Του Ελισσαίου Βλάχου
Στo πλαίσιo της έκθεσης Med I Krv3 (βλ. προηγούμενη ανάρτηση εδώ και για περισσότερες πληροφορίες http://medikrv.blogspot.com/ ), με κεντρικό θεματικό άξονα την Ουτοπία, εκτός από τους Έλληνες και Σέρβους εικαστικούς, εκθέτανε έργα τους και καλλιτέχνες άλλων εθνικοτήτων που ζουν και δρουν στις δύο αυτές χώρες. Όπως γνωρίζετε και όπως έχω αναφέρει ξανά, οι σκακιστές έχουμε αποκτήσει μια διαστροφή με τα 64 τετράγωνα και τα σχετικά συνοδευτικά. Είμαστε ικανοί να περάσουμε απαθείς μια σειρά από αριστουργήματα στην αίθουσα κάποιου μουσείου, όμως αν διακρίνουμε, σ’ ένα κατά τ’ άλλα αδιάφορο έργο, σκακιέρα ή πεσσούς, τότε σίγουρα θα σταθούμε να παρατηρήσουμε (κυρίως το αν η σκακιέρα έχει δεξιά λευκό τετράγωνο κι αν τα κομμάτια, που πιθανόν βρίσκονται πάνω της, απεικονίζουν κάποια διάσημη, ενδιαφέρουσα ή έστω νόμιμη θέση). Επόμενο ήταν λοιπόν, καθώς κοιτούσα τα έργα της έκθεσης να σταθώ στις πέντε παραλλαγές του Γάλλου εικαστικού Gaël Roux (Γκαέλ Ρου), με το γενικό τίτλο Les Diagonales du Fou (Οι Διαγώνιες του Τρελλού). Φωτογράφησα, σαν Γιαπωνέζος τουρίστας, τα σχέδια αυτά προκειμένου να τα μοιραστώ μαζί σας. Τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη δεν τον γνώρισα, όμως και οι Σέρβοι εικαστικοί, που είχα την ευκαιρία να συναντήσω, είχαν αγάπη για το σκάκι και μου το απέδειξαν βάζοντας με να παίζω μαζί τους παρτίδες, το τελευταίο βράδυ της παραμονής μου εκεί, μέχρι τις τέσσερις το πρωί.
Roux est fou!!
ΑπάντησηΔιαγραφή