Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

Η πιο συναρπαστική παρτίδα του ματς

Ο Ανατόλι Κάρποβ, που διεκδικεί το αξίωμα του προέδρου της FIDE, εκτελεί την πρώτη κίνηση στην 7η παρτίδα του ματς Ανάντ - Τοπάλοβ για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Παρακολουθήσαμε την πιο συναρπαστική μονομαχία της αναμέτρησης. Παρτίδα πολύ πλούσια, τόσο στο άνοιγμα, όσο στο μέσο και στο φινάλε. Ο Τοπάλοβ αιφνιδίασε τον Ανάντ με μια θυσία διαφοράς που είχε πρωτοπαίξει ο Ιβαντσούκ εναντίον του Γκέλφαντ στο Amber, πριν λίγους μήνες. Ο Βούλγαρος γκρανμέτρ πίεσε με τα μαύρα κομμάτια για νίκη, έχοντας υπεραρκετό αντάλλαγμα για το λιγότερο υλικό. Ο Ανάντ αμύνθηκε σταθερά και από ένα σημείο και πέρα δεν αρκέστηκε στην ισοπαλία, έβαλε προβλήματα στον αντίπαλό του στο φινάλε που προέκυψε. Εκπληκτική παρτίδα, παρόλο που όπως είναι ευνόητο περιείχε μικροανακρίβειες και από τις δυο πλευρές.

Anand - Topalov, WCh Sofia 2010 (7), (Catalan, E10)
1.d4 Nf6 2.c4 e6 3.Nf3 d5 4.g3 Bb4+ 5.Bd2 Be7 6.Bg2 O-O 7.O-O c6 8.Bf4 dxc4 9.Ne5 b5 10.Nxc6 Nxc6 11.Bxc6 Bd7 12.Bxa8 Qxa8 13.f3 Nd5 14.Bd2 e5 15.e4 Bh3 16.exd5 Bxf1 17.Qxf1 exd4 18.a4 Qxd5 19.axb5 Qxb5 20.Rxa7 Re8 21.Kh1 Bf8 22.Rc7 d3 23.Bc3 Bd6 24.Ra7 h6 25.Nd2 Bb4 26.Ra1 Bxc3 27.bxc3 Re2 28.Rd1 Qa4 29.Ne4 Qc2 30.Rc1 Rxh2+ 31.Kg1 Rg2+ 32.Qxg2 Qxc1+ 33.Qf1 Qe3+ 34.Qf2 Qc1+ 35.Qf1 Qe3+ 36.Kg2 f5 37.Nf2 Kh7 38.Qb1 Qe6 39.Qb5 g5 40.g4 fxg4 41.fxg4 Kg6 42.Qb7 d2 43.Qb1+ Kg7 44.Kf1 Qe7 45.Kg2 Qe6 46.Qd1 Qe3 47.Qf3 Qe6 48.Qb7+ Kg6 49.Qb1+ Kg7 50.Qd1 Qe3 51.Qc2 Qe2 52.Qa4 Kg8 53.Qd7 Kf8 54.Qd5 Kg7 55.Kg3 Qe3+ 56.Qf3 Qe5+ 57.Kg2 Qe6 58.Qd1 ½-½.
Μπορείτε να δείτε την παρτίδα εδώ

Χρήσιμα site:
http://www.anand-topalov.com/ (επίσημο site)
http://www.chessclub.com/ (ζωντανή αναμετάδοση με σχόλια. Απαιτείται συνδρομή στο σέρβερ, αλλά μπορείτε να δημιουργήσετε δωρεάν δοκιμαστικό λογαριασμό για 2 εβδομάδες. Η πληρέστερη αναμετάδοση στο ίντερνετ, κατά τη γνώμη μου)
http://www.chessdom.com/ (ζωντανή αναμετάδοση με σχόλια)
http://www.grivaschess.com/ (σχολιασμός των παρτίδων, 2 ώρες μετά τη λήξη τους, από το Στράτο Γρίβα)
http://www.chessvibes.com/ (ανταποκρίσεις και βίντεο)

104 σχόλια:

  1. Σπύρος Ιλ.3/5/10

    Πραγματικά, αυτή ήταν εκπληκτική παρτίδα. Ο Τοπάλοβ είναι στα πάνω του, κράτησε αρκετά άνετα τις δυο ισοπαλίες με τα μαύρα και τώρα θα επιδιώξει την ισοφάριση!
    Πιστεύω πως ο "Τόπα" έδειξε ότι είναι αμίμητος στη διεκδίκηση της πρωτοβουλίας, την ευρηματικότητα, τη μαχητικότητα και τη με κάθε τρόπο αναζήτηση της νίκης, ακόμα και με τα μαύρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγώ διαφωνώ με τον Σπύρο βλέπω τον Ανάντ σταθερό σαν βράχο και θεωρώ(αν και δεν την έχω αναλύσει) ότι έτσι όπως κύλισε η σημερινή παρτίδα πιο κοντά στην ήττα βρέθηκε παρά στη νίκη.Έτσι όπως περιπλέκει τα πράγματα πιστεύω ότι ο Ανάντ θα αυξήσει το σκορ σύντομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ηλίας Κουρκουνάκης3/5/10

    Μετά το "εκρηκτικό" ξεκίνημα του ματς (3 νίκες στις 4 πρώτες παρτίδες!), αυτή ήταν η 3η συνεχόμενη ισοπαλία και επέτρεψε στον Anand να διατηρήσει το βαθμολογικό του προβάδισμα. Από την άλλη πλευρά, η πρωτοβουλία όσον αφορά την ψυχολογία της αναμέτρησης έχει περάσει στον Topalov, καθώς κατάφερε να εξουδετερώσει το λευκό χρώμα του παγκόσμιου πρωταθλητή και αναμετράται μαζί του ισότιμα.
    Εξάλλου, δεν είναι ευκαταφρόνητο το γεγονός ότι έχει τα λευκά σε 3 από τις 5 παρτίδες που απομένουν στην κανονική διάρκεια του ματς. Η άποψή μου είναι ότι η κατάσταση παραμένει αμφίρροπη, ευχάριστο γι όσους θέλουμε να περιοριστεί η μάχη στα 64 τετράγωνα και να μην έχουμε ανεκδιήγητες εξελίξεις όπως το 2006.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος4/5/10

