Κυριακή 16 Μαΐου 2010

Me & Bobby Fischer


Ντοκιμαντέρ παραγωγής 2010, για τα τελευταία χρόνια της ζωής του Μπόμπι Φίσερ. Ο παλιός φίλος του Αμερικανού πρωταθλητή και σωματοφύλακάς του στο ιστορικό ματς του 1972 στο Ρεϊκγιαβίκ, ο Σαμουντούρ Πάλσον, λαμβάνει ένα απρόσμενο τηλεφώνημα καταμεσής της νύχτας. Στην άλλη άκρη της γραμμής, από μια φυλακή στην Ιαπωνία, ο Φίσερ τον καλεί σε βοήθεια. Στην ταινία, διάρκειας 83 λεπτών, παρακολουθούμε το χρονικό της ελευθέρωσης του καταβεβλημένου Φίσερ, το ταξίδι του στην Ισλανδία και πως η χώρα αυτή τού προσέφερε την υπηκοότητα. Ακόμη, περιλαμβάνονται ανεκτίμητα ντοκουμέντα για την ιστορία του σκακιού με τις τελευταίες συνεντεύξεις του Φίσερ μετά την εγκατάστασή του στο νησί του βορρά και λίγο πριν το θάνατό του.
Περισσότερες πληροφορίες για το ντοκιμαντέρ εδώ

*** Ο Φίσερ, στο αεροπλάνο που τον μεταφέρει από την Ιαπωνία προς το αεροδρόμιο Κεφλαβίκ, στην Ισλανδία:

27 σχόλια:

  1. Oh Bobby boy, the pipes, the pipes are calling
    From glen to glen, and down the mountain side
    The summer's gone, and all the flowers are dying
    'Tis you, 'tis you must go and I must bide.
    But come ye back when summer's in the meadow
    Or when the valley's hushed and white with snow
    'Tis I'll be here in sunshine or in shadow
    Oh Bobby boy, oh Bobby boy, I love you so.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος16/5/10

    Υποθέτω ότι ο Φίσερ είναι ο αγαπημένος των Γερμανών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν είχε και μεγάλη σχέση ο Φίσερ με τους Γερμανούς. Η μητέρα του ήταν Πολωνοεβραία, ενώ ο πραματικός του πατέρας (κατά πάσα πιθανότητα, αφού ο ίδιος δεν το παραδέχθηκε ποτέ) Ουγγροεβραίος. Αν μη τι άλλο, η εμφανισιακή τους ομοιότητα είναι εντυπωσιακή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος17/5/10

    Ο Φισερ δεν έχει ούτε μισό εβραϊκό χαρακτηριστικό επάνω του.
    Επίσης, δεν έχει ούτε μισό χαρακτηριστικό Ούγγρου πάνω του.

    Μοιάζει να είναι ένας γερμανός των ΗΠΑ, αλλά όχι εντελώς τυπικός - εμφανησιακά - όσο ο Σβάρζενέγκερ, που είναι έπήλυδας γερμανός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιάννης Α.17/5/10

    Ο γνωστός ανώνυμος με τις κατατάξεις των φυλών ξαναχτύπησε. Πολλά μούτρα έχει το σκάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτοί που δεν βλέπουν κάτι το εβραϊκό στον Φίσερ, είναι οι ίδιοι που επιμελώς αγνοούν το γεγονός ότι Καρά στα τούρκικα είναι ο μαύρος, και τζαφέρι στα αλβανικά είναι το κυπαρίσσι.
    Τι διάλο, θα παραδεχθούν ότι ο ηγέτης τους έχει αλβανοτούρκικες καταβολές;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γιάννης Α.17/5/10

    PFREN πες τα! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος17/5/10

    Όσο για τον Καρατζαφέρη έχει κινεζοϊταλικές καταβολές.Ο πραγματικός του πατέρας ήταν ήταν κινεζογιαπωνέζος (κατά πάσα πιθανότητα αφού ο ίδιος δεν το παραδέχθηκε ποτέ).Η μητέρα του ήταν ιταλογερμανίδα.Φημολογείται ότι μακρινός του πρόγονος ήταν ο Μολλιέρος.
    O Φίσερ ήταν ένας Ελ.
    Ρε δεν ... ανώνυμε και PFREN με τους εβραίους,τους γερμανούς και του τούρκους και τα φυλετικά τους χόμπι.
    Ανώνυμος 157

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τον ανώνυμο με τα φυλετικά κολλήματα οκ, αλλά τον Παναγιώτη που έδωσε την απάντηση που του άξιζε γιατί τον βρίζετε; Να διαβάζετε πιο προσεκτικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος18/5/10

    Κάνουν σαν να τους τσίμπησε μύγα!

