Παρασκευή 29 Φεβρουαρίου 2008

«Διαβάζω στη σελίδα 123»

Επικρατούσε μεγάλη αναστάτωση στο Υπουργείο Εσωτερικών της ΛΔΓ , γιατί είχαν διαρρεύσει στη Δύση πολλά ονόματα πληροφοριοδοτών της Στάζι, της κρατικής Ασφάλειας, κι όλα έδειχναν πως η βαλβίδα της διαρροής ήταν λατινοαμερικανικής κατασκευής.
Ο Βέρνερ Σρέντερς ήταν αξιωματικός των μυστικών υπηρεσιών και μ' αυτό το όνομα ήταν γνωστός στον λατινοαμερικανικό τομέα του υπουργείου.
Του 'χαν αναθέσει να βρει ένα δηλητήριο που θα εξόντωνε το σκουλήκι μέσα στην ίδια την καρδιά του μήλου.

Luis Sepúlveda , «Όνομα ταυρομάχου», (μετάφραση: Αχιλλέας Κυριακίδης), εκδόσεις Όπερα.

Μην αναρωτηθείτε, ούτε να ψάξετε τον σκοτεινό λόγο που δημοσίευσα το απόσπασμα με τις τρεις προτάσεις. Κανένας συμβολισμός, καμία αναφορά. Τίποτα. Ούτε να με ρωτήσετε για το συγκεκριμένο βιβλίο περισσότερα πράγματα, γιατί δεν το έχω διαβάσει ολόκληρο, είναι από αυτά τα πολλά που όλοι μας παρατάμε στη μέση ή και στην αρχή (πιθανώς άδικα και πιθανώς κάποτε να το ξαναπιάσω γιατί δεν είναι και μεγάλο, άσε που ο Sepúlveda είναι συμπαθέστατος) και θυμάμαι ελάχιστα πράγματα από την πλοκή του, ως το σημείο που το διέκοψα (κάπου στη σελίδα 35). Έτυχε απλώς να βρίσκεται πολύ κοντά μου γιατί προερχόταν από έναν ανέγγιχτο για καιρό πυργίσκο που κατεδάφισε δια άλματος πριν λίγα λεπτά η γάτα μου (όταν ήταν νέα είχε μεγαλύτερη κομψότητα στις κινήσεις). Το απόσπασμα παρατίθεται ως μέρος του παιχνιδιού που ξεκίνησε να διαδίδεται μαζικά στο ίντερνετ (χωρίς να ξέρω ποιος είναι ο αρχικός εμπνευστής) και οι κανόνες του είναι οι παρακάτω, όπως τους κωδικοποιεί ο regimientocinqo στο ιστολόγιό του:

1) Βρίσκουμε το πλησιέστερο βιβλίο με τουλάχιστον 123 σελίδες
2) Πάμε στη σελίδα 123
3) Παραθέτουμε την 6,7 και 8 περίοδο*
4) Καλούμε άλλους ιστολογούντες να πράξουν το ίδιο για να διαδοθεί το παιχνίδι στο ίντερνετ.
*είναι το διάστημα που ξεκινά με κεφαλαίο και τελειώνει σε τελεία.

Όποιος από τους επισκέπτες του blog θα ήθελε να αξιοποιήσει το χώρο των σχολίων για να πάρει μέρος, θα είναι χαρά (δική μας και δική του!). Πάρτε όποιο βιβλίο είναι πιο κοντά σας, (έστω και αν είναι σκακιστικό!), και οδηγηθείτε στη σελίδα 123, στις περιόδους 6 έως 8. Επίσης, όποιοι από τους ιστολογούντες νομίζουν ότι η ιδέα έχει την πλάκα της, ας αναρτήσουν παρόμοια δημοσίευση στα ιστολόγιά τους με όποιο βιβλίο βρίσκεται κοντύτερά τους εκείνη τη στιγμή. Να δούμε που θα φτάσει, πόσο θα περπατήσει...

