Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2008

«Σκάκι στα Σχολεία»


Από το Νοέμβριο του 2007 λειτουργεί το blog του Ηλία Οικονομόπουλου «Σκάκι στα Σχολεία» http://skakistasholeia.blogspot.com/ με θεματολογία στοχευμένη σε μαθητές που διδάσκονται σκάκι στα δημοτικά σχολεία και στα γυμνάσια-λύκεια, εμπλουτισμένη με θέματα γενικότερης σκακιστικής κουλτούρας που παρουσιάζουν ενδιαφέρον τόσο για τα παιδιά όσο και για πεπειραμένους ενήλικες (μερικές από τις πρόσφατες δημοσιεύσεις: «Η χρωματική πανδαισία του Ματίς», «Οι κανόνες του αραβικού σκακιού κι ο θρύλος», «Ποιοί είναι οι πρώτοι Έλληνες σκακιστές;», «Ένα πρόβλημα του Morphy», «Ένα διήγημα του Gunn»).

11 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δείχνει πολύ καλό για το target group που απευθύνεται, μπράβο στον άνθρωπο!!!

Schrödinger's Cat είπε...

Πράγματι δείχνει καλό και προσεγμένο, καλή επιτυχία στο blog. Θα μου επιτρέψετε όμως ένα σχόλιο: όπως έχω γράψει και άλλη φορά, η μόνη ανταμοιβή για τον κόπο που καταβάλλει όποιος φτιάχνει και ανανεώνει ένα blog με τίμημα αρκετό προσωπικό χρόνο είναι τα σχόλια των επισκεπτών, όχι οι αριθμοί που καταγράφουν την επισκεψιμότητα (και δεν εννοώ τα συγχαρητήρια σχόλια, αλλά την ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις, έστω και με σύντομες αναρτήσεις). Εγώ, όποτε βλέπω ικανοποιητικό σχολιασμό σε αυτό το χώρο κάτω από τις δημοσιεύσεις μου, χαίρομαι διπλά, το ίδιο υποθέτω ισχύει και για τους άλλους bloggers (για αυτό σε blog που μου αρέσουν, φροντίζω να αφήνω το στίγμα μου έστω και με ένα μικρό σχολιάκι σε κάποιο θέμα συζήτησης). Οπότε και για το «σκάκι στα σχολεία», τα συγχαρητήρια ανήκουν περισσότερο στο δικό του χώρο αναρτήσεων, όχι στο δικό μας...

Ανώνυμος είπε...

Καταλαβαίνω αυτό που λες. Γράφεις για να συζητήσεις μετά, όχι για να γράψεις την έκθεση σου. Δοκίμασα να γράψω στα σχόλια του skakistasholeia αλλά δεν επιτρέπει ανώνυμα σχόλια.

Schrödinger's Cat είπε...

Ε εντάξει τότε:)

Ανώνυμος είπε...

kapoios na mas pei an ta programmata sxolikou skakiou ginontai gia ta paidia, gia to skaki, i gia ta fraga...(den katigoro ton blogger tou skaki sta sxoleia, geniki einai i erotisi)

Ηλίας Οικονομόπουλος είπε...