    Γιατί άραγε;

    Εσείς δεν ήσασταν που μας πληροφορούσατε ότι ο τρομερός γκραντ μαιτρ Δον Μιγκέλ, ήταν «εβραίος» γεννημένος στην Πολωνία;
    Σας έβρισε κανείς για τις πληροφορίες εκείνες; Κανείς!

    Εδώ γιατί θυμώνετε επιλεκτικά;
    Γιατί εξαιρέθηκε από τον «θυμό» σας ο PFREN, που ήταν ο πρώτος που ανέφερε για "πολωνοεβραϊκές" και "ουγαροεβραϊκές" καταγωγές;

    Πόσες φορές μέχρι τώρα έχει αναφερθεί ότι ο Αναντ είναι ινδός;
    Αμέτρητες!
    Αυτούς πότε θα τους μαλώσετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος18/5/10

    Kαλημέρα SC.
    Ξαναδιάβασα περισσότερο προσεκτικά,δεν ξέρω αν μου διαφεύγει κάτι,αλλά βλέπω ότι 1ος ανώνυμος και PFREN αποτελούν τις δυο πλευρές του ίδιου νομίσματος.
    Για μένα είναι ξεκάθαρο ότι Φίσερ ήταν αμερικάνος και όλα τα υπόλοιπα πολιτικάντικη εκμετάλλευση των επιτευγμάτων του.Αντίστοιχη περίπτωση ο Πιτ Σάμπρας που και καλά θέλουν να μας τον παρουσιάσουν Έλληνα.Ο άνθρωπος είναι αμερικάνος επίσης.
    Αλήθεια έπήλυδας τι σημαίνει?
    @Ανώνυμος.Δεν βλέπω την ομοιότητα αυτής της περίπτωσης με αυτές του ντε Μιγκέλ και του Ανάντ.
    Ανώνυμος 157

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μετοικος στην Νισυρο18/5/10

    @ Ανωνυμος 57

    Φυσικα ο Φισερ ηταν Αμερικανος πολιτης,αυτο δεν εμποδιζει την μητερα του να ειναι Πολωνοεβραια στην καταγωγη,και,αν και ο πατερας του στα χαρτια ηταν Γερμανος(το ζευγαρι παντρευτηκε στην Μοσχα,και χωρισε οταν ο Φισερ ηταν 2 ετων),υπαρχουν βασιμοι λογοι να πιστεψουμε οτι πατερας του Φισερ ηταν ενας αλλος ανδρας,εβραϊκης καταγωγης απο την Ουγγαρια.Δειτε το κεφαλαιο Early years στο http://en.wikipedia.org/wiki/Bobby_Fischer


    @ Pfren

    συνηφαιστειε,μην ταραζεσαι,και προπαντος μην εξαφανιστεις τωρα που αναδυθηκες,χρειαζεται μεγαλη ψυχραιμια για να τα βγαζεις περα με τους εντελως ανωνυμους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με λύπη μου διαπιστώνω πως όταν υπάρχει λόγος, οι άνθρωποι (ακόμη και οι έξυπνοι) μπερδεύουν την Εθνικότητα με την Ιθαγένεια. Αλλοιώς δεν εξηγούνται τα προηγούμενα σχόλια...
    Ακολουθώντας την παραπάνω λογική ο Αϊνστάϊν, ο Ντβόρζακ, ο Φριτς Ράϊνερ, ο Δημήτρhς Νανόπουλος, o Γιαν Έλβεστ και μερικά ακόμη εκατομμύρια ανθρώπων είναι "ξεκάθαρα Αμερικάνοι".

