Εικόνες
Οι χειριστές των προγραμμάτων στα πρωταθλήματα σκακιστικών υπολογιστών που διεξάγονται ανά τον κόσμο βιώνουν με ένταση τις παρτίδες. Σήμερα παίζονται οι τελευταίοι γύροι στο 10ο ICT, στην Ολλανδία, όπου προηγείται η Rybka 3.2 με 6 βαθμούς σε 7 αγώνες. Απουσιάζουν Stockfish, Firebird και άλλα ισχυρά προγράμματα. Σχετικός σύνδεσμος για αποτελέσματα, παρτίδες, φωτογραφίες και άλλο υλικό http://www.csvn.nl/
24 σχόλια:
Πάντως το Ρύμπκα έχει δημιουργήσει το δικό του παράδοξο. Κάνει σχετικά εύκολα ισοπαλία με τον άνθρωπο, αγαπάει τις ισορροπημένες γενικά θέσεις, αλλά όταν είναι να αντιμετωπίσει μηχανή τα δίνει κυριολεκτικά όλα. Στις ασύμετρες θέσεις είναι πολύ καλό, αλλά δυσκολεύεται να τις δημιουργήσει.
Στο ίντερνετ κυκλοφορούν τόσοι κλώνοι του προγράμματος ελεύθερα(robbolito, fire, ivanhoe, ippolito, houdini, tankist κ.ά.) που απορώ πια ποιος θα πήγαινε να δώσει λεφτά για να το αγοράσει.
Τα 2 καλύτερα προγράμματα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή μπορεί να μην μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια το Rybka και τους κλώνους του από πλευράς αξιολόγησης, αλλά είναι πιο χρήσιμα και πιο διασκεδαστικά για τον άνθρωπο. Αυτά είναι το hiarcs (ο Ανάντ κάτι παραπάνω ξέρει που το χρησιμοποεί) για το σχετικά "ανθρώπινο" στυλ παιχνιδιού και τη καλή στρατηγική του "αντίληψη". Και το άλλο είναι το junior που ειδικεύεται στις θυσίες πιονιού και διαφοράς με ανταλλάγματα.
Τώρα αν θέλουμε κάτι καλό που παράλληλα είναι δωρεάν τότε χρειαζόμαστε κάποιον κλώνο του ρύμπκα, το prodeo κάτι σαν hiarcs, το slowchessblitz για τα τακτικά και βέβαια το stockfish που είναι πραγματικό διαμάντι ανάμεσα στις ελεύθερες μηχανές.
Ποτε θα γινει το παγκοσμιο πρωταθλημα σκακιστικων υπολογιστων? Θα παρει μερος το Rybka 4?
Το Tankist είναι κλώνος του Robbolito.
To Hudini είναι κλώνος του Ippolit
Το Fire (bird) είναι της οικογένειας Ippolit.
Η οικογένεια των προγραμμάτων IppoLit, RobboLito, Igorrit και IvanHoe δεν είναι καθόλου σίγουρο πως προήλθε από το Rybka.
Το Deep Rybka 4 ήδη "τρώει ξύλο" από παραλαγές του IvanHoe σε χρόνους μικρότερους από 5 λεπτά / παρτίδα
Ολα αυτά είναι "ακριβώς" τα ίδια.
"Igorrit και IvanHoe δεν είναι καθόλου σίγουρο πως προήλθε από το Rybka."
Από το R3 όχι. Αυτό που κατάλαβα είναι ότι ο Vasik Rajlich κάποια στιγμή "έχασε" την αρχική μπέτα του για το R4, γιαυτό και άργησε να βγει
Την συμπεριφορά του προγράμματος μπορείς να την αλλάξεις αλλάζοντας ελαφρά διάφορες παραμέτρους. Αυτό που "χαρακτηρίζει" ένα πρόγραμμα είναι ο αλγόριθμος αναζήτησης, και το πως κάνει pruning (κόβει βαριάντες) και πότε κάνει (extension) επεκτείνει βαριάντες πέρα από το τρέχον βάθος ανάλυσης.
Σε αυτά τα δύο τα προγράμματα αυτά ταυτίζονται σε εξωφρενικό βαθμό, ενώ βλέποντας το Stockfish βλέπεις μεγάλες διαφορές
Τέλος reverse engineering είναι κομματάκι χλωμό να έχει γίνει. ¨Οποιος ξέρεις πως γίνεται θα δει ότι για να γίνει κάτι τέτοιο θέλει πάρα πάρα πολύ χρόνο, από αρκετούς ανθρώπους με εξαιρετικές προγραμματιστικές ειδικές δυνατότητες (και χρόνο να σκοτώσουν...)