Πού να δεις φίλε μου τι κερδοφόρα είναι τα προγράμματα σκακιού όταν για να διδάξεις μια ώρα πρέπει να προετοιμαστείς άλλες δυο τουλάχιστον, να φτιάξεις διαγράμματα με ασκήσεις, να μελετήσεις καλά το υλικό σου, κτλ. Άσε που στο σκάκι δεν είσαι ποτέ απολύτως σίγουρος, πάντα μπορεί να βρεθεί κάποιος καλός μαθητής και να ανακαλύψει κάτι που μπορεί να σου έχει ξεφύγει. Πόσα χρήματα θα έπρεπε να παίρνουμε την ώρα;
Εγώ πάντως είχα τόσα χρόνια την εντύπωση ότι τα προγράμματα αυτά γίνονται πρώτα πρώτα για τα παιδιά. Μια φορά εγώ όταν μπαίνω σε τάξη εφαρμόζω όσο καλύτερα μπορώ τις παιδαγωγικές μεθόδους που διδάχτηκα στο Πανεπιστήμιο, αλλά και ενδιαφέρθηκα να μάθω μόνος μου. Και πάντα με αγάπη για τα παιδιά και ευαισθησία. Πιστεύω ότι όσοι διδάσκουμε σκάκι, καλά ή άσχημα, ανάλογα με την ικανότητα του καθενός μας, βλέπουμε το σκάκι περισσότερο σαν πολιτιστικό αγαθό. Τουλάχιστον αυτή είναι η "ψευδαίσθησή" μου και είμαι σίγουρος ότι την ίδια "ψευδαίσθηση" έχουν και οι περισσότεροι από όσους διδάσκουν σκάκι.
Τα "φράγκα" να τα αναζητήσουμε αλλού, όχι στο σκάκι. Αν ήταν έτσι δεν θα χτυπιόμασταν να μπει το σκάκι στο επίσημο σχολικό προγραμμα και να παίρνουμε ως ωρομίσθιοι 7 ευρώ την ώρα και μάλιστα τον επόμενο χρόνο, όπως γίνεται με την συμπαθή τάξη των απανταχού Ελλήνων ωρομισθίων.

Ανώνυμος είπε...

file mou ola afta pou grafeis katanoita. Den milisa gia osous kai oses kanoyn mathimata sta sxoleia, me poly kopo, oute afto to amfisvitw, milisa gia ta programmata pou ekpononuntai opou kapoioi ta pairnoun xwris na bainoun kan se aithousa. Stoixeia yparxoyn........

Athanassios Ghikas ready to fly like an Eagle είπε...

Το σκάκι έπρεπε να είχα μπει σαν βασικό μάθημα εκαπιδευτικού χαρακτήρα εδώ και χρόνια.
Ποτέ δεν είναι αργά και ελπ΄'ιζω σαν κίνηση να ευοδωθεί.

Ηλίας Οικονομόπουλος είπε...

Όντως έτσι είναι. Και το ωραίο είναι ότι στα παιδιά το σκάκι αρέσει! Το λέω με έμφαση αυτό. Άλλωστε αυτό είναι το πιο σημαντικό, να σου αρέσει κάτι.

Φίλε serer αυτό που λες για τα προγράμματα μάλλον σωστό είναι. Δεν έχω προσωπική εμπειρία γιατί-ευτυχώς ή δυστυχώς- είμαι έξω από "τα πράγματα", έχω όμως κι εγώ ακούσει να λέγεται. Αυτό είναι το μόνο που ξέρω.

Τέλος θα ήθελα να δώσω μια μικρή εξήγηση γιατί το blog μου δεν επιτρέπει ανώνυμα σχόλια, επειδή το έθεσε κάποιος άλλος φίλος. Έχει απλώς να κάνει με το ότι κάποιο μέρος του κοινού στο οποίο απευθύνεται είναι μαθητές. Ελπίζω να έχω την κατανόηση όλων γι' αυτό.

Ας μη με παραξηγήσει ο blogger εδώ, δεν τον ξέρω τον άνθρωπο και δεν θέλω να υποπτευθεί κανείς ότι τον κολακεύω, όμως έχω δει ιστοσελίδες και ιστοσελίδες. Ελάχιστες τόσο ικανοποιητικές.

Ηλίας Οικονομόπουλος είπε...

Μια μικρή αναφορά στο άλλο μου ιστολόγιο "Σκάκι στα σχολεία", το οποίο δεν λειτουργεί προσωρινά (επαναλαμβάνω: προσωρινά), λόγω μιας κακής ρύθμισης.
Το ιστολόγιο θα επανέλθει σύντομα. Στο μεταξύ, αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει με τις γνώσεις του, ας μου στείλει ένα email.
Ευχαριστώ πολύ.

Ηλίας Οικονομόπουλος είπε...

Είναι όλα οκ τώρα. Ηθικό δίδαγμα: Μη βάζετε κώδικα άλλων που απλά θέλουν να διαφημιστούν. Βέβαια ποιος μου φταίει αν εγώ κάνω βλακείες...