Κυριακή 9 Μαΐου 2010

Ισοπαλία και στην 11η παρτίδα


Ανάντ και Τοπάλοβ τηρούν ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του γκρανμέτρ Αντόρ Λίλιενταλ, που απεβίωσε σε ηλικία 99 ετών (φωτ. Νάντια Μπακαγιάννη).


Το πρες ρουμ, όπου εργάζονται δεκάδες δημοσιογράφοι απ' όλο τον κόσμο (φωτ. Νάντια Μπακαγιάννη).


(Συνεργασία του Inspirus, ο οποίος βρίσκεται στη Σόφια)

Πολύς κόσμος, και πάλι, από τις νέες προσθήκες στο πρες ρουμ ξεχωρίζω τον GM Robert Fontaine, του Europe Echecs. Σήμερα φάνηκε και ο GM Dejan Bojkov (που παίζει στον ΟΦΣ Καβάλας, πέρυσι ήταν προπονητής των παιδιών εκεί και κατά καιρούς συνεργάζεται με το New In Chess και την ChessBase).

Αρκετοί είναι οι Έλληνες στη Σόφια: κατ’αρχήν, ο Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της FIDE (και Πρόεδρος της ΕΣΟ) Γιώργος Μακρόπουλος και ο διαιτητής του ματς, Τάκης Νικολόπουλος. Εδώ και ο IM Γιώργος Σουλεῒδης (που ζει στη Γερμανία, συνεργάζεται με διάφορες γερμανικές ιστοσελίδες και ενημερώνει τακτικά το blog του), ο Θόδωρος Τσορμπατζόγλου, που ήρθε από Θεσσαλονίκη και παράλληλα πήρε μέρος σ’ένα Open τουρνουά! Στο ίδιο τουρνουά (που ολοκληρώθηκε σήμερα) έπαιξαν και οι Γιώργος Καφετζής, Δέσποινα Σερεφίδου & Θεοδώρα Χατζηπαντελή από την Καβάλα, ενώ 1ος νικητής αναδείχθηκε ο 20χρονος Γιώργος Χαροκοπάκης από την Ξάνθη!

Με έκπληξη ξεκινά η 11η παρτίδα: Ο Ανάντ πολύ σπάνια ξεκινά με 1.c4 –και συνήθως σε rapid παρτίδες!-, ενώ και ο Τοπάλοβ δεν έχει μεγάλη εμπειρία με τα μαύρα, σ’αυτή τη βαριάντα (με 4…d5, είδος Αντίστροφης Σικελικής). Ως τη 10η κίνηση, είχε παίξει αυτό τον σχηματισμό στην παρτίδα του με τον Bacrot [ο λευκός είχε δοκιμάσει το 11.Bb2, Bacrot (2649) - Topalov (2739), Dubai (rapid) 2002, (0-1, 32)] ενώ ο βασικός του αναλυτής έχει αντιμετωπίσει το 11.Rb1 [Carlsen (2765) - Cheparinov (2696), Baku World Cup 2008 (½ - ½, 51)]. Ο Ανάντ έπαιξε 11.Ne4, πάντως.

Σήμερα είχαμε "αντιστροφή ρόλων", σ’αντίθεση με τη 10η παρτίδα (αλλά και την 7η, όπου είχε τα μαύρα) είναι ο Τοπάλοβ που έχει ίππο και αξιωματικό έναντι ζεύγους Α (που έχει ο Ανάντ). Τα λευκά φαίνεται να έχουν συμβολική υπεροχή, μόνον. Στην 30ή κίνηση, ο Ανάντ έπαιξε Bb4, επιτρέποντας την αλλαγή του Α με τον Ι του μαύρου, αλλά η θέση παρέμεινε στα όρια της (δυναμικής) ισορροπίας.

Γύρω στην 30ή κίνηση, φάνηκαν στην αίθουσα μαζί ο Ivan Cheparinov (του team Topalov) με τον Ολλανδό Erwin L’Ami (από τους αναλυτές του Anand). Χαμογελαστοί, δείχνουν και οι δυο να έχουν απόλυτη εμπιστοσύνη στους παίκτες τους! Πιο αργά, κοντά στην 40ή κίνηση, εμφανίστηκε στους χώρους του Military Club και ο (επίσης Ολλανδός) Jan Smeets, κι’αυτός από την ομάδα του Ανάντ.

Οι Βούλγαροι δείχνουν ν’ανησυχούν για το ενδεχόμενο των tie-breaks, συμμερίζονται την άποψη ότι ο Ανάντ είναι... τρομερός στις παρτίδες μειωμένου χρόνου. Φυσικά, όλα θα είναι δυνατά, αν φτάσουμε εκεί, αλλά η γενική αίσθηση είναι πως ο Ινδός έχει καλύτερες τύχες.