Όπως όλα δείχνουν για να ξαναγίνει κάτι εμπορική επιτυχία και να τα "στάξει" ο κόσμος όπως έγινε πριν πολλά χρόνια με το fritz θα πρέπει να παρουσιαστεί κάτι εντελώς διαφορετικό τόσο ως προς το interface όσο και προς τη μηχανή...
http://home.halden.net/mordor/broadcast/broadcast.php
Τσεκάρετε αυτό το λινκ για ένα τουρνουά που γίνεται αυτή τη στιγμή σε ένα από τα πιο αξιόπιστα σαιτ μέτρησης μηχανών. Φυσικά δεν υπάρχουν οι "κλώνοι" για να δούμε πως τα πάει η Ριμπκα εναντίον της, αλλά φαίνεται ότι το Στοκφις την κοιτάει σταμάτια. Μάλιστα μπορείτε να δείτε και τις παρτίδες τους (η Γκρούνφελν που κερδίζει το Στοκφις την Ριμπκα είναι ένα ποίημα!)
Η rybka είναι απλά μία βελτιωμένη παραλλαγή του fruit (παράνομη φυσικά, καθότι δεν σεβάστηκε την άδεια χρήσης του λογισμικού). Αν ο κος Railich θέλει να στηρίξει τους αστείους ισχυρισμούς του για reverse engineering, ας το κάνει δίνοντας τον πηγαίο κώδικα της Rybka 3. Αλλοιώς, δεν δικαιούται να ισχυρίζεται τίποτε.
Και, χωρίς να θέλω να απαξιώσω την robbo-οικογένεια, το καλύτερο engine αυτή την στιγμή είναι το Stockfish.
@PFREN
Τα πράγματα δεν είναι "ακριβώς" έτσι. Για την ακρίβεια είναι αρκετά χιλιόμετρα μακρυά από αυτο.
Οι κατηγορίες που είχε η Rybka 1 (γιατί μετά κανείς δεν μπορεί να κάνει οποιαδήποτε αναφορά) ήταν στο ότι με ένα απλό decomplilation, μπορεί να δει κάποιος αρκετά strings από μεταβλητές του προγράμματος. Εκεί όντως υπήρχαν ομοιότητες αρκετές με το Fruit, αλλά δεν σημαίνει από μόνο του τίποτα.
Σίγουρα μερικές στοιχειώδης ρουτίνες (movegeneration, bitboard chess representation etc.) μπορεί να χρησιμοποιήθηκαν με απλό copy paste, όμως είναι τόσο μα τόσο τυποποιημένα αυτά τα κομμάτια κώδικα, που είναι απλά αστείο το όλο θέμα.
Τα βασικά κομμάτια κώδικα που έχουν σημασία είναι η υλοποίηση των μηχανισμών αναζήτησης (και εκεί πάλι πολλά κομμάτια είναι τυποποιημένα) καθώς και η αξιολόγηση των δυναμικών χαρακτηριστικών της θέσης.
Να μην το συνεχίσω αλλά ο ισχυρισμός ότι η Rybka 1 ήταν μια μικρή παραλλαγή του Fruit (βασικά βασισμένο στην θεωρία του Zach Wegner, που έχει παρεμπιπτόντως πει απίστευτες θεωρίες συνωμοσίας ακόμη και για τα Ippolit) περιορίζεται σε τόσο επουσιώδη για μια μηχανή κομμάτια(αν και τυπικά μπορεί να υπάρχουν violation rights της πλάκας, αλλά να κάθομαι να συζητάω για movegeneration & uci handling... ημαρτον).
Οι διαφορές του Fruit με την Rybka ήταν πάρα πολλές (καμιά σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση).
Πάντως το παραπάνω τουρνουά που έδωσα το λινκ μόλις τελείωσε με νικητή το Στοκφις με 15,5/22 με τη Ριμπκα 4 πίσω του δεύτερη με 14,5/22. Αυτό δεν λέει κάτι απο μόνο του, απλά το αναφέρω. Επίσης οι παρτίδες είναι όλες στο παραπάνω λινκ με ένα συγκριτικό των evaluations των μηχανών. Φαίνεται πως οι καινούργιες εκδόσεις των Σρέντερ και Χίαρκς δεν είναι στην αιχμή όπως ήταν παλιότερα.
