλιο του '99,ενω ο Wang Hao
    (2722-89) μονο με 2194 τον Οκτωβρη του 2002.Ως γνωστο οι κανονισμοι αντιμετωπιζουν διαφορετικα τους νεοεισερχομενους(μεγαλυτερο k).

    Ετσι ειναι δυσκολο,και ισως αδυνατο ιστορικα, να συγκεντρωσουμε τα πραγματικα δεδομενα του προβληματος.Η Fide ωστοσο δημοσιευει στο http://ratings.fide.com/tournament_list.phtml τα τουρνουα με τα οποια υπολογιζει τους διεθνεις βαθμους αξιολογησης.Το αρχειο καθε χωρας φτανει τα 10 χρονια και για να το δεις επιλεγεις την χωρα που σ'ενδιαφερει και οταν ανοιξει το επομενο παραθυρο,κατω κατω,επιλεγεις την περιοδο που σ'ενδιαφερει.

    Η Fide, τα Ελβετικα και τα ομαδικα, τα κοστολογει 1 ευρω το ατομο, με το ετησιο κοστος για μια Εθνικη ομοσπονδια να μην υπερβαινει τα 15000 ευρω για την συνολικη της δραστηριοτητα.

    http://www.fide.com/fide/handbook.html?id=3&view=category

    κεφαλαιο 12,αρθρα 1-3.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. 1+1=229/6/10

    Σας ευχαριστώ για τα link :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.