Ο Τοπάλοβ παίζει και σήμερα πιο γρήγορα, κάτι που φαίνεται σχετικά περίεργο. Είναι πιθανό ότι θέλει να πιέσει ψυχολογικά τον αντίπαλό του.

Το 49.Rd2, που θυσίασε το πιόνι b5 για να περάσει με τον Π στην 7η οριζόντια, θεωρήθηκε ριψοκίνδυνο, καθώς τα λευκά δεν έχουν επαρκές υλικό ώστε να αποκτήσουν αντιπαιχνίδι. Η παρτίδα «άναψε» ξαφνικά, ειδικά καθώς ο Ανάντ αποφεύγει τη βαριάντα 56.Nxe7 Nxd3 57.Nc8 που θα του έδινε αμέσως πίσω το πιόνι. «Άραγε παίζει για νίκη, με πιόνι μείον?», μονολογούν ορισμένοι απ’τους σχολιαστές.

Στην 64η κίνηση, ο Ανάντ σκέφτηκε 3-4’. Μπορούσε είτε να κρατήσει το διαρκές σαχ (64.Rc8+ Kg7 65.Rc7+) είτε να επιδιώξει... πατ (64.Rg7+ και αν 64…Kxg7 θα είχαμε τη σπανιότατη περίπτωση πατ στη σκακιέρα – προσωπικά, θυμάμαι κάτι ανάλογο στην 5η παρτίδα του ματς του 1978 μεταξύ Κάρποβ και Κορτσνόι, οπότε ο «τρομερός Βίκτωρ» είχε παίξει 124.Bg7 πατ!, στην ως τότε πιο μεγάλη σε διάρκεια παρτίδα που είχε παιχθεί σε ματς για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα). Τελικά, το διαρκές έγινε με τον πύργο στη στήλη -β-, αμέσως μετά. Ισοπαλία, πάλι, στην 65η κίνηση. Το σκορ στο 5,5 – 5,5, με την τελευταία (12η) παρτίδα να παίζεται μεθαύριο Τρίτη (αύριο είναι ελεύθερη ημέρα) και τον Τοπάλοβ να έχει τα λευκά.

Anand - Topalov WCh Sofia 2010 (11), (English, A29)
1.c4 e5 2.Nc3 Nf6 3.Nf3 Nc6 4.g3 d5 5.cxd5 Nxd5 6.Bg2 Nb6 7.O-O Be7 8.a3 O-O 9.b4 Be6 10.d3 f6 11.Ne4 Qe8 12.Nc5 Bxc5 13.bxc5 Nd5 14.Bb2 Rd8 15.Qc2 Nde7 16.Rab1 Ba2 17.Rbc1 Qf7 18.Bc3 Rd7 19.Qb2 Rb8 20.Rfd1 Be6 21.Rd2 h6 22.Qb1 Nd5 23.Rb2 b6 24.cxb6 cxb6 25.Bd2 Rd6 26.Rbc2 Qd7 27.h4 Rd8 28.Qb5 Nde7 29.Qb2 Bd5 30.Bb4 Nxb4 31.axb4 Rc6 32.b5 Rxc2 33.Rxc2 Be6 34.d4 e4 35.Nd2 Qxd4 36.Nxe4 Qxb2 37.Rxb2 Kf7 38.e3 g5 39.hxg5 hxg5 40.f4 gxf4 41.exf4 Rd4 42.Kf2 Nf5 43.Bf3 Bd5 44.Nd2 Bxf3 45.Nxf3 Ra4 46.g4 Nd6 47.Kg3 Ne4+ 48.Kh4 Nd6 49.Rd2 Nxb5 50.f5 Re4 51.Kh5 Re3 52.Nh4 Nc3 53.Rd7+ Re7 54.Rd3 Ne4 55.Ng6 Nc5 56.Ra3 Rd7 57.Re3 Kg7 58.g5 b5 59.Nf4 b4 60.g6 b3 61.Rc3 Rd4 62.Rxc5 Rxf4 63.Rc7+ Kg8 64.Rb7 Rf3 65.Rb8+ Kg7 ½-½.
Μπορείτε να δείτε την παρτίδα εδώ

52 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστούμε πολύ Σπύρο. Πολύ ενδιαφέρουσα και η σημερινή παρτίδα!

Παναγιώτης Φρεντζάς είπε...

Ο Στράτος λέει ότι το 50...Πε4 είναι λάθος, και ότι τα μαύρα είναι καλύτερα μετά από 50...Ιγ3!
Εμένα τα πράγματα δεν μου φαίνονται τόσο απόλυτα: 51. Ρθ5! Πζ4 52.Ιθ4! Ιε4 (τι άλλο;) 53. Πδ7+ Ρε8 54. Π:α7 Ιη3+ 55. Ρη6 Π:η4+ 56. Ρ:ζ6 Π:θ4 57.Ρε6 και η νούλα είναι σχεδόν βέβαιη.