Ένας βαθμός διαφορά για σκακιστές με artificial intelligence όντως δεν σημαίνει και πάρα πολλά. Δημιουργείται όμως το εύλογο ερώτημα: γιατί κανείς να προτιμήσει την Rybka4, αφού υπάρχει τουλάχιστον ισάξιος ανταγωνιστής, ο οποίος σαν portable ανοικτού κώδικα είναι και multiplatform; Προσωπικά έχω κόψει κάθε σχέση με windows (μόνο *nix), οπότε η επιλογή μου είναι προφανής. Αλλά και ένας χρήστης windows, γιατί θα έπρεπε να τα σκάσει να πάρει την Rybka (η να την αποκτήσει και "δωρεάν", από τα ποικίλα chess warez sites που υπάρχουν) αφού αποδεδειγμένα ΔΕΝ παίζει καλύτερα από το Stockfish;
Για να απαντήσω στο προηγούμενο ερώτημα του PFREN,ο μόνος λόγος είναι ότι το rybka είναι γνωστό.Τώρα που έμαθα για το stockfish φυσικά και θα επιλέξω αυτό.
Αχ αχ αχ...
1) Μπορεί βέβαια και χρήστης του Linux να τρέξει προγράμματα των Windows κάτω από το Wine (και τις 64βιτ εκδόσεις προς το παρόν με το microwine)
2) Επειδή δεν νομίζω κανείς από εσας να ενδιαφέρεται για "αγώνες" μεταξύ μηχανών (που είναι η πραγματικά αστεία υπόθεση του πράγματος), απορώ πως μπορεί κάποιος να θέτει το ερώτημα γιατί μια engine και όχι την άλλη.
3) το Stockfish οπως είναι φτιαγμένο (για την ώρα) , με τα evaluations να πεταρίζουν πάνω κάτω για πολλές ply, είναι ακατάλληλο εργαλείο για ανάλυση.
Ο χρήστης 64-μπιτου λίνουξ ΔΕΝ χρησιμοποιεί 64-μπιτο WINE, για τον απλό λόγο ότι αυτό τρέχει αποκλειστικά και μόνο native 64-μπιτες εφαρμογές windows. Αυτό που κάνει ο χρήστης αυτός είναι να χρησιμοποιεί 32-μπιτο WINE μέσω του lib32 compatibility layer, αλλά είναι μάλλον περίεργο χούϊ να τρέχει κανείς 64-μπιτη Rybka μέσα από δύο compatibility layers τη στιγμή που υπάρχει ισάξια native 64-bit μηχανή...
Μα είπα... για την ώρα... χρήση του microwine (http://rybkaforum.net/cgi-bin/rybkaforum/topic_show.pl?pid=250488;hl=microwine)
Όσο για τις επιδόσεις (βλέποντας nodecounts per second) στο linux με χρήση microwine είναι ελαφρά καλύτερες από τα windows
Ρε παιδιά τι θα γίνει θα μας τρελάνετε? Ποιος ενδιαφέρεται για τέτοιες τεχνικές λεπτομέρειες? Μπορείτε να μας πείτε καμιά μηχανή ή gui που να αξίζει όχι τόσο για ανάλυση, αλλά για παιχνίδι?
Προσωπικά βρίσκω πως το καλύτερο για αυτή τη δουλειά είναι το chessmaster grandmaster edition γιατί έχει ένα σωρό personalities που μπορείς να αντιμετωπίσεις. Εσείς τι γνώμη έχετε? Προτάσεις πάνω στο συγκεκριμένο θέμα?
Κύριε Κοφινά, ένας παίκτης με δυναμικότητα μέχρι 2200, και με το Crafty να παίζει, θα φάει το ξύλο της αρκούδας. Οι μηχανές ποιυ αναφέρονται παραπάνω προσφέρονται περισσότερο για αναλυτική εργασία, και όχι για να παίζεις μαζί τους (θα είχε ενδιαφέρον υπό συνθήκες, αλλά δυστυχώς τα ηλεκτρόνια δεν τα παίρνει ο ύπνος).
Για γενική χρήση, καλός είναι ο Fritz (ο απλός, δε χρειάζεται ο ντιπ για ξέδωμα), προσφέρει ενδιαφέροντα odds σε μη ανταγωνιστικούς αντιπάλους, και επιπλέον μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί και για να φτιάξει κανείς ένα ρεπερτόριο ανοιγμάτων, που θα μπορεί να το επεξεργάζεται ο ίδιος γρήγορα και εύκολα.
