Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2010

Ένας (Νορβηγός) βασιλιάς στη Νέα Υόρκη



Του Μέτοικου στη Νίσυρο

Οι υποχρεώσεις του Κάρλσεν στη Νέα Υόρκη δεν περιορίζονταν στη διαδικτυακή αναμέτρηση με τον Κόσμο. Ο νεαρός Νορβηγός έπρεπε ακόμα την Τετάρτη το βράδυ να βρίσκεται στην πρώτη σειρά των θεατών στην εβδομάδα μόδας που έγινε στην αμερικάνικη πόλη, στο πλευρό της Λιβ Τάιλερ. Κανένας πάντως δεν του ζήτησε ν' ανέβει στην πασαρέλα ο ίδιος. Ο Μάγκνους χαρακτήρισε την εμπειρία ανοίκεια και τρομακτική, αλλά διασκεδαστική ταυτόχρονα.

Πολύ πιο άνετα θα πρέπει να ένιωθε ο 19χρονος κορυφαίος σκακιστής κατά τη διάρκεια του σιμουλτανέ που έδωσε σε 14 σκακιέρες, απέναντι σε υψηλόβαθμα στελέχη του οικονομικού κόσμου της πόλης που επιλέχτηκαν ανάμεσα στους συνεργάτες της «Arctic securities» που είναι ο κύριος χορηγός του Μάγκνους. Το αποτέλεσμα ήταν 13 νίκες και μια ισοπαλία.


Ο Κάρλσεν βρήκε τον χρόνο να επισκεφτεί και το περίφημο Washington Square Park, όπου ο καθένας μπορεί να παίξει στις υπαίθριες σκακιέρες, συνήθως αντιμετωπίζοντας τους τακτικούς θαμώνες της πλατείας, για 5 δολάρια. Ο Μάγκνους πρόλαβε να παίξει μερικές παρτίδες πριν αποκαλυφθεί η ταυτότητά του, αλλά το άρθρο δεν λέει αν έδωσε τα λεφτά πίσω.


Ένα άλλο είδος ιδιαίτερου μαθήματος παρέδωσε o Κάρλσεν στη Λιβ Τάιλερ, συμπρωταγωνίστριά του στη διαφημιστική καμπάνια της G-Star, μετά από αίτημα της τελευταίας. Η αμερικανίδα ηθοποιός ζήτησε από τον Μάγκνους να της διδάξει τα βασικά στο σκάκι και ο τελευταίος δεν της χάλασε το χατήρι. Το μάθημα έγινε στο χώρο ενός chess shop στο Σόχο, και πήγε πολύ καλά σύμφωνα με τον παλιό μέντορα του νεαρού, τον Σίμεν Αγκντενστάιν, που ήταν παρών.

Ωστόσο τα σκακιστικά μαθήματα δεν θα είναι αρκετά για να σώσουν τη δουλειά της Τάιλερ. H ανταπόκριση του κονού στην φιγούρα του Κάρλσεν κρίθηκε επιτυχημένη και η G-Star αποφάσισε να τον ξαναχρησιμοποιήσει και στην επόμενη κολεξιόν της, αυτή την φορά με μια καινούργια παρτενέρ, το όνομα της οποίας παραμένει εφτασφράγιστο μυστικό.

Ας ελπίσουμε ότι όλη αυτή η απρόσμενη δημοσιότητα δεν θα επιφέρει στον άμαθο στα λαμπερά φώτα νεαρό, μια τύχη ανάλογη μ' αυτήν που αντιμετώπισε ο Βασιλιάς του Τσάπλιν στην ταινία του τίτλου...

Πηγές:
http://www.chess.co.uk/twic/chessnews/events
http://www.vg.no/sport/spesial.php?id=1076

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ρε paidia ftanei to glypsimo slourp slourp olh thn ora.

Ntropis pragmata.

Μετοικος στην Νισυρο είπε...

@ Aνωνυμος

Να μου επιτρεψεις να διαφωνησω.Το γεγονος οτι ο, πιθανοτατα,ισχυροτερος σκακιστης αυτη την στιγμη στον κοσμο, εμπλεκεται σε μια εξαιρετικα ασυνηθιστη για το επαγγελμα του δραστηριοτητα, αποτελει ειδηση. Η μεθοδος που επιλεγει η διαφημιστικη καμπανια για να προωθησει την εικονα του, αποτελει κι αυτη ειδηση (δεν εχω αμφιβολια οτι ολες οι δραστηριοτητες του Καρλσεν που καταγραφονται πιο πανω ηταν προσχεδιασμενες, γι αυτο και υπηρχε διαθεσιμος φωτογραφος).
Το κειμενο μου δεν περιεχει θετικα σχολια γι τις δραστηριοτητες αυτες, απλα τις καταγραφει και εκφραζει και μια επιφυλαξη στο τελος.
Ως εκ τουτου οι κατηγοριες περι γλυψιματος ειναι, νομιζω, αδικες.

Και γενικοτερα, σε blog βρισκομαστε, ο καθενας μπορει να κρινει το ιδιο το κειμενο που δημοσιευεται και τις πληροφοριες η αποψεις που περιεχει, και δεν ειναι τοσο σημαντικο να ψαξει να βρει τις προθεσεις του εκαστοτε συγγραφεα..

Παραδειγματος χαριν προσωπικα βρισκω πολυ αστοχο το στυλ που θελουν να επιβαλουν στον Magnus, εχω την αισθηση οτι καποιες φορες νοιωθει πολυ αβολα και φαινεται σαν βουτηρομπεμπες με τα ρουχα της εταιριας. Πολυ πιο ανετος μου μοιαζει μ'ενα απλο πουκαμισο εξω απο το παντελονι. Απο την αλλη θα πρεπει να παρουμε υπ' οψη μας πως για την μεγαλη πλειοψηφια του κοσμου, αποτελει ενα αγνωστο προσωπο, δεν εχουν μια προκατασκευασμενη εικονα του για να κρινουν το νεο image, οποτε ολη η καμπανια μπορει να λειτουργει διαφορερετικα.

Ανώνυμος είπε...

http://lousyatchess.blogspot.com/2010/09/chesscom-boots-out-yelena-dembo.html

Ισχύει;

Ανώνυμος είπε...

πρωϊνάδικο το κάνατε το blogspot..

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

Να μιλήσουμε και λίγο και για τους ξένους. Αυτοί έχουν τουλάχιστον και λίγη τσίπα.