Ηλίας Κουρκουνάκης είπε...

Στο Παγκράτι προτάθηκε η εντυπωσιακή βαριάντα 62.Ιε6+ Ιxε6 63.Πγ7 Ιxγ7πατ, την οποία υποθέσαμε όλοι ότι είδαν και οι δύο αντίπαλοι, αλλά ο Anand ήθελε να άνει μια τελευταία προσπάθεια.

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

Ας προτείνω μια (μη κομπιουτερική) καινοτομία:

15)..b5

και

α) αν ο λευκός δεν πάρει αν πασάν, αργότερα πιθανόν ο μαύρος να συνεχίσει με ..η5 κλπ.
β) αν 16)γ:β5 (ε.δ.) 17) α:β6 με σχέδιο ..Βζ7 κλπ.

Περίπου ισόπαλο, αλλά στρατηγικά για τον λευκό είναι δύσκολο να το συνεχίσει και ο μαύρος μπορεί να προσπαθήσει να αυξήσει την υπεροχή του...

Ανώνυμος είπε...

Να σημειώσω ότι το 11..Βε8 δεν είναι Ν έχει παιχτεί τουλάχιστον 3 φορές σε παρτίδες δι΄ αλληλογραφίας.

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

...και για να κάνω λίγο χιούμορ, το Rybka μετά το 15)..β5 (με αν πασάν λευκού), στην 25η περίπου κίνηση συμπέρανε ισοπαλία με τριπλή επανάληψη κινήσεων.

Αν το είχα "κάψει" ίσως να έβρισκε περισσότερα και καλύτερα...

Ανώνυμος είπε...

Οι Ολλανδοί GM είναι κι αυτοί αναλυτές του Τοπάλοβ και όχι του Ανάντ.

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

Αυτο-διόρθωση: μη-κομπιουτερική κίνηση, όχι καινοτομία

Ανώνυμος είπε...

62.Ιε6+ Ιxε6 63.Πγ7 Ιxγ7πατ το είπαν και στο chessdom :)

Μετοικος στην Νισυρο είπε...

Αρχιζει σημερα στις 2 το μεσημερι στο Αστραχαν της Ρωσιας το τελευταιο Grand Prix της FIDE,που θα καθορισει τον 6ο απο τους 8 διεκδικητες για τον επομενο Παγκοσμιο τιτλο.Εχουν ηδη εξασφαλισει την συμμετοχη τους οι Kamsky,Aronian(εχει κατακτησει την πρωτη θεση στην βαθμολογια των Grand Prix και προτιμησε να μην συμμετασχει στο τελευταιο,αν και ειχε δικαιωμα),Κramnik και Carlsen(προηγουνται στην καταταξη ELO) και Gelfand(νικητης του Παγκοσμιου κυπελλου).Εκτος απο την θεση που θα κριθει τις επομενες μερες στο Αστραχαν,αλλες δυο θεσεις προοριζονται για τον χαμενο του ματς Αναντ-Τοπαλοβ,και μια θα παει σε σκακιστη που θα διαλεξουν οι συνδιοργανωτες(;) των ματς των διεκδικητων Αζεροι με την προϋποθεση οτι το ELO του θα ξεπερναει το 2700.
Πως εχουν τα πραγματα μεχρι στιγμης:
Στο τουρνουα μετεχουν οι:

Vladimir Akopian (Armenia)
Evgeny Alekseev (Russia)
Pavel Eljanov (Ukraine)
Vugar Gashimov (Azerbaijan)
Boris Gelfand (Israel)
Ernesto Inarkiev (Russia)
Vassily Ivanchuk (Ukraine)
Dmitry Jakovenko (Russia)
Peter Leko (Hungary)
Shakhriyar Mamedyarov (Azerbaijan)
Ruslan Ponomariov (Ukraine)
Teimour Radjabov (Azerbaijan)
Peter Svidler (Russia)
Wang Yue (China)

Η βαθμολογια των Grand Prix στην κορυφη:

Aronian 500 (180,180,140)
Radjabov 363.3 (60,150,153.3)
Grishuk 363.3 (105,105,153.3,45)
Wang Yue 353.3 (153.3,120,80)
Gashimov 328.3 (153.3,110,65)
Leko 320 (80,140,100)
Μαθηματικες ελπιδες εχουν και οι Jakovenko(278.3),Ivanchuk(265) που ακολουθουν.
Πως δουλευει το συστημα:Ο πρωτος παιρνει 180 βαθμους,ο δευτερος 150,ο τριτος 120,ο τεταρτος 110,και οι υπολοιποι θεσεις κατεβαινουν κατα 10 βαθμους ως την τελευταια που δινει 10 ποντους..Δεν ισχυουν αρσεις ισοβαθμιας,σκακιστες που τελειωνουν με τους ιδιους αγωνιστικους βαθμους μοιραζονται τους ποντους που δινουν οι θεσεις που κατεκτησαν.Καθε σκακιστης μπορει να συμμετασχει σε 4 Grand Prix,αλλα κραταει τις 3 καλυτερες βαθμολογιες.
Παρατηρουμε οτι ο Αronian δεν κινδυνευει να χασει την πρωτη θεση της τελικης καταταξης και τα 75000 ευρω που την συνοδευουν,ενω ο Grishuk εχει μονο μαθηματικες ελπιδες για την δευτερη θεση,καθως θα πρεπει να μην πανε καλα οι Radjabov,Wang Yue,Gashimov,Leko στο τουρνουα.Ο Radjabov εχει ενα πλεονεκτημα καθως εκτος απο τηνβαθμολογικη διαφορα μπορει να πεταξει και την χειροτερη βαθμολογια (60 ποντοι) σε σχεση με τους υπολοιπους.
Οι Αζεροι θα εχουν δυσκολο διλλημα μπροστα τους στο να επιλεξουν ποιον απο τους Radjabov,Gashimov,Mamedjarov θα στειλουν στα ματς των διεκδικητων.Αν θα μπορουσε να θεωρηθει ενδεικτικο στο προσφατο μεγαλο τουρνουα ραπιντ που εγινε στο Μπακου(Κramnik,Kamsky,J.Polgar..)δεν εστειλαν προσκληση συμμετοχης στον Gashimov που εχει παραπονεθει δημοσια για ελλειψη βοηθειας απο την Αζερικη ομοσπονδια.

Επισημο site του grand prix:
http://astrakhan2010.fide.com/

Αναλυτικη βαθμολογια μεχρι τωρα:
http://grandprix.fide.com/gp-standings.html

Ας γραψω και τις πολεις που διοργανωσαν τα Grand-Prix:
Baku,Sochi,Elista,Nalchik,Jermuk,Astrakhan..για τετοια παγκοσμια διασπορα μιλαμε..

Ηλίας Κουρκουνάκης είπε...

Άσχετα με το ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα, οι αντίπαλοι έχουν δείξει ότι είναι περίπου ισοδύναμοι. Η μαχητικότητα και ποιότητα των παρτίδων δείχνει για άλλη μια φορά ότι ένα ματς είναι πολύ προτιμότερο από τουρνουά για την ανάδειξη του παγκόσμιου πρωταθλητή.
Προσωπικά, πάντως, θα προτιμούσα περισσότερες παρτίδες (16 ή 18): θα είχαμε ακόμα μεγαλύτερη παραγωγή σκακιού υψηλού επιπέδου, μεγαλύτερη ποικιλία ανοιγμάτων και λιγότερες πιθανότητες να κριθεί ο τίτλος σε παρτίδες με μειωμένο χρόνο σκέψης.
Ακόμα, καθώς αρκετές παρτίδες στο συγκεκριμένο ματς κράτησαν πολλές κινήσεις, νομίζω ότι η πρόταση του Fischer για το χρόνο σκέψης που χρησιμοποιείται είναι η καταλληλότερη, με την διόρθωση των 30΄ μετά την 60ή κίνηση, αντί για 15΄ που παραχωρούνται τώρα σε κάθε παίκτη (αυτή ήταν και η αρχική πρόταση του Fischer).
Έτσι κι αλλιώς, πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια και στους δύο παίκτες για τις μεγάλες τους προσπάθειες. Πιστεύω ότι το σκάκι προχώρησε αρκετά χάρη σε αυτό το ματς.

Μετοικος στην Νισυρο είπε...

Εκτος απο τον Χαροκοπακη(90-1994) που κατεκτησε την πρωτη θεση με 6.5/7, καλα τα πηγαν και οι υπολοιποι νεαροι Καβαλιωτες σκακιστες στο τουρνουα του Αγιου Γεωργιου που τελειωσε χθες στην Σοφια.Ξεχωρισαν οι Καφετζης Γ. (95-1957) τεταρτος με 5.5 βαθμους,ενω εννατη κατεταγη η Χατζηπαντελη Θ.(88-1574) μισο βαθμο πιο κατω.Εβδομος ο Θ.Τσορμπατζογλου με τους ιδιους βαθμους,ενω καλυτερα θα μπορουσε να ειχε παει η Δ.Σερεφιδου(97-1714) που συγκεντρωσε 3.5 βαθμους.
http://chess-results.com/tnr33557.aspx?lan=1