Το chessmaster είχε ενδιαφέροντα στοιχεία πριν να το πάρει η Ubisoft. Αυτή τη στιγμή, η τελευταία του έκδοση είναι ηλικίας 2,5 ρτών και βάλε, ενώ η παικτική του, βγάλε κι άλλα τόσα.
Υπάρχει ένα βιβλίο του Tartakover & Du Mont που λέγεται 500 MASTER GAMES OF CHESS. Σε αυτό υπάρχουν πραγματικά έργα σκακιστικής τέχνης που η σημερινή εποχή μας αδυνατεί να δημιουργήσει! Το θέμα για μένα (ένας ρομαντικός μαζέτας το πολύ) δεν είναι πόσο δυνατή μπορεί να είναι μια μηχανή, αλλά το πόσο "ανθρώπινα" μπορεί να παίξει...
Αφού ο άνθρωπος όλο και περισσότερο παίζει σα μηχανή θα πρέπει να αναζητήσουμε μια μηχανή που να παίζει σαν τον άνθρωπο...
Και βέβαια το crafty με χειροτονεί κανονικά (και να φανταστείς απέχω πολύ από το 2200!). Δε συμφωνείς όμως πως αν έπαιζα με κάποιον που θα είχε τα ίδια αποτελέσματα με το crafty απέναντί μου (ας πούμε 10-0), η ποιότητα των παρτίδων θα ήταν διαφορετική?
Ας πάρουμε για παράδειγμα το Rybka και τους κλώνους του.... Στο δικό μου υπολογιστή, ή στα δικά μου τα μάτια μπορεί το houdini να μοιάζει το πιο δυνατό, αλλά μέχρι εκεί. Στεγνό,στυγνό, μηχανικό, ανελέητο σκάκι...
Θέλουμε μια μηχανή που να παίζει σαν τον Παπασταυρόπουλο, τον Μακρόπουλο ή τον Φρεντζά! Ο crafty δεν κάνει γι' αυτό!
Υπάρχει στα αλήθεια τέτοια μηχανή?
Αν ναι τότε δε θα μπορούν να αναλύσουν τις παρτίδες που υπάρχουν στο προαναφερθέν βιβλίο (τα έργα τέχνης δεν μπορεί να περιέχουν λάθη!).
Περιμένω με πραγματική αγωνία τις προτάσεις σας!
>Το Tankist είναι κλώνος του Robbolito.
Μπα αυτο ειναι η ιδια η Rybka μετονομασμενη(hex-edited).
>Η οικογένεια των προγραμμάτων IppoLit, RobboLito, Igorrit και IvanHoe δεν είναι καθόλου σίγουρο πως προήλθε από το Rybka.
Σχεδον σιγουρο ειναι.
>Τέλος reverse engineering είναι κομματάκι χλωμό να έχει γίνει. ¨Οποιος ξέρεις πως γίνεται θα δει ότι για να γίνει κάτι τέτοιο θέλει πάρα πάρα πολύ χρόνο, από αρκετούς ανθρώπους με εξαιρετικές προγραμματιστικές ειδικές δυνατότητες (και χρόνο να σκοτώσουν...)
Παρα παρα πολυ χρονο, οπως 5-6 μηνες πχ? Για καποιον που ξερει 7 μηνες ειναι αρκετοι για να το κανει αν ασχοληθει σοβαρα με αυτο.
>Οι διαφορές του Fruit με την Rybka ήταν πάρα πολλές (καμιά σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση).
Εννοειται. Οποτε το επομενο ειναι μεγαλη βλακεια:
>Η rybka είναι απλά μία βελτιωμένη παραλλαγή του fruit (παράνομη φυσικά, καθότι δεν σεβάστηκε την άδεια χρήσης του λογισμικού).
Δεν ειναι απλως μια βελτιωμενη παραλλαγη του Fruit. Ειναι πολυ ανωτερο ως μηχανη σκακιου.
Το αν ειναι παρανομη ή νομιμη ειναι κατι αλλο και δεν μπορουμε να το ξερουμε σιγουρα.
Εδω και 5 χρονια παντως ακρη δεν εχει βρεθει.
>Αλλά και ένας χρήστης windows, γιατί θα έπρεπε να τα σκάσει