    Πάντως ο Τοπάλοβ δεν έδειξε ότι μπορεί να κερδίσει εύκολα.
    Σήμερα υποθέτω ότι είχαν ευκαριες και οι 2 (μπορούσε να μην πάρει την διαφορα ο Αναντ) αλλά δεν εδειξε να μπορεί να εκμεταλευτει τα πλεονεκτήματα σαν λευκός.
    Ισως πρέπει να παίξει κάτι άλλο.
    Προφανώς έχουμε αρκτετο δρόμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος4/5/10

    To γεγονός ότι ο Karpov έπαιξε την 1η κίνηση σήμερα δεν είναι τυχαίο. Yπάρχει συμμαχία μεταξύ Karpov και Danailov για τις επόμενες εκλογές της FIDE και της ΕCU.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μετοικος στην Νισυρο4/5/10

    Ως τα τωρα δεν εχω καταφερει να βρω τι ειπωθηκε κατα της διαρκειας της κοινης συνεντευξης τυπου Καρποβ-Νταναϊλοβ,που εγινε χθες τ'απογεμα.Το επισημο site αναφερει οτι οι δημοσιογραφοι εδειξαν μεγαλο ενδιαφερον,ελπιζω να μεταφραζω σωστα(The press conference passed with a big interest from the journalists’ side. They were very curious about the candidatures of both for the presidency of FIDE and The European Chess Union)αλλα τσιμουδια για τα λεχθεντα.Ελπιζω αργοτερα να βρω κατι απο αλλες πηγες,αν καποιος εχει πληροφοριες ας ενημερωσει..
    Παντως σιγουρα η επισκεψη του Kαρποβ εχει μεγαλυτερη προβολη στην Βουλγαρια, απ'αυτην του Ιλιουμτζινοβ που εφυγε απροσμενα,χωρις να περιμενει την πρωτη παρτιδα..
    Ο Βασιλιεφ ειναι εδω και καποιες μερες στην Βουλγαρια και στην ανταποκριση του στο http://www.chesspro.ru/_events/2010/at2.html αναφερει οτι το επισημο site εχει 100.000 μοναδικους επισκεπτες καθημερινα, ενω ο αριθμος των συνολικων επισκεψεων φθανει τις 500.000 την μερα.

    Κατω απο τον παραπλανητικο τιτλο http://reports.chessdom.com/news-2010/florencio-campomanes-casto-abundo ,κρυβεται ενα διαμαντακι για τα παρασκηνια της FIDE.
    Μερες που ειναι ας μεταφρασω ενα δυο αποσπασματα.

    ...το 1974 ο Καμπομανες υπεβαλε την Φιλιππινεζικη προταση για την διεξαγωγη του ματς Φισερ-Καρποβ.Ο τοτε Προεδρος Μ.Οϋβε(αυτα παθαινεις αν μπεις στον πειρασμο να γραφεις τα ονοματα μ'Ελληνικους χαρακτηρες) ανοιγωντας τους φακελους στο Αμστερνταμ διαβαζει "Ιταλια,ενα εκατομμυριο,Φιλιππινες..",σταματα,γυριζει στον Καμπομανες και ρωτα ολος απορια "μηπως εγινε καποιο λαθος Καμπο;13 εκατομμυρια ελβετικα φραγκα;" Δεν ηταν λαθος,τα λεφτα τοτε αντιστοιχουσαν σε 5 εκ.δολλαρια..Το ματς τελικα δεν εγινε ποτε αλλα την ιδια μερα το ΔΝΤ (ναι,το γνωστο) υπεβαλε ερωτηση στον Φιλιππινεζο υπουργο Οικονομικων πως μια χρεωστρια χωρα μπορεσε να υποβαλει μια τετοια προσφορα..

    Ακολουθουν ενδιαφερουσες ιστοριες με αλκοολ,προεδρικες εκλογες,οχι και τοσο ηθικες παρασκηνιακες συμφωνιες ,πρωην παγκοσμιους πρωταθλητες που ανακατευονται στην πολιτικη,μικροδωρακια και αποσπασματα απο την Αγια γραφη,που θα εκαναν συγγραφεις αστυνομικων μυθιστορηματων να κοκκινησουν..

    Ενα τελευταιο δειγμα:
    ..Στο συνεδριο του 1986,μια γυναικα απο μια ομαδα της Καραϊβικης του ειπε:"Τρεις ανδρες δεν μπορουμε ν'ανεχτουμε,τον Αη Βασιλη,τον Σουπερμαν,κι εσενα",ο Καμπομανες εδειξε ενδιαφερον κι αυτη συνεχισε:"Ο Αη-Βασιλης ερχεται μονο μια φορα τον χρονο,ο Σουπερμαν ειναι πολυ γργορος,ψεκαστε,σκουπιστε τελειωσαμε,κι εσυ απο τοτε που μπηκες δεν σε κουναμε με τιποτα".Ο Καμπομανες κερδισε τις εκλογες και το '86 και το '90..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Mετοικος στην Νισυρο4/5/10

    Απο το ρεπορταζ της http://www.vesti.ru/doc.html?id=357086
    δεν υπαρχουν ιδιαιτερα σημαντικες ειδησεις απο την συνεντευξη του Καρποβ στην Βουλγαρια.
    Δηλωσε βεβαιος για την νικη του στις εκλογες,θεωρει οτι το μεγαλυτερο προβλημα της FIDE ειναι η ελλειψη χορηγων και ανεφερε πως θ'αρχισει διαπραγματευσεις με μεγαλους διεθνεις οργανισμους αν εκλεγει Προεδρος για να το λυσει.
    Πιστευει οτι στην διαδικασια της αναδειξης του Παγκοσμιου Πρωταθλητη δεν πρεπει να ανακατευουμε το κλασσικο σκακι με το ραπιντ και το μπλιτς,και εξεφρασε την προθυμια του να συμβουλευτει τους καλυτερους σκακιστες και τις μεγαλυτερες ομοσπονδιες πανω στο θεμα.
    Για τον Νταναϊλοβ δεν γινεται λογος,παντως τον τελευταιο τον υποστηριζει ο Βουλγαρος Προεδρος,οπως δηλωσε κατα την διαρκεια της εθιμοτυπικης επισκεψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος4/5/10

    http://danailov-for-president.com/anatolii-karpov-and-silvio-danailov-visited-the-president-of-bulgaria-mr-georgi-parvanov/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος4/5/10

    Δεν νομίζω να βγάλει τίποτα ο Τοπάλοβ από το άνοιγμα που έπαιξε πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καταλανική πάλι με 13...Πγ8.
    16.Ke2 In my database there are 2 games that reached this position, in both games GM Amonatov was playing Black. In both these games Black replied with 16. ... f6 trying to solve the problem with the bishop on g6.
    Kosteniouk
    16... f6 17.Rhd1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος4/5/10

    Σλαβική είναι, όχι Καταλανική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος4/5/10

    Καταλανική ;

    Σλαβικη θα έλεγα ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος4/5/10

    Απορώ πως σκέφτονται στο επιτελείο του Τοπάλοβ. Χθες με τα μαύρα είχαν ετοιμάσει θυσία διαφοράς απ' την 9η κίνηση και σήμερα που είναι με τα λευκά επιμένουν στο 1.δ4, το οποίο ο Ανάντ το αντιμετωπίζει με συνέπεια με την σλαβική, χωρίς κανένα πρόβλημα. Και το πρόβλημα ανάπτυξης που υπάρχει τώρα, σε λίγο με το απελευθερωτικό ζ5 δεν θα υπάρχει. Η παρτίδα είναι νούλα.
    Τι περιμένει ο Τοπάλοβ; Να κάνει ισοπαλίες; Μα έτσι θα πάρει τον τίτλο ο Ανάντ. Δοκίμασε βρε άνθρωπε το 1.ε4.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ναι, Σλαβική κεκτημένη ταχύτητα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Rybkolino4/5/10

    Δεν θα "την γλυτώσει" ο Ανάντ. Αυτή τη φορά έχει πολύ λίγο χώρο για ελιγμούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μια πρώτη εκτίμησή μου είναι ότι ο μαύρος δεν έχει λύσει τα προβλήματά του όπως σε προηγούμενες παρτίδες, υπάρχουν ελπίδες νίκης για τον άσπρο στο φινάλε ελαφρών και ενός ζευγαριού πύργων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Βέβαια ο Ανάντ δεν άλλαξε τα μαύρα φου, παρασύρθηκα κι εγώ από τις μηχανές, αλλά δε νομίζω ότι έχει ισοφαρίσει σε κάθε περίπτωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Σίγουρα ο μαύρος πρέπει να παίξει με ακρίβεια.
    Υποθέτω πως ο Anand έχει αναλύσει και καταλάβει αυτές τις θέσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος4/5/10

    To 18a5 είναι novelty?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο Τοπάλοβ έβγαλε θεσάρα μετά το Nd6+ ή είναι ιδέα μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μαλλον θα 'μυρισει το κρινο' σημερα ο Αναντ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Σύμφωνα με την Kosteniuk είναι Ν το 18.α5

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος4/5/10

    Ξέρει κανείς από που μπορώ να κατεβάσω το Stockfish 1.7.1 JA 64 bit που χρησιμοποιείται στο Chessdom.com? Αν ναι, θα παρακαλούσα να μου στείλει το link.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος4/5/10

    Η Κosteniuk sto chessdom:

    To tell you the truth, although the match of such players are always awaiting with big interest and enthusiasm, the strategy for this kind of matches nowadays are rather uninteresting. Players, like Anand or Topalov, or even Kramnik are trying to minimize their risk and play positions with a small plus for White and try to hold a draw in boring and slightly worse endgames.

    A match is not a tournament, even if you win with the score +1 it's enough to get the title. This makes players play differently, not in an open and exciting style they usually play in tournament, but rather in very academical and unrisky ways.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Με το συμπαθιο δηλαδή, αλλα δεν μας ειπε και καμια σουπερ σοφία η Αλεξανδρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος4/5/10

    Καλά, η Kosteniuk έχει δει τις παρτίδες; Η πρώτη, η τέταρτη και η έβδομη αναιρούν όσα λέει. Τι θέλει, σε κάθε παρτίδα να σφάζονται το ίδιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος4/5/10

    http://www.stockfishchess.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Πάντως νομίζω πως πρέπει να παίξει πολύ καλά ο Anand για την 1/2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Γεωργιάδης Αλ.4/5/10

    ΄Οχι και τόσο σχετικό με το ματς,
    αλλά κάποιοι ίσως να χρησιμοποιήσουν το γεγονός ότι υπάρχει Παγκόσμια Κρίση ως πρόφαση ότι δεν έχουν χρήματα...!

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ανώνυμος4/5/10

    Έχω την εντύπωση πως μετά το 28...Αχδ6 ο Άναντ δεν θα έχει πρόβλημα να κάνει 1/2.

    Ήρωνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ανώνυμος4/5/10

    Ποιά ακριβώς είναι η "θεσάρα" του τοπάλοβ; το σκοτωμένο φινάλε ανόμοιων; Πιο νούλα δεν γίνεται...
    Με 1.δ4 και όσο το συνεχίζει ο τίτλος παραμένει εκεί που είναι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Σκοτωμένο? Τώρα αρχίζει η παρτίδα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμος4/5/10

    Μακάρι να αρχίζει τώρα η παρτίδα, αλλά ο μόνος τρόπος που βλέπω εγώ για να πάρει τον βαθμό ο Τόπα σήμερα, είναι να κάνει ο Νταναίλοβ λοβοτομή στον Ανάντ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Rybkolino4/5/10

    Τί λέτε για 30. Bd4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Robolino4/5/10

    Ξανά : 32. Bd4 !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Με μια πρόχειρη μου ανάλυση το φινάλε ύστερα από ...Πδ8 Αχζ4 Πχδ6 εχδ6 κερδίζει για τον άσπρο αν ο μαύρος αναγκαστεί να παίξει ...θ5. Μόνο ξερή νούλα δεν είναι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Δεν είμαι όμως σίγουρος τί γίνεται αν ο μαύρος αφήσει το πιόνι στο θ7 και ποντάρει σε βαριάντες Ρχθ7 η5+ ηχθ4 και αντεπίθεση στο η2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Ανώνυμος4/5/10

    kokolia εγώ είμαι μαζέτας. Οπωσδήποτε εσύ ξέρεις καλύτερα. Αλλά συνεχίζω να πιστεύω ότι επειδή ο Τοπάλοβ δεν παίζει με εμενα αλλά με τον Ανάντ, ότι είναι νούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Σίγουρα θα συζητηθεί πολύ μετά την παρτίδα (αν χάσει ο μαύρος) η θυσία ...ε5.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Gypaetos4/5/10

    Εάν δεν το κερδίσει αυτό ο Τοπάλοβ, τότε πώς περιμένει να γίνει πρωταθλητής; Από το δ4 αποκλείεται πάντως να βγάλει κάτι καλύτερο. Πιστεύω πάντως ότι τελικά θα το κερδίσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. O Ανάντ αποφεύγει να παίξει ...θ5. Μια γραμμή που βλέπω είναι. Ρθ6 για τον άσπρο, Ρη8 για τον μαύρο. Λευκός παίζει θ5 αναγκάζει ηχθ5 (με τον Α στο ε8 ο μαύρος μπορεί να γίνει τσούντσβαγκ και να αναγκαστεί να φάει) Ρχθ5, ξανά Ρθ6 (ο φου φυλάει το η7), η4,η5,Αη7,η6 (πάλι με τσούντσβαγκ αν ο φου στέκεται στο ε8), θχη6,Ρχη6 ακολουθούμενο από Ρζ6, Ρε7 και νίκη. Φυσικά το σχέδιο είναι πρόχειρο και μπλάιντ μετρημένο και μπορεί να κάνω λάθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ametanoitos4/5/10

    Δεν βλέπω το τσουτσγκβανγκ που λες. Όταν παίζεις θ5 με τον Ρθ6 και τον άλλον στο η8 τότε θα παίζω Αε8!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Τότε τρώω, τρως με πιόνι, παίζω νεκρή και τρώω μετά το η6.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Οπότε παίζω θ5, παίζεις Αε8, παίζω νεκρή, τρως στο θ5, ξαναπαίζω νεκρή, τρώω το θ5 και ξαναγυρίζω. Φυσικά μπορεί να μου ξεφεύγει κάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Πω πω κωλοβαριάντα...θ5...Αε8,νεκρή, ηχθ5,νεκρή, θ4,θ3....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ametanoitos4/5/10

    OK αλλά τότε πηγαίνω τον Α στο δ3 και το Ρ στο δ7 και είναι πάλι φρούριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Αυτό μοιάζει να χάνει που λες τώρα. Μόνο αυτό που είπες νωρίτερα έχει τύχες, βασίζεται στην ιδέα να χαλάσει το η του λευκού με το να το φέρει στη θ στήλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Ναι, ο μόνος τρόπος να φυλάει ο φου και το ...θ4 και το ...Ρθ8 για να κάνει τσουντσβαγκ είναι από το τετράγωνο ζ6, αλλά εκεί ο μαύρος σώζεται στην τύχη με ...Ρζ7 τέμπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Ametanoitos4/5/10

    Πως χάνει η θέση με τον Αδ3 να κρατάει το θ7 και τον Ρ στο δ7 ενώ ο Λευκός έχει πιόνια ζ-η? Ότι και να κάνει ο Λευκός θα κρατάς τον φου στην β1-θ7 διαγώνιο και δεν βλέπω κάποια πρόοδο, μπορεί να κάνω λάθος βέβαια. Άλλωστε ο Άναντ έπαιξε 45...Ρζ7

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ανώνυμος4/5/10

    Ξερει κανεις τι γινεται σε αυτο το φιναλε? ειναι νουλα? Περιεργη η θυσια τοι πιονιου στο θ5 .Μπορει να μας εξηγησει καποιος ειδικος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Ανώνυμος4/5/10

    Καλά, ακόμη κι αν υπήρχε δρόμος νίκης, με τις τελευταίες κινήσεις του Τοπάλοβ, νομίζω πως είναι αναπόφευκτη η νούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Ametanoitos4/5/10

    Μια χαρά έπαιξε ο Τοπάλοβ, δεν είχε άλλον τρόπο να πιέσει. Φαίνεται πως τελικά ο Άναντ με άκουσε και θα παίξει το πλάνο νούλας που πρότεινα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Αμετανόητε, δε κατάλαβα ότι αναφερόσασταν στη θέση μετά από το θ5,...ηχθ5.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ανώνυμος4/5/10

    Τελειωμένη νούλα. Βασικά ήταν νούλα από τη στιγμή που παίχθηκε το 1.δ4.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Ανώνυμος4/5/10

    @ametanoitos. To 46.Kh6 πιστεύω ήταν λάθος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Ανώνυμος4/5/10

    eleos... mexri pote o kathe asxetos edw mesa nomizei oti einai kasparov epeidh exei ena rybka dipla tou...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Ametanoitos4/5/10

    Ανώνυμε, νομίζω ότι δεν αλλάζει απολύτως τίποτα. Ακριβώς ο ίδιος τύπος θέσης θα προκύψει αργά ή γρήγορα, εκτός και αν προτείνεις στον Λευκό το θxη6 που είναι αμέσως νούλα.

    Ακόμα η Κοστένιουκ πάντως δεν έχει δει το set-up που πρότεινα. Αλλά είδα ότι ο Shipov το είχε προτείνει αρκετές κινήσεις πριν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Ametanoitos4/5/10

    Τελικά ο Άναντ έπαιξε πιο απλά. Η Ρίμπκα όχι μόνο δεν βοηθάει εδώ αλλά θα έλεγα ότι σε αποσυντονίζει κι όλας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ανώνυμος4/5/10

    Άρα παιδιά πιστεύεται ότι ήταν νούλα ούτως ή άλλως ή σε κάποια φάση είχε ευκαιρία νίκης ο Τοπάλοβ και χάθηκε; Εγώ μαζέτας είμαι, μηχανάκι δεν έχω, οπότε περιμένω μια απάντηση από κάποιον αν ξέρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Ανώνυμος4/5/10

    Ο ΤΟΠΑΛΟΒ ΚΕΡΔΙΣΕ ΑΝΑΛΥΤΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Ανώνυμος4/5/10

    Προσεξτε το σχολιο μου!Απευθυνομαι σε ολους εκεινους που εβγαζαν πορισματα για ξερες νουλες.Μαζετες ειστε...Εμπρος τοπαλοβ εμπρος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Nίκος4/5/10

    Μαζέτες που είναι η ανάλυση σας? Δίκιο έχει ο απο πάνω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Ametanoitos4/5/10

    Απίστευτο! Ο Άναντ με την κίνηση Αγ6?? έστησε ξερά την παρτίδα! Νέα δεδομένα τώρα στο ματς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Ανώνυμος4/5/10

    pou na katalavoun oi asxetoi oti ta rybka den kseroun ta finale me anomoia...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Gypaetos4/5/10

    Επαναφέρω το ερώτημα: πού είναι αυτοί που έλεγαν ότι, επειδή ο Ανάντ προηγείται και θα παίξει δύο συνεχόμενες φορές με λευκά, το ματς έχει τελειώσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Ametanoitos4/5/10

    Τα ειρωνικά σχόλια του Ανωνυμου και του φίλου Νίκου μετά μόνο γέλιο μπορούν να προκαλέσουν! Και οι Σίποβ και Κασπάροβ που είπαν ότι η νούλα ήταν απλή είναι και αυτοί μαζέτες μήπως? Πολλοί είναι οι λόγοι που θα μπορούσε ο Άναντ να διαπράξει ένα τόσο κρίσιμο λάθος και ο κ Κουρκουνάκης θα μπορούσε να τους αναλύσει καλύτερα από εμένα. Το γεγονός όμως δεν αλλάζει, η θέση ήταν ισόπαλη (όπως φαίνεται τουλάχιστον) και ο Τοπάλοβ την κέρδισε ισοφαρίζοντας το ματς. Για μένα ήταν ένα ξενέρωμα΄είναι η αλήθεια. Θα προτιμούσα μια πιο "καθαρή" νίκη, για παράδειγμα νωρίτερα πριν η παρτίδα πάει σε αυτό το φινάλε. Επίσης πιστεύω πως αν η παρτίδα κατέληγε νούλα θα βλέπαμε κάτι διαφορετικό απ τον Τόπα την επόμενη φορά με τα Λευκά. Τώρα δεν είναι ανάγκη να ρισκάρει περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Όσοι έκαναν τους αναλυτές στην αρχή του φινάλε ήταν πράγματι πολύ επιπόλαιοι, και αυτός ο μύθος με τους ετερόχρωμους αξιωματικούς που είναι πάντα ισοπαλία έχει αρχίσει να γίνεται ενοχλητικός, αλλά η αλήθεια είναι ότι στο τέλος και πριν παίξει ...Ρζ7, ...Αγ6 ο Ανάντ, έμοιαζε ότι εξασφάλισε την ισοπαλία. Κι εγώ που είπα από νωρίς ότι το πλάνο με η6 δίνει σοβαρές τύχες νίκης, σταμάτησα να παρακολουθώ, θεωρώντας ότι έληξε η ιστορία. Η πλάκα είναι ότι όλο το παιχνίδι του Ανάντ προσπαθούσε να αποφύγει ακριβώς την τελική θέση της παρτίδας. Δεν έχω καταλάβει τί έγινε στο τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Ανώνυμος4/5/10

    Τα σχόλια της κοστενιουκ στο chessdom δεν ειναι και τα καλυτερα.πολυ φιλολογια λιγο σκακι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Ανώνυμος4/5/10

    Γενικά νομίζω ότι από σκακιστικής άποψης η Κόστενιουκ δεν έχει και ποτέ δεν είχε κάτι να προσφέρει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Πράγματι, καθόλου καλή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Ανώνυμος4/5/10

    Game 8 Analysis : www.GrivasChess.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Ανώνυμος4/5/10

    Καλά σας λέει ο αμετανόητος. Επειδή δηλ. έκανε χοντρό λάθος ο Ανάντ (εντάξει, συμβαίνουν κι αυτά) σημαίνει τι; ότι δεν ήταν νούλα; μαζέτες πραγματικά! τουλάχιστον εγώ είμαι μαζέτας και το ξέρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Ανώνυμος4/5/10

    Ισοπαλία αντικειμενικά ήταν.
    Η στρατηγική των λευκών ήταν να αυξήσουν την πιθανότητα των μαύρων να κάνουν λάθος,λόγω κούρασης μετά από συνεχή πίεση και με την υποχρέωση σε πολλές περιπτώσεις να βρίσκει μοναδικές κινήσεις.Αυτό δεν αναφέρει κανένας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. Γ. Μαστροκούκος4/5/10

    Τα φινάλε αυτά με ανόμοια είναι πρακτικά πολύ δύσκολο να κρατηθούν πάνω στην παρτίδα. Αν πχ αντί για 53...Pζ7 έπαιζε 53...Αα4, o λευκός θα μπορούσε να συνεχίσει με 54.Ρε3, 55.Ρδ4, κτλ, με σκοπό να φτάσει στο β6 ή γ7 και να απειλεί τζούγκζβανγκ στα οποία πέφτει το β7.

    Επίσης αν 54...Αδ3 (αντί του 54...Αγ6??) η προώθηση η4, ζ4, ζ5 δημιουργεί ελεύθερο για τα λευκά. Με περιορισμένο χρόνο είναι αδύνατο για τα μαύρα να προλάβουν να εξετάσουν όλες τις΄άμυνες. Ακόμη και νούλα να είναι αντικειμενικά, τα φινάλε πάντα λήγουν 1-0 πάνω στη σκακιέρα.

    Το ματς το γύρισε εντυπωσιακά ο Τόπα στις 3 τελευταίες παρτίδες αφού κράτησε 2 δύσκολα μαύρα σερί και σήμερα κέρδισε με τα λευκά. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμη και θα δουν πολλά τα μάτια μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Ανώνυμος4/5/10

    Ήδη στο μέσον τής παρτίδας, όταν αλλάχτηκαν οι πρώτοι αξιωματικοί, και πήρε επίσης θέση ο ίππος...
    πάντως όμως με την αλλαγή των πύργων, ήταν παραπάνω από ξεκαάθαρο ότι η νίκη ήταν ασφαλισμένη γερά, και ακλόνητη, για τον Τόπαλοφ!

    Εδώ, ίσως μόνο ο Γκόγκολ το κατάλαβε αυτό! ( εννοώ τον κοκόλια, που κι αυτός κάνει μπαμ με το ξενικό και περίεργο «τύχες νίκης», που είναι προφανέστατα μετάφραση μιας φράσης από ξένη γλώσσα ). Φαίνεται ότι οι άλλοι, μάλλον περαστικοί και αδαείς είναι παρά σκακιστές - τίποτα επιλήψιμο φυσικά.

    Η Αλεξάντρα Κόστενιουκ δεν είναι τόσο αναγκαία για να κρεμαστούμε από τα χείλια της, κάτι που ριζικά θα άλλαζε αν έπαιζε η ίδια, και θα είχε τότε πολύ ενδιαφέρον από κάθε άποψη.

    Και κανενός γκραν μαιτρ τα σχόλια δεν έχουν τόση σημασία, με εξαίρεση 3 ή 4 κορυφαίων - Κασπαροφ, Καρλσεν, Κραμνικ, Ιβαντσιουκ.

    Υπήρχε και κομψότερος τρόπος να κερδίσει ο Τόπαλοφ, με στρατηγική τοποθέτηση του Αξιωματικού - αλλά δεν μπορείς να ακολουθείς όλα τα νικηφόρα σχέδια ταυτόχρονα` αποφασίζεις έναν δρόμο και επιμένεις σ' αυτόν!

    Είναι «περίεργο», αλλά τα κατάφερα να γράψω σχόλιο χωρίς ούτε στιγμή να νοιώσω κόπωση, τύπου... «αυτό τώρα το όνομα, πώς το γράφουμε στα ελληνικά»! ( και οι «άλλοι», το γάλα, γκάλα το γράφουν αλλά δεν τους είπαμε τίποτα! )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Μην υπερβάλουμε τώρα. Στο β6 δεν κάνεις τίποτα με τον μαύρο βασιλιά στο δ7 ενώ το ελεύθερο ζ είναι άχρηστο. Η μάχη πιο πριν ήταν εξαιρετικά δύσκολη αλλά στο τέλος δεν είχε απομείνει κάτι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. Λάθος-ξελάθος, πεντακάθαρη και πανδίκαιη νίκη Τοπάλοφ! Τα υπόλοιπα είναι για τα μικρά παιδιά. Πολύ σωστά παρατηρεί ο τελευταίος φίλος ότι η συνεχής πίεση που άσκησε ήταν ίσως too much ακόμα και για έναν Ανάντ. Και αυτό καταλογίζεται στην ικανότητα και στην ενέργεια του Τόπι. Και μάλιστα μετά από δυο παρτίδες με τα μαύρα που μόνο άνετες και ξεκούραστες δεν ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Ανώνυμος4/5/10

    Τσουγκ Τσβανγκ

    = ΤσουγκΤσβανγκ

    Είναι τόσο απλό!

    (zugzwang)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Ανώνυμος4/5/10

    Ναι, αλλά εμείς προσπαθούσαμε να κρίνουμε αντικειμενικά την θέση κι όχι να υποψιαστούμε αν η συνεχής πίεση οδηγήσει σε λάθος ή όχι.
    Εξαιρετική και η ανάλυση του Στράτου Γρίβα, δείχνει πόσο απλά θα κράταγε την θέση ο Ανάντ.
    Εκτός αν είναι και ο Γρίβας μαζέτας.
    Βγήκαν και φώναζαν μερικοί αμέσως μετά την εγκατάληψη του Ανάντ: "ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΝΑΛΥΤΕΣ ΠΟΥ ΕΒΛΕΠΑΝ ΝΟΥΛΑ, Ο ΤΟΠΑΛΟΒ ΚΕΡΔΙΣΕ" κι ανάθεμα και καταλαβαν πως και γιατί κέρδισε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. Ανώνυμος4/5/10

    Ίσως καλό είναι να σας πω ποιά (νομίζω ότι) ήταν η κομψότερη νίκη...
    Τοποθετείς τον Αξιωματικό στο Δ8, και με τον Βασιλιά μόνο ασκείς πίεση στην δεξιά πτέρυγα, ώσπου να εγκαταλείψει ο αντίπαλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Χα χα. Η αλήθεια είναι ότι κάπως έτσι μοιάζει να έγινε. Ασκούσε πίεση ο λευκός Βασιλιάς και κάποια στιγμή ο μαύρος Βασιλιάς δεν άντεξε, εγκατέλειψε και το βαλε στα πόδια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Ο Σπύρος ο Ιλαντζής φταίει μου τον μάτιασε τον παίκτη και κράτησε παθητικά τον φου με αποκορύφωμα το λάθος στην 54 κίνηση.Καλύτερα έτσι να δούμε ωραίο ματς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Ανώνυμος4/5/10

    Τελικά όσοι σκέφτονται ότι υπάρχει μερίδα σκακιστών που δεν θέλουν να κρίνουν αντικειμενικά,

    έχουν δίκιο!

    Είναι οι ίδιοι όμως! Αυτοί που το υποπτεύονται!

    Τώρα όσον αφορά την κρίση των τιτλούχων σκακιστών, θα αφήσω τους άλλους, και θα πάω κατευθείαν στον τρομερότερο απ' αυτούς, τον Κασπάροφ!

    Πρέπει να ξέρετε, όσοι δεν είστε στα πράγματα, ότι η δική του κρίση κατά πάσα πιθανότητα είναι ένα μείγμα σκακιστικής κρίσης και «πολιτικής»! Ή το "πιάνετε", ή δεν το "πιάνετε"` δεν υπάρχει εξήγηση και απόδειξη!

    Βασιστείτε επομένως στην δική σας κρίση, απολαύστε τις παρτίδες ως έχουν, και μην επικαλείστε άλλους. Εκείνοι, ή κάνουν τη δουλειά τους, ( Σουζαν Πολγκαρ, Αλεξάντρα Κοστενιουκ, πληρωμένοι αναλυτές κλπ ), ή περνούν την ώρα τους ( «λέγοντας και καμιά μαλακία να περάσει η ώρα» !)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  84. Ανώνυμος4/5/10

    Ναι, έβλεπε δηλαδή ο Κασπάροβ την ξεκάθαρη νίκη των λευκών, αλλά δεν μας το έλεγε. Όχι, σου λέει, δεν το λέω. Θα λέω ότι είναι νούλα μην στενοχωρήσω τους Ινδούς γιατί κάνουμε και πολιτική εδώ πέρα...
    Τι άλλο θα ακούσω;;;;; τι;; εγκαταλείπω σαν τον Ανάντ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  85. Ανώνυμος4/5/10

    Συγχωρέστε με αλλά νόμιζα ότι η Πόλγκαρ το είχε εγκαταλείψει το σπορ.Τώρα σχολιάζει και κάθονται να την ακούν κιόλας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  86. Ανώνυμος4/5/10

    «Θα λέω ότι είναι νούλα μην στενοχωρήσω τους Ινδούς γιατί κάνουμε και πολιτική εδώ πέρα...»

    ΝΑΙ! ( Παραδείγματος χάριν... ναι! )

    Εσένα μπορεί να σου φαίνεται παράξενο που ένας Περσοινδός {Κασπάροφ )απέφυγε να σχολιάσει κάτι που θα ακουγόταν σκληρό ή αγενές εναντίον κάποιου συμπατριώτη του ( Άναντ ), αλλά δεν χρειάζεται να τα καταλαβαίνεις και όλα!

    Εξ άλλου, γι' αυτό το είπα όλο αυτό, για να το έχουν υπ' όψη του οι τελείως άσχετοι με τα πράγματα...
    όχι για να μας τρως το χρόνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  87. Ανώνυμος4/5/10

    Nαι βρε! Αλήθεια, τι κάθεστε και ακούτε την Πολγκαρ, τον Κασπάροβ, την Κόστενιουκ, τον Γρίβα και τέτοιους τυχάρπαστους; Ακούστε τους ανώνυμους μαζέτες ενός μπλογκ! 40 χρόνια μαζέτες...αυτοί ξέρουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  88. Ανώνυμος4/5/10

    «Θα λέω ότι είναι νούλα μην στενοχωρήσω τους Ινδούς γιατί κάνουμε και πολιτική εδώ πέρα...»

    ΝΑΙ! ( Παραδείγματος χάριν... ναι! )

    Εσένα μπορεί να σου φαίνεται παράξενο που ένας Περσοινδός {Κασπάροφ )απέφυγε να σχολιάσει κάτι που θα ακουγόταν σκληρό ή αγενές εναντίον κάποιου συμπατριώτη του ( Άναντ ), αλλά δεν χρειάζεται να τα καταλαβαίνεις και όλα!

    Εξ άλλου, γι' αυτό το είπα όλο αυτό, για να το έχουν υπ' όψη του οι τελείως άσχετοι με τα πράγματα...
    όχι για να μας τρως το χρόνο

    ΔΕΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΑΛΛΟ ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ!
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ Ο ΚΑΣΠΆΡΟΒ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΒΛΑΚΕΣ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΕΙΤΕ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΑΝ ΠΕΙΣ ΣΕ ΜΙΑ ΘΕΣΗ ΌΤΙ Ο ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ.
    Άνθρωπε μου, να σαι καλά, μου φτιάχνεις την διάθεση... συνέχισε να ποστάρεις... ουχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  89. Ανώνυμος4/5/10

    Σούζαν, είπαμε!
    Όχι Γιούντιθ!

    Η Σουζαν έχει μία από τις σπουδαιότερες και πιο φροντισμένες ιστοσελίδες για το σκάκι στις ΗΠΑ.

    Είναι τόσο δραστήρια στον τομέα τής διάδοσης σκακιού, που μόνο ο Ίβαντσουκ μπορεί να την ξεπεράσει σε δραστηριότητα και ζήλο! Και ο Κασπάροφ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  90. Ανώνυμος4/5/10

    Εξαρτάται άπο το ποιά σκακιστική στιγμή ρώτησαν τον Κασπάροφ να σχολιάσει ( ένα αυτό )
    κι από το ποιά στιγμή ΘΕΛΗΣΕ ΑΥΤΟΣ να σχολιάσει!

    Να είσαι βέβαιος ότι εσύ κέρδισες τις εντυπώσεις ( στο συνάφι τού δικού σου επιπέδου)
    ενώ εγώ, στου δικού μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  91. Ανώνυμος4/5/10

    Πρώτα πρώτα, πια εντύπωση να κερδίσω. Ανώνυμα γράφουμε και οι δύο σε ένα μπλογκ.
    Αλλά ναι αν ήταν να κερδίσεις κάποιες εντυπώσεις,στο σινάφι σου θα τις κέρδιζες. Μη σε στενοχωρεί αυτό, διότι είστε πλειοψηφία. Συντριπτική μάλιστα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  92. Παρακαλώ λίγη αυτοσυγκράτηση. Δεν έχει νόημα το flaming.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  93. Ανώνυμος4/5/10

    Απ'το γεγονός ότι έχουμε να δούμε κορυφαίο σκακιστή made in USA των 300.000.000 κατοίκων από την εποχή του Φίσερ,μάλλον η Σούζαν δεν τα καταφέρνει και καλά όσο φροντισμένες σελίδες και να κάνει.Περισσότερο για να βγάλει το παντεσπάνι της νομίζω το κάνει.
    Με όλο το συμπάθειο η συμβολή της στη διάδοση του σκακιού μου φαίνεται αντίστοιχη με αυτήν του SC και της φροντισμένης του ιστοσελίδας στην Ελλάδα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  94. Ανώνυμος4/5/10

    Φαίνεται ότι η λέξη «συνάφι» δεν ήταν και τόσο σκακιστική και ενόχλησε!
    Ενώ το «φλαμε»... ευωδιάζει αντικειμενική σκακιστικότητα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  95. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις λέξεις, είναι αδιάφορες. Από μόνες τους, δεν σημαίνουν τίποτα. Αλλού είναι το ΄πρόβλημα, στο προσβλητικό ύφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  96. Ανώνυμος4/5/10

    Είπαμε ότι αυτή, κάνει τη δουλειά τους, και σημαίνει ότι κάνει το κέφι της! Και μέσα στο πλαίσιο αυτό, είναι πολύ συναφές με την ιδιότητά της να κάνει σχόλια για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα στο οποίο κι αυτή μέχρι πριν λίγο ήταν η κάτοχος τού τίτλου στις γυναίκες.

    Αν κατάλαβες ότι δεν είναι αποτελεσματική, να της πεις να σταματήσει.
    Για να έχεις πιθανότητες να σ' ακούσει, δείξ' της δικούς σου τίτλους για να τρομάξει και να σταματήσει!

    Είπα καμιά απαγορευμένη λέξη πάλι μήμως; Το «συναφές» εντάξει είναι ή να το αποφεύγω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  97. Γεωργιάδης Αλ.4/5/10

    Για να κάνω και λίγο χιούμορ...

    Όπως και σε κάθε ματς επιπέδου, όποιος παίκτης έχει τις περισσότερες ικανότητες, ευφυία και ταλέντο παίρνει και το χρηματικό έπαθλο.

    Αυτό είναι για να σταματήσω το flaming κάνοντας χιούμορ, και όχι για να γελοιοποιήσω τα τουρνουά επιπέδου...για όνομα..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  98. Ανώνυμος4/5/10

    Γιατί προσβάλλονται εδώ τόσο;

    Επαινούμε την Σ. Πολγκαρ

    ονομάζουμε τον Κασπαροφ, τον τρομεροτερο παιχτη

    αλλά μας ξεφυγε η λέξη «συναφι»!

    Προσβλητικό ε;

    Εκτός κι αν ήταν το άλλο: το ότι γράψαμε Κασπάροφ και όχι Kasparov!


    Άμα είμαστε ανεπιθύμητοι, να βρούμε τότε άλλο στέκι. Εδώ ανακαλύπτουν «προσβλητικά ύφη» πολύ εύκολα.

    Καλή συνέχεια.
    Και μια συμβουλή : να μην κάνετε με το πρώτο αυτό που σας λένε οι ανώνυμοι! Θέλουν το κακό σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  99. Αλλάζω θέμα. Λύστε μου την απορία. Ειλικρινά. Ο Κασπάροβ πώς έγινε "Περσοϊνδός"; Τι εθνοκαταγωγικές ακροβασίες είναι αυτές ακριβώς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  100. Ανώνυμος4/5/10

    Το «ακροβασίες» σαν προσβλητικό ακούγεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  101. trilizas5/5/10

    Elementary my dear Schrödinger's Cat!

    Προηγούμενος. άρα χαριτολογώντας χθεσινός ή Περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής και θαρρώ πως έπαιζε και την (νιμζο)Ινδικούλα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  102. Γεωργιάδης Αλ.5/5/10

    ....χιούμορ για έναν παίκτη παγκόσμιας κλάσης συνήθως δεν είναι και τόσο καλή ιδέα.... ακόμα και το καλοπροαίρετο χιούμορ για τέτοιους παίκτες ίσως καμιά φορά να είναι υπερβολή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.