Στο πολυ πιο ισχυρο Βobotsov memorial εντυπωσιακη εμφανιση πραγματοποιησε ο Κιλκισιωτης Αχ.Σπυρλιαδης(88-1972) που κατεταγη 6ος, μισο βαθμο πισω απο τους νικητες P.Drenchev(2486),I.Enchev(2418),E.Raeva(2238) οι οποιοι συγκεντρωσαν απο 7 βαθμους.Ο νεαρος σκακιστης επιασε Rp=2251.Καλη εμφανιση εκανε και ο συμπατριωτης του Β.Μαγκιας (91-1715) που με 5 βαθμους κατελαβε την 26η θεση αναμεσα σε 64 σκακιστες.
http://chess-results.com/tnr32526.aspx?lan=1

Ο Θ.Μαστροβασιλης στην Ισπανια εχει 3.5 βαθμους σε 5 αγωνες(ισοπαλια με τον Itturizaga,μια ηττα απο μηδενισμο!).
http://chess-results.com/tnr33675.aspx?lan=1

Αγορια και κοριτσια στην Βαλκανιαδα επωφεληθηκαν απο τις απουσιες στις συνθεσεις Βουλγαριας και Ρουμανιας και την μη καθοδο της ισχυρης Τουρκικης ομαδας των αγοριων και κατεκτησαν και τα δυο χρυσα μεταλλια απεναντι σε ισαξιους αντιπαλους.
Αναλυτικα οι βαθμοι των Ελληνων σκακιστων κατα ηλικια και σκακιερα:

Σκουλακης 4/6,Τζουγανακης 5.5,Παπαδοπουλος Γ. 5,Θεοδωρου Ν. 3.5

Φραγκου 2.5/6,Παπαθανασιου Ελ. 4,Τσολακη 5,Αβραμιδου 6.

Η δεκαχρονη σκακιστρια της Πολιχνης ηταν η μονη που εκανε το απολυτο 6/6 αναμεσα στα παιδια που αγωνιστηκαν στην Βαλκανιαδα.
http://chess-results.com/tnr33592.aspx?art=0&lan=1&m=-1&wi=1000

Mετοικος στην Νισυρο είπε...

Η http://livechess.chessdom.com/site/ μεταδιδει ζωντανες τις παρτιδες του Grand-prix με αναλυση απο Stockfish

Μετοικος στην Νισυρο είπε...

Μεγαλη συνεντευξη του Danailov απο τον Vasiliev στο http://www.chesspro.ru/_events/2010/at7.html
Αξιζει να σημειωσουμε την τριπλα σε σχεση με την υποψηφιοτητα του Καρποβ,παρα τα κολακευτικα λογια για τον Ανατολι,ο Βουλγαρος μανατζερ κρατησε αποστασεις και απο τους δυο υποψηφιους.
Στην πιο ενδιαφερουσα ειδηση επιβεβαιωσε τις φημες οτι η FIDE σκεφτεται να συνδεσει την επομενη σειρα των Grand Prix με τα Grand Slam (Sofia,Linares,Wijk an Zee,Nanjing,φετος μπαινει και η Βazna στην Ρουμανια) μετα τις δυσκολιες που συναντησε να διοργανωσει τον πρωτο κυκλο.Επεσημανε ωστοσο οτι η FIDE ειναι που επιδιωκει την συνεργασια,οχι αυτος.

Φοβερη φωτογραφικη δουλεια κανει ο Vasiliev με τα close-up στα προσωπα των αντιπαλων,κατα την διαρκεια της συνεντευξης τυπου.Ο Αναντ με το μετωπο να γυαλιζει απο τον ιδρωτα,θυμιζει ποδοσφαιριστη που δεν μπορει να καταλαβει ουτε ο ιδιος πως εχασε το τελευταιο πεναλτυ,ενω η προσπαθεια του Τοπαλοβ να συγκρατησει την χαρα του για την απροσδοκητη ισοπαλια δεν ειναι και τοσο πετυχημενη..
(9η παρτιδα,http://www.chesspro.ru
/_events/2010/at5.html)

Διαφορετικα τα συναισθηματα στα προσωπα μετα την 10η παρτιδα,ενω στο τελευταιο σκιτσο ευκολα θα μπορουσαμε ν'αλλαξουμε σημαια στο καρο..
(http://www.chesspro.ru/_events/2010/at6.html)

Μετοικος στην Νισυρο είπε...

Ενδιαφερουσα video-συνεντευξη του Danailov στο http://www.europe-echecs.com/actualites/actualites-la-der-des-ders-a-sofia-2221.html
Διευκρινιζει οτι εχει στραφει νομικα εναντιον της Chessbase επειδη χρησιμοποιει την ζωντανη αναμεταδοση των αγωνων για να αποκομισει εσοδα απο τους συνδρομητες της, χωρις να πληρωνει δικαιωματα στους διοργανωτες.
Να κανω και μια διoρθωση στην εκτιμηση μου για τις τυχες του Ivanchuk στο τελευταιο Grand-Prix.O Ουκρανος εχει την δυνατοτητα να προκριθει τους διεκδικητες αν κατακτησει μονος του το τουρνουα κι ο Radjabov τερματισει κατω απο την τριτη θεση.Οι υπολοιποι δεν εχουν τυχες να τον φτασουν.
Στην ουσια η βαθμολογια στην κορυφη,χωρις τον Αρονιαν,αν αφαιρεσουμε το χειροτερο αποτελεσμα του καθε σκακιστη ειναι:

Radjabov 303,3 points
WangYue 273,3 points
Gashimov 263,3 points
Ivanchuk 245 points
Jakovenko 243,3 points
Leko 240 points

Επισης η τριτη θεση δινει 130 βαθμους και οχι 120 οπως εγραψα χθες.

λιμ είπε...

Αρχίζει το ματς!

Ανώνυμος είπε...

Αρχίζει!

Ανώνυμος είπε...

Το άνοιγμα που θύμισε την Ικαρία όταν ένας γνωστός στους Αθηναίους "μαζέτας" μας το έδειχνε για τον μαύρο...

Ανώνυμος είπε...

Μου φαινεται οτι το πανε για ισοπαλια το ματς...

Ανώνυμος είπε...

Να υποθέσω ότι ο Anand δεν ήθελε να ρισκάρει?

Kokolias είπε...

Χμμμ....δυστυχώς εγώ πάλι θα πάρωμε μισή καρδιά Τοπάλοβ....

Kokolias είπε...

Βέβαια από τη στιγμή που έκανα το τελευταίο μου σχόλιο δεν έχω μαντέψει ούτε μία κίνηση του άσπρου εκτός από το Ιγ4....

Kokolias είπε...

Και κατά τα φαινόμενα μόλις τα κρέμασε όλα τρώγοντας στο ζ5...περίεργα κακό παιχνίδι για κορυφαίο διεκδικητή.

RIZOPOULOS GEORGIOS είπε...

Чемпион MNRA Chatarunga!

Ανώνυμος είπε...

Πατατα του Τοπαλοβ στην 31 κινηση.Κριμα για τον Βουλγαρο

barbis είπε...

Tι λες ρε Rizop και δεν καταλαβαίνω.Φαίνεται ότι ο Κοκόλιας έχει κάποιο δίκιο αλλά τα μηχανήματα του διαβόλου βγάζουν τον Βούλγαρο λίγο χειρότερο.(- 0,25-0,40) ας πούμε.

RIZOPOULOS GEORGIOS είπε...

Φυγε 'μόλυβα' Μπαρμπή μη καντεμιασεις τον άνθρωπο!

Ametanoitos είπε...

Φαίνεται σχεδόν αδύνατο να χάσει πλέον ο Άναντ τον τίτλο. Μόνο ένα εξαιρετικά χοντρό λάθος θα του τον στερήσει και μετά την επιπλέον ώρα που πήραν στην 40η κίνηση αυτή η πιθανότητα γίνεται πολύ μικρή.

Ήταν εμφανές πάντως η ένταση που ένιωθαν οι δύο παίκτες αν έβλεπες το βίντεο.

barbis είπε...

Ο Ανάντ έχει παίξει καλύτερο σκάκι στο ματς ας ελπίσουμε να μην χάσει και αυτή την ευκαιρία νίκης (+4.00) η υπεροχή λένε οι μηχανές.Ήδη απειλεί 42.Πθ4+ και ματ στην επόμενη

barbis είπε...

Φορσέ 42.Πη3 και τώρα το κερδίζω μέχρι και εγώ:)

RIZOPOULOS GEORGIOS είπε...

Ασε ρε Θαναση τις μηχανες! Ο Αναντ και ο τοπαλοφ τις ξεφτελισαν σ'αυτο το Ματς. Ειδικα ο Ινδος σημερα!

Κοφινάς Χρήστος είπε...

Ναι όντως τις ξεφτύλισαν! Αν έπαιζαν ο Ανάντ ή ο Τοπάλοβ με Stockfish ή Robbolito θα έχαναν και οι δύο χαλαρά...

barbis είπε...

Συμφωνώ πανωλεθρία θα πάθαιναν από τις μηχανές:)

RIZOPOULOS GEORGIOS είπε...

Καμμια τυχη το στοκόψαρο εναντιον του Ανάντεως!

barbis είπε...

@ Κοφινάς:Γράψε μου στο sakisbarbis@yahoo.gr να σου στείλω μια πιο δυνατή από τις δύο που είπες.

Ametanoitos είπε...

Τα φρούρια με Π+πιόνι εναντίον Β στο φινάλε τα PC τα βλέπουν σαν +5 αλλά είναι νούλα! Ας μην μιλάμε εκτιμήσεις των υπολογιστών γιατί είναι αναξίόπιστοι εδώ. Ακόμα έχει ελπίδες για νούλα ο Τόπι αν φάει και το α5 πιόνι.

Κοφινάς Χρήστος είπε...

Συμφωνώ πως το σφιχτό στυλ του Ανάντη θα του επέτρεπε κάποιες ισοπαλίες! 3-4 όμως ήττες πρέπει να τις έκανε. Και βέβαια δε μιλάμε για anti computer strategy...Να παίξει το ματς στα ίσα όπως θα έκανε με κανονικό αντίπαλο...

RIZOPOULOS GEORGIOS είπε...

Μετά την ταξιδιωτική οδηγία για την ‘επικίνδυνη’ Ελλάδα !!! (μάθαν ότι π…….μαστε πλάκωσαν και οι….) οι αγαπητοί γείτονες και πιονέροι του Ζατρικίου εν Ευρώπας (!) , πρέπει να βγάλουν μια ταξιδιωτική οδηγία και δια τας Ινδίας . Πήρε το αυτί μου ότι υπάρχουν επικίνδυνες ελορουφήχτρες εκεί στους ‘σκούρους’….

Ανώνυμος είπε...

Game 12 analysed in www.GrivasChess.com

Ανώνυμος είπε...

Πότε θα γίνει ο επόμενος τελικός του ππ; θα είναι πάλι ματς μεταξύ του Ανάντ και του διεκδικητή που θα προκύψει, έτσι;
Ή υπάρχει σκέψη για τουρνουά και τέτοια;

RIZOPOULOS GEORGIOS είπε...

Έχω την εντύπωση (όχι όμως τη βεβαιότητα, ίσως κάποιος από τους πολλούς φίλους με ‘ιστορική’ κλίση μπορεί να βοηθήσει..) ότι πρέπει να είναι η πρώτη φορά μετά το ματς Κάπα-Λάσκερ το 1921 που παίχτηκε η βαριάντα του Λάσκερ στο γκαμπί της Ντάμας σε παρτίδα Π.Πρωταθλήματος (και πόσο κρίσιμη παρτίδα..).
Όπως και να χει ,σίγουρα σήμερα ο γεροφιλόσοφος Μανώλης χαμογέλασε από κάπου εκεί ψηλά….

Γ. Μαστροκούκος είπε...

Londino 2012: http://www.chess.co.uk/twic/chessnews/general/londons-option-for-wcc-2012-confirmed

Παναγιώτης Φρεντζάς είπε...

Τι να πω για την δωδέκατη παρτίδα...
Πως λέγεται το "κοριτσάκι" στα Βουλγάρικα;
30.ε4? 31.ef5? 32. fe4?
Τρεις ΧΟΝΤΡΕΣ πατάτες συνεχόμενες. ΔΕν μπορεί κανείς που παίζει έτσι να έχει την απαίτηση να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής...

Ανώνυμος είπε...

Ανάντ, Ανάντ 'ολεεεεεεε

Επιτέλους η σοβαρότητα στο σκάκι διατηρείται, γλιτώσαμε από τους Ντανίλοβ και σία....

Μουτούσης Κωνσταντίνος είπε...

Ανεπιβεβαιωτες πληροφοριες θελουν τον Νταναίλοβ μετα το ματς να τραγουδαει
το λαικο ασμα " Αααααααααααααααααααααααααααααχ ...
Καταλάν, Καταλάν, Καταλάν,
χανοντ'οι βαθμοι μας και παν ..."

Και οπως ευστοχα μας θύμισε ο φιλτατος PFREN, καλο θα ηταν να προστεθει στο λεξικο της σκακιστικης αργκο η φρασις " τον εκανε το κοριτσι του" , με ευγλωττη σημασιολογικη εκφανση , οπως και μια αλλη εξαιρετικη που ειχε πει ο Νίκος
ο Καλέσης για κινησεις οπως 31.εχζ5 και 32.ζχε4 του Τοπάλοβ: " βαριαντα αμοκάτσε " [βγαινει απ'το "κι αν μου κατσει;"].
(Οπως λεει κι ο Γκίρι στην chessbase υπηρχαν βαριαντες που ένας ιππος στο η4 μπορουσε να κρατησει στο βασιλια "good company"... lol)
Απορω μαλιστα πως ειχε ξεχασει να την πει ο ιδιος κατα την εποχη συγγραφης του λεξικού !

Μετοικος στην Νισυρο είπε...

O Θ.Μαστροβασιλης κατελαβε τελικα την 22η θεση στην Ισπανια αναμεσα σε 65 σκακιστες με 5/9,καθως στους 2 τελευταιους γυρους εκανε 2 ηττες απεναντι στους Almeida(2540),Burmakin(2604).
Νικητες του τουρνουα οι Fedorchuk S.A. (2649-Ukr),Iotov V.(2568-Bul),Almeida Q.O. (2540-Cub) με 7 βαθμους.

Ανώνυμος είπε...

Ο Ντανίλοβ έχει δηλώσει ότι είμαι ο καλύτερος μανατζερ στο κόσμο αλλά το υψηλό IQ στα οικονομικά που έχει δεν του επιτρέπει προπονητικά να καταλάβει ότι αυτό είναι και το πρόβλημά του ! 'Η μάλλον το πρόβλημα του Τοπάλοβ μιας και ο ίδιος δεν έχει κανένα πρόβλημα να είναι ο σταρ και ο Τοπάλοβ το σκυλάκι του....αυτό φαίνεται και από το τελευταίο βιντεάκι του 12ου αγώνα όπου ενώ ο Ανάντ πάει μπροστά βγαίνοντας από το αμάξι αποφασισμένος ως φύση και θέση ως ένας από τους δύο πρωταγωνιστές του αγώνα,και τον ακολουθάει η μάνατζερ-γυναίκα του (σας παρακαλώ μην θεωρήσετε ρατσιστικό το σχόλιο ως προς το γυναικείο φύλο καμία σχέση , θα μπορούσε να είναι και αντρας ο μάνατζερ ή η γυναίκα του :) ), ο Ντανίλοβ από την άλλη πάει περίφανα μπροστά και από πίσω ο Τοπάλοβ...είναι μία λεπτομέρια βέβαια αλλά καμια φορά η λεπτομέριες οδηγούνε και σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, αν φυσικά κανείς μπορεί να τις αξιολογήσει σωστα...

K. είπε...

@ Λέει ο PFREN (που μάλλον έχει ξεχάσει το σκάκι - και όχι μόνο): "Τρεις ΧΟΝΤΡΕΣ πατάτες συνεχόμενες. ΔΕν μπορεί κανείς που παίζει έτσι να έχει την απαίτηση να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής...".
Μα, κύριε, ο Τοπάλοβ έχει ΗΔΗ γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής, και μάλιστα με αδιαμφισβήτητη επικράτηση (2005-2006).
@ Γεωργιάδης Αλ.: Άραγε γιατί κανείς, ποτέ, δεν ασχολήθηκε με τις "σκακιστικές" υποδείξεις σας? Κάκιστες οι κινήσεις που προτείνατε, ΟΛΕΣ!

Ανώνυμος είπε...

O Τοπαλοβ υπήρξε παγκόσμιος πρωταθλητής μόνο στα ονειρά του και στο καλεντάρι της Fide...χαχαχα
Ο Κασπάροβ κέρδισε τον Κάρποβ,ο Κράμνικ κέρδισε τον Κασπάροβ, και ο Ανάντ κέρδισε τον Κράμνικ και τον Τοπάλοβ.
Όλα τα άλλα απλά είναι γελιότητες.

Ανώνυμος είπε...

αρχίσαμε...
http://en.wikipedia.org/wiki/FIDE_World_Chess_Championship_2005
Να κάνουμε κι εμείς ένα W.Champion

Ανώνυμος είπε...

Ένα σωρό ανώνυμοι μαζέτες, ξεσπαθώνουν και πάλι εναντίον του Τοπάλοβ!
Που θα τους κάνει ματ σε blind σιμουλτανέ όλους, πριν τελειώσει το άνοιγμα!
Έλεος! Μπορείς να μην συμπαθείς έναν παίχτη - δικαίωμα σου- αλλά το να αρνήσε τα αποτελέσματα του και το σκάκι που έχει παίξει, είναι εμπάθεια και τύφλωση, κοινώς: φανατισμός! Ε, έξω από το σκάκι οι φανατισμοί... πηγαίνεται κανένα γήπεδο να ξελαμπικάρετε

Ανώνυμος είπε...

Φίλε λυπάμαι , αλλά εσύ είσαι φανατισμένος, εγω απλά είπα ότι δεν ειναι παγκόσμιος πρωταθλητής δεν είπα ότι δεν παίζει καλό σκάκι !!!!
Κοιτάξου σε ένα καθρέπτη σε παρακαλώ πολύ !