21 σχόλια:

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

Κόλλησες κι εσύ; Τελικά στο διαδίκτυο κολλάς πράγματα πιο εύκολα από την πραγματική ζωή. Άντε, ας κολλήσω κι εγώ στο δικό μου.

trandism είπε...

Αρχικά έχω να πώ ξαναπιάσε το "Άρωμα Ταυρομάχου"!!

Για το παιχνιδάκι επιφυλλάσομαι μόλις γυρίσω σπίτι.. Δεν Θα ήθελα να είναι από το PHP Cookbook :P

Ανώνυμος είπε...

Κι εσύ νουάρ βλέπω..

Zastrozzi είπε...

Εις τοιαύτας παρεδίδοντο μελαγχολικάς σκέψεις ότε ο κώδων του όρθρου επεθύμισεν αυτοίς τον επικείμενον κίνδυνον.

Η νυξ ήτο στοτεινή και οι σταύλοι εγγύς εν αυτοίς δε έζη ο καλός εκείνος όνος, όστις προ επτά ετών είχε μετακομίσει εις Φούλδαν την Ιωάνναν.

Ο πατριάρχης ούτος της καλογερικής φάτνης, κατάλευκος ήδη από του γήρατος, ανεπάυετο περικυκλούμενος από των απογόνων του και υπό δεμάτων τριφυλλίου.

Εμμανουήλ Ροϊδης - Η Πάπισσα Ιωάννα

Ηλίας Οικονομόπουλος είπε...

Ευτυχώς, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε ένα τέτοιο παρατραβηγμένο και περίπλοκο πρόγραμμα για να καθορίσουμε τις φωνηματικές διακρίσεις.
Στην πρακτική, κάθε γλωσσολόγος χρησιμοποιεί πολύ απλούστερες και καθόλου σημασιολογικές τεχνικές.
Ας υποθέσουμε πως ένας γλωσσολόγος ενδιαφέρεται να προσδιορίσει κατά πόσο οι λέξεις "metal" και "medal" διακρίνονται ή όχι από φωνηματική άποψη σε κάποια διάλεκτο της αγγλικής.

Noam Chomsky, Συντακτικές δομές, εκδ. Νεφέλη, μετ. Φώτης Καβουκόπουλος

Αυτό ήταν! Πόσο ΕΛΟ κερδίζω;

Ανώνυμος είπε...

Τα λευκά νομίζουν ότι τα μαύρα διέπραξαν ένα χοντρό λάθος και κόβουν τη μάυρη βασίλισσα (2.ΒxB). Τώρα όμως η 1η οριζόντια έχει μείνει μόνο με ένα φύλακα τον Πδ1, ο οποίος απειλείται, χωρίς, όμως, να έχει το φύλακα που είχε προηγουμένως. Η συνέχεια λοιπόν είναι ευκολη για τα μαύρα: 2..., Πδ5xΠδ1+, 3.Βε5-ε1, Πδ1xB+ ματ.

Από τον 1ο τόμο του δίτομου έργου του Γιάννη Παναγάκου "Η μάχη στα άσπρα και μαύρα τετράγωνα". Ο κ. Παναγάκος μου χάρισε το βιβλίο πρόσφατα και βρισκόταν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μου όταν διάβασα για το παιχνίδι!

Ανώνυμος είπε...

H Βορειος Αφρική "τακτοποιήθηκε" με την επίσημη ανεξαρτησία της Αλγερίας.

Η Ινδονησία και η Μέση Ανατολή "τακτοποιήθηκαν" με τη δολοφονική σφαγή του Σουχαρτο(1965) και την εκμέρους του Ισραήλ συντριβή του κοσμικού Αραβικού Εθνικισμού (1967).

Στη Μέση Ανατολή, η νίκη του Ισραήλ, εγακαθύδρισε τη στενή ΑμερικανοΙσραηλιινή Συμμαχία και επιβεβαίωσε την κρίση των Αμερικάνικων μυστικών υπηρεσιών το 1958 ότι "το λογικό επακόλουθο" της αντίσταση στο "ριζοσπαστικό Εθνικισμό" (δηλαδή το κοσμικό εθνικισμό της εθνικής ανεξαρτησίας) είναι "η υποστήριξη στο Ισραήλ" ως αξιόπιστης βάσης στην περιοχή (μαζί με την Τουρκία η οποία ξεκίνησε στενές σχέσεις με το Ισραηλ τη ίδια χρονιά).

Το Ισραηλινό λόμπυ στις Η.Π.Α. - Χρήστος Χαλαζίας.

Ανώνυμος είπε...

Παιρνω εδω τη δομη στο επιπεδο του υποκειμενου, ωστοσο αυτη αντανακλα κατι που ηδη βρισκεται μεσα στη φυσικη σχεση που το ματι εγγραφει ως προς το φως.Δεν ειμαι απλως αυτο το στιγματοειδες ον που επισημαινεται στο γεωμετρικο σημειο απ οπου συλλαμβανεται η προοπτικη. Βεβαια στο βαθος του ματιου μου ζωγραφιζεται ο πινακας.Ο πινακας βεβαια ειναι μεσα στο ματι μου.Αλλα εγω ειμαι μεσα στον πινακα.

(Εκλεψα τεσσερεις σελιδες απο τις Τεσσερις θεμελιακες εννοιες τις ψυχαναλυσης για να βρω αυτο το υπογραμμισμενο χωριο των παλαιων μου αναγνωσεων.)

SirJohn είπε...

β. L2 είναι το γινόμενο των μεταφορών δύο μη εφαπτομένων κλειστών δρόμων (δύο κλειστοί δρόμοι είναι μη εφαπτόμενοι όταν δεν έχουν κοινούς κόμβους).

ΣL2 είναι το άθροισμα του γινομένου των μεταφορών όλων των δυνατών συνδιασμών των μη εφαπτομένων κλειστών δρόμων ανά δύο.

γ. L3 είναι το γινόμενο των μεταφορών τριών μη εφαπτομένων κλειστών δρόμων, κ.ο.κ.

Π.Ν. Παρασκευόπουλος - Συστήματα Αυτομάτου Ελέγχου, Θεωρία και Εφαρμογές

(ελέω εξεταστικής βλέπετε, ελπίζω την επόμενη φορά που θα γράψω εδώ να έχω κάτι πιο ενδιαφέρον δίπλα. Όμως είπα να παίξω 'by the book' τώρα. Οπότε φάτε ένα απόσπασμα από την εξήγηση ορισμένων συμβολισμών στον τύπο του Mason για την απλοποίηση των διαγραμμάτων ροής σημάτων.)

Ανώνυμος είπε...

... Η παραγοντοποίηση μπορεί να υλοποιηθεί εφαρμόζοντας τον αλγόριθμο LU με lii=uii, i=1,2,...,n.
Απόδειξη: Από την υπόθεση ότι ο πίνακας Α είναι θετικά ορισμένος, σύμφωνα με το θεώρημα 4.2 προκύπτει ότι ο πίνακας Α μπορεί να γραφεί στην μορφή Α=LLT, όπου L είναι ένας κάτω τριγωνικός και U ένας άνω τριγωνικός πίνακας. Επίσης στην περίπτωση αυτή ισχύει η ανισότητα αii>0 για κάθε i=1,2,...,n.
Παπαγεωργίου, Τσίτουρας
Αριθμητική Ανάλυση με εφαρμογές σε matlab και mathematica.

Εχει πολλή πλάκα!!

Ανώνυμος είπε...

Έχω μιλήσει ήδη για την εντύπωση που αποκόμισα από μια συνάντηση με κόσμο στην Πλατεία του Οκτώβρη στο Κρασνοντάρ, το καλοκαίρι του 1986. Πόσο ουσιαστική ήταν η συζήτηση, τι προβλήματα έθιξαν οι άνθρωποι! Πραγματικά, χάρηκα που τους είδα να υποστηρίζουν με τέτοιο ζήλο τη γραμμή της Κεντρικής Επιτροπής. Κι'ύστερα συνειδητοποίησα πόσο πικραμένοι είναι οι άνθρωποι και πόσες προτάσεις και συστάσεις έχουν να κάνουν στους ηγέτες τους.

[Μιχ. Γκορμπατσώφ - "Περεστρόικα - Νέα σκέψη για τη χώρα μας και τον κόσμο", Εκδ. Νέα Σύνορα - Λιβάνη]

[καλά... είμαι παλιομοδίτης! :-)]

Inspirus είπε...

Η υπεροχή ενός πιονιού

Ας εξετάσωμε την πιο απλή περίπτωση. Ο ένας παίκτης έχει βασιλιά και πιόνι και ο άλλος μόνο τον βασιλιά.

Λάβετε την εξής θέση (Ρθ1, Σ β3 <-> Ρθ3 - Σ.Σ.):

Για να κερδίση ο λευκός, πρέπει προφανώς, να προωθήσει το πιόνι του στην τελευταία γραμμή. Η προαγωγή λοιπόν -δηλ. η 8η γραμμή- είναι ο στόχος του λευκού. Αντιθέτως, ο μαύρος θα προσπαθήση να παρεμποδίση το πιόνι να φθάση στην 8η γραμμή. Εάν το επιτύχη αυτό, ο αγών θα λήξη ισόπαλος.

[Από το all-time-classic "Το Σκάκι" του αείμνηστου Τρ. Σιαπέρα, τόμος Ι, Εκδ. Αποσπερίτης]

[καλά, return to the basics! :-) ]

Michelangelo είπε...

"And how much more beneficial was Caesar's dictatorship which justly reduced both victors and vanquished to their proper stations and allowed men of all groups to enjoy their lives and positions.

Was not this precisely Cicero's own judgment of Caesar, during Caesar's lifetime, in his oration Pro Marcello?

Any hope for the state, Salutati's analysis continues, was indeed empty and vain unless it was based on the "clemency and equity of the victor" (victoris clementia et equitas).

Hans Baron, The crisis of the early Italian Renaissance, Vol. I, London 1955

ΥΓ. Είπα να μη σας αρχίσω στα λατινικά....Τι να κάνουμε κι εμείς οι πέρι τέχνης διατρίβοντες...

Ανώνυμος είπε...

Perhaps the first thing to notice about the Schwarzchild solution is that it is asymptotically flat, i.e., as r->infinity, the metric components approach those of Minkowski spacetime in spherical coordinates. This allows us to interpret the Schwartzchild metric as the exterior gravitational field of an isolated body.

General Relativity, Robert M. Wald

Ανώνυμος είπε...

Γνωρίζω σημαίνει συγχέω.Η φυσιολογική κατάσταση είναι αυτή η απόλυτη σύγχυση - όπως η μη αντίληψη της κίνησης της γης είναι μια απαραίτητη ιδιότητα των ανθρώπων. Η οργάνωσή τους συγκαλύπτει γι αυτούς την κατάσταση τους.

Paul Valery - Στοχασμοί.

Schrödinger's Cat είπε...

Καλά, είναι όλα καταπληκτικά!...
Θα μπορούσαν να είναι η αρχή της σύνθεσης ενός «τυχαίου» μυθιστορήματος...

Ανώνυμος είπε...

Θέλεις να πατάς σταθερά
Σ’ αρέσουν οι ρηχές θάλασσες
Σ’ αρέσει να γυρνάς τον κόσμο
αλλά πάντα στα ρηχά
Εμένα μ’ αρέσουν οι βαθιές θάλασσες
Κι ας μη γυρνώ τον κόσμο
Κι ας μη με νομίζει κολλημένο
στο ίδιο αυτό σημείο.
Δεν υπάρχει σύμπαν
υπάρχουν μόνο στιγμές
συμπαντικές στιγμές
Αν φτάσεις στην ακινησία
Μπορείς παντού να ταξιδέψεις
Γι’ αυτό το ξέχασες που σου ‘λεγα
μωρό μου εκείνο το πρωινό
δίπλα στην σκάλα, πως η ζωή
κι ο θάνατος δεν είναι θέμα περιβάλλοντος.
Είναι θέμα αντοχής στην ίδια πλευρά πλεύσης.
Εγώ δε χρειάζομαι τον κόσμο
κακώς έχεις νομίσει
Για μένα δεν υπάρχει κόσμος
Χρειάζομαι απλά να δημιουργώ κόσμο.
Τα ζώα μπορεί να φωνάζουνε και να πλακώνονται στις μπουνιές
Ποτέ όμως δε χρησιμοποιούν τη σπιουνιά, τους μπάτσους, ή άλλα
συγγενή ζώα για να λύσουν τις προσωπικές τους διαφορές,
πράγμα που συνηθίζεται στην κοινωνία των ανθρώπων που δεν είναι δυστυχώς ζώα.
Η κοινωνία των ανδρών είναι σιχαμερή
Η κοινωνία των γυναικών το ίδιο
Ζήτω η κοινωνία των παιδιών και των ζώων, όχι όλων. Αυτών που
δεν έχουν αποχτήσει ακόμη ανθρώπινες συνήθειες.

-Θα μπορούσα να ‘χα πράξει αλλιώς και να μην υπήρχε το χαμαλίκι. Αλλά το ξέρω τότε δε θα μπορούσα τίποτα να κανω.
Γιατί δε θα ήμουνα εγώ.
Γιατί θα ήμουν σαν εσάς τους κάλπικους φονιάδες
Γιατί θα ήμουν σαν εσάς τους φοιτητές, τους κώλους και τους
χέστες
Γιατί θα ήμουνα και εγώ σαν τους αριστερούς, σαν τους
“αναρχικούς” και τα πρεζόνια.
Γιατί θα ρούφαγα ακόμα από τη μαμά και τον μπαμπά
Γιατί θα ρούφαγα τους γύρω
Γιατί στα λόγια θα ‘μουνα ο πρώτος του χωριού ο
γκραντεπαναστάτης.
Γιατί θα ήμουν σαν και εσένα πούστη.
Γιατί θα ήμουν σαν και σένα φεμινίστρια κουφάλα
Γιατί θα τάθελα όλα και γω δικά μου
Γιατί θα μ’ ενδιέφερε να μη μου πέσει η μύτη
Γιατί θε να ‘χα το ‘να πόδι εδώ και τάλλο απ’ την άλλη
Γιατί στο πρώτο ζόρι θάχα να καταφύγω σ’ αυτούς που μου ‘ναι
ξένοι και δικοί.
Γιατί θα ήμουν κόσμος, κόσμος μες τον κοσμάκη
Γιατί δε θάμουνα εγώ
Το προτιμώ το χαμαλίκι

-Δεν έδωσα σε άλλον
τα κλειδιά
ούτε του σπιτιού μου
ούτε της καρδιάς μου.
Αρνήθηκες να τα πάρεις
Φοβήθηκες μήπως
σου ξεκλειδώσω
τη δική σου
καρδιά.

Ανώνυμος είπε...

"...Ήταν σαν να πέρασε από δώ ο Έτσι και να μας έδωσε ζωή, και να γινήκαμε όλοι έτσι, και ξαναφεύγοντας ο Έτσι ρούφηξε όλη τη ζωή, παίρνοντας πίσω ό,τι είχε δώσει. Μαζί και μια σταγόνα απ' τον καθέναν. Ίσως του χρειαζόταν για να 'χει τη δύναμη να περπατά, για το αίμα που 'χε χάσει. Ίσως αυτό νομίζουν όλοι. Κι ίσως γι' αυτό τον αποφεύγουν, τον βρίζουν και τον θεωρούν αλήτη. Ίσως το πήρα κι εγώ έτσι. Αλλά τον ξέρω 'γώ τον Έτσι. Και ήμουν πριν κι εγώ σαν Έτσι. Θέλει κουράγιο να 'σαι Έτσι. Για να μπορείς να παραμένεις έτσι, πρέπει να παίζεις την ψυχή σου. Κι εγώ το ξέρω, δεν είν' έτσι. Και ο καθένας είν' ο Έτσι..."
-Ονομάζομαι Νικόλας Άσιμος.
Ουχί Νίκος ουδέ Νικόλαος.
Νικόλας και το “Άσιμος” με γιώτα
Ουχί Ασίμος-ουδεμία σχέση έχω με τον Ισαάκ Ασίμωφ
Τώρα θα μου πεις γιατί το “Άσιμος” με γιώτα
Γιατί όταν λέμε “ο τάδε είναι άσημος τραγουδιστής...” η λέξη “άσημος” παίζει το ρόλο επιθετικού προσδιορισμού στη λέξη “τραγουδιστής” και γράφεται με ήτα. Ενώ το “Άσιμος” είναι όνομα ή καλύτερα επώνυμο και ουχί ο επιθετικός προσδιορισμός του εαυτού μου”

Αναζητώντας Κροκανθρώπους
Το 1980-81 γράφει ένα βιβλίο με τον τίτλο �ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΚΡΟΚΑΝΘΡΩΠΟΥΣ� και το κυκλοφόρησε σε ελάχιστα αντίτυπα (έκδοση �ανέκδοτο� απλή, πρόχειρη).

Ανώνυμος είπε...

@πειραιωτης Το βιβλιο δεν ειναι σπανιο-κυκλοφορει και στο διαδικτυο.

@γατος Για να φτιαξεις ενα μυθιστορημα εστω και τυχαιο χρειαζεσαι πολυ περισσοτερα.Ειναι οι φρασεις που φτιαχνουν ενα μυθιστορημα ;ειναι οι χαρακτηρες;η οπτικη γωνια;

Για να φτιαξεις ενα μεγαλο μυθιστορημα διαλεξε ενα μεγαλο θεμα ελεγε ο Μελβιλλ.

Ουτως η αλλως ειμαστε οι πρωταγωνιστες στο βιβλιο της ζωης μας-ποιος λουζερ-ποιος κατα φαντασια επιτυχημενος...

trandism είπε...

"...Αλλά τιμώντας τον Γιουβενάλη, που έγραψε κάποτε probitas laudatur et alget και δε θα σας προσβάλω μεταφράζοντάς το, επιτρέψατε μου να παραδεχθώ ότι είμαι λίαν μεθυσμένος και δεν δύναμαι να αγορεύσω. Τόσα χρόνια στα δικαστήρια, κι ακόμη δεν έχω συναντήσει αμερόληπτο δικαστή. Κι όσο για σας, κυρίες και κύριοι ένορκοι, είστε ανίκανοι να αποφασίσετε αν ο πελάτης μου είναι αθώος ή όχι".

Mordecai Richler - Ο κόσμος του Μπάρνεϋ
Εκδόσεις Πόλις
Μετάφραση στα Ελληνικά - Γ.Ι. Μπαμπασάκης

Schrödinger's Cat είπε...

@ ανώνυμος: μα ακόμα και τυχαία πλήκτρα σε μια γραφομηχανή αν χτυπούμε, σύμφωνα με το γνωστό αφορισμό, δεν θα γράψουμε κάποτε το "Πόλεμος και Ειρήνη";

@ όλοι: ευχαριστώ πολύ όλους για τον κόπο να μοιραστούν μαζί με όλους εμάς τους άλλους τη χαρά της ανάγνωσης!