    Για την ιστορία, επήλυδας είναι νεοβαρβαρισμός της λέξης έπηλυς (ξένος). Την χρησιμοποιεί τακτικά ο μέγας γλωσσοπλάστης κος Άδωνις Γεωργιάδης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος18/5/10

    Καλημέρα PFREN. "όταν υπάρχει λόγος" το καταλάβατε.

    Όταν μπαίνουμε στο λούκι του κάθε Άδωνι να ψάχνουμε για καταγωγές,και το συνεχίζουμε όπως ο Μέτοικος,δεν μπαίνουμε σε επικίνδυνο μονοπάτι?

    Η καταγωγή του Φίσερ είναι για μένα άχρηστη πληροφορία,ο άνθρωπος είναι ξεκάθαρα αμερικάνος (γλώσσα,κουλτούρα,συμπεριφορά κλπ),και αυτοί που ψάχνουν για καταγωγές ελληνικές,γερμανικές και εβραϊκές του παρελθόντος είναι συνήθως επικίνδυνοι πολιτικάντηδες.

    Καλή σας μέρα και πάλι.

    Ανώνυμος 157

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Mετοικος στην Νισυρο18/5/10

    Οπως προειπα χρειαζεται ψυχραιμια..

    @Ανωνυμος 57

    Εγραψα τις πληροφοριες για την καταγωγη των γονεων του Φισερ,γιατι υπεθεσα απο το σχολιο σας οτι μπορει και να τις αγνοουσατε.Η διαφορα ανμεσα στο πρωτο δικο σας σχολιο και το σχολιο του pfren (τον οποιο βριζετε σχεδον) ειναι οτι τα στοιχεια που παραθετει αυτος ειναι βασιμα,ενω η δικη σας ειρωνια αβασιμη.
    Η παρεμβαση μου οφειλοταν στην εκτιμηση οτι το σχολιο σας μπορει να εγινε απο αγνοια,λαθος μου.

    Απο εκει και περα ζω εδω και 5 χρονια σ'ενα νησι που αγαπω πολυ,αλλα ξερω οτι δεν αρκει να πολιτογραφηθω Νισυριος για να ενσωματωθω απολυτα στην τοπικη κοινωνια.Αν εσεις πιστευετε οτι το ποιοι ειμαστε καθοριζεται απο το τι γραφει ενα κομματι χαρτι,οτι ανατροφη,εκπαιδευση,οικογενειακο περιβαλλον δεν παιζουν ρολο στην ταυτοτητα μας τι να πω;
    Οσο για τον συσχετισμο με τον Αδωνι ψαξτε να βρειτε τα παλιοτερα κειμενα μου πριν βιαστειτε να βγαλετε συμπερασματα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ανώνυμος (ο πρώτος, αυτός που διακρίνει στους ανθρώπους αν έχουν ...εβραϊκά χαρακτηριστικά): Τα έχουμε ξαναπεί στο θέμα της τουρκάλας συγγραφέως, με την οποία βγάλατε αφρούς, αλλά βλέπω ότι τώρα διαστρεβλώνετε, όπως κάνει συνέχεια και ο Άδωνις. Εγώ έγραψα πως ο Νάιντορφ, όπως ξέρουμε όλοι μας, είχε εβραϊκή καταγωγή, δεν έκανα ανθρωπομετρία στα φυσιογνωμικά του χαρακτηριστικά! Ο μπουμπούκος, του οποίου δανείζεστε τους νεολογισμούς, είναι πρώτος στη διαστρέβλωση, μην τον ακολουθείτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ανώνυμος18/5/10

    Μέτοικος, PFREN

    Sorry για τις ειρωνείες,κατάλαβα τι κάνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος18/5/10

    «Ο Αμερικανογιαπωνέζος, που κατέκτησε το περσινό πρωτάθλημα θα ξαναπροσπαθήσει γιά τον τίτλο, αλλά θα έχει στον δρόμο του,όλα τα μεγάλα ονόματα να προσπαθούν να τον εμποδίσουν.»


    Αυτό εδώ, τι είναι; Δεν είναι κατάταξη αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Mετοικος στην Νισυρο18/5/10

    Οχι δεν ειναι καταταξη οπως την καταλαβαινετε εσεις,ειναι ενα γνωστο τεχνασμα οταν γραφει κανεις κειμενα,οπου χρησιμοποιεις μια ιδιοτητα ενος προσωπου για ν'αποφυγεις να γραφεις συνεχεια τ'ονομα του.Συνεχης επαναληψη ενος ονοματος οπως και το ν'απαντας σε σχολια εκτος τοπου και χρονου γιατι ο συντακτης τους δεν κανει τον κοπο να ψαξει τα παλιοτερα κειμενα αυτου στον οποιο απευθυνεται,κατανταν πολυ κουραστικα για ολους..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ανώνυμος18/5/10

    Συμφωνώ με τον Μέτοικο
    Ας το λήξουμε.

    Ανώνυμος 157.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ανώνυμος18/5/10

    Ώστε έτσι ε; «για να αποφεύγουμε την επανάληψη...»

    Παρακάτω όμως φαίνεται ξεκάθαρα ότι η Chessbase δεν αναφέρθηκε ποτέ πριν μόνη της. Αντιθέτως, εμφανίζεται εξ αρχής με την ιδιότητά της ως Γερμανικής!!

    «H Γερμανική Chessbase αποκάλεσε τον φετινό κύκλο των Grand-Prix, όχι άδικα όπως φαίνεται και στον χάρτη, Κύπελλο Καυκάσου.»

    Ας πάμε όμως και παραπέρα:

    «... όπως φαίνεται και στον χάρτη, Κύπελλο Καυκάσου.Στην παλιά πρωτεύουσα των Χαζάρων,... »

    Μα καλά, τι βλέπουμε εδώ; Κάποιος μάς πληροφορεί ότι πρόκειται για μιά χώρα στην οποία κατοικούν Χάζαροι!!!

    Είδατε που έχει λίγη πλάκα η υπόθεση;

    Κι όλα αυτά ξεκίνησαν από την φράση «Υποθέτω ότι ο Φίσερ είναι ο αγαπημένος των Γερμανών»!!
    Το ερώτημα, τι το συγκλονιστικό έχει αυτή η φράση-υπόθεση, και έπεσαν όλοι να την εξορκίσουν, θα μείνει επισήμως αναπάντητη.

    Δεν πειράζει. Όλοι δείχνουμε κατανόηση για όσους από φυσικό φόβο δεν τολμούν να μπουν στο δάσος!

    Αφήστε όμως τους άλλους να μπαίνουν όπου θέλουν ελεύθερα.
    Μη τους βάζετε εμπόδια, ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ είναι η ελευθερία αυτή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος18/5/10

    Όποιος είναι κουρασμένος, μπορεί να κάνει παρέα με τον Costa!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Mετοικος στην Νισυρο18/5/10

    Τελευταια φορα που απαντω και το κανω για να μην δημιουργουνται εντυπωσεις,σε ανθρωπους που ειναι καινουργιοι στο site.
    H Γερμανικη chessbase,εχετε δικιο,αναφερεται με τον επιθετικο της προσδιορισμο απο την αρχη.Ο λογος ειναι οτι υπαρχει και η Αγγλικη,που ειναι και η πιο γνωστη,η οποια ομως,για κακη σας τυχη,δεν δημοσιευσε το συγκεκριμενο αρθρο.Ετσι απλη αναφορα του ονοματος chessbase θα ηταν λαθος.Ειστε κακοπροαιρετος σκακιστης η απλως κακοπροαιρετος;
    Οντως υπηρχε ενας λαος που ονομαζοταν ετσι,και ειχε την πρωτευουσα του στην περιοχη του σημερινου Αστραχαν,δεν θα σας δωσω λινκ για να παιδευτειτε λιγο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος18/5/10

    Πάψτε τις υπεκφυγές!

    Σταματήστε να δικαιολογείτε τα δικά σας λεγόμενα με αστειότητες!

    Σταματήστε να παιδιαρίζετε!

    Σταματήστε να βάζετε φρένο στην ελεύθερη έκφραση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μουτούσης Κωνσταντίνος18/5/10

    Slav, Teuton, Kelt, I count them all
    My friends and brother souls,
    With all the peoples, great and small,
    That wheel between the poles.

    Alfred Tennyson
    (1809-1892)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. MΕΓΑΛΕ Μουτούση ΓΙΓΑΝΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος25/5/10

    den eipe kati gia tous evraious omws o Tennyson ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.