Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2008

Σκάκι και Τεχνολογία στην Ολυμπιάδα


Με την ευκαιρία της Σκακιστικής Ολυμπιάδας, διοργανώνεται έκθεση με τίτλο "Σκάκι και Νοημοσύνη" στο Τεχνολογικό Μουσείο της Δρέσδης, όπου ο επισκέπτης μπορεί να αντιμετωπίσει και αντίγραφο του θρυλικού "Τούρκου", του πρώτου υποτιθέμενου σκακιστικού κομπιούτερ (που ήταν, όμως, κρυμένος μέσα του ένας άνθρωπος ) και γνώρισε δόξες στις αυτοκρατορικές αυλές των αρχών του 19ου αιώνα.
Περισσότερα για την έκθεση στην ιστοσελίδα : http://www.tsd.de/sonder/schach/schach.htm

Τις ερχόμενες μέρες γίνεται διημερίδα στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης, με θέμα "Σκάκι και Μαθηματικά" :
http://www.math.tu-dresden.de/num/chess2008/index-en.html.Σύμφωνα με τις περιλήψεις των ομιλιών (σύνδεση, που υπάρχει μέσα στην ιστοσελίδα), εξετάζονται ενδιαφέροντα θέματα. Με αισιόδοξες προβλέψεις, το 2035 θα λυθεί το παιχνίδι του σκακιού. Γίνονται, επίσης, προβλέψεις για την εξέλιξη των βαθμών αξιολόγησης των παικτών, ανάλογα με την ως τώρα απόδοσή τους, αναφορές σε βάσεις δεδομένων για κατασκευή σκακιστικών προβλημάτων και άλλα.

6 σχόλια:

ΝΕΟΣ ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ < ΑΒΑΞ ΚΑΙ ΠΕΣΣΟΙ είπε...

"...θα λυθεί το παιχνίδι του σκακιού".
Τι έγινε, λέει;
Μα καλά μέχρι χθές δεν μας έλεγαν οι πάντες στον χώρο (και όχι μόνο το σκακιστικό ιερατείο) ότι το σκάκι είναι ανεξάντλητο, ότι δεν φοβάται από τους Η/Υ και φυσικά ότι δεν πρόκειται να "λυθεί" στον αιώνα τον άπαντα;

dmast είπε...

Το "ποτέ" είναι πολύς χρόνος!

Schrödinger's Cat είπε...

Πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα:
http://education.arts.unsw.edu.au/fidestudy/results

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΙΔΑΡΗΣ είπε...

Και βέβαια θα λυθεί το παιχνίδι του σκακιού. Στα γέλια...

Kostas Oreopoulos είπε...

Λύση για ένα παιχνίδι σαν το σκάκι είναι

α) Να κατασκευαστεί ένα μαθηματικό μοντέλο για το σκάκι και μετά να βρεθεί μια μέθοδο βελτιστοποίησης (optimization), με το δεύτερο να είναι σαφώς ευκολότερο του πρώτου.
β) Να λυθεί μέσα απο πλήρη εξάντληση (32 pieces tablebases). Αυτό θα αργήσει πολλά πολλά χρόνια,αφού δεν είναι μόνο ο χώρος αποθήκευσης που είναι τεράστιος, ούτε και ο χρόνος που είναι επίσης τεράστιος, αλλα και η υπολογιστική ισχύ που χρειάζεται (κυρίως σε μνήμη) που σημερινά μηχανήματα απλά δεν έχουν

Ανώνυμος είπε...

Πριν 1.5 χρόνο λύθηκε το παιχνίδι της ντάμας. Μια λίστα με παιχνίδια που έχουν λυθεί, καθώς και με τις μέχρι τώρα προόδους σε πιο πολύπλοκα παιχνίδια, υπάρχει εδώ:
http://en.wikipedia.org/wiki/Perfect_play#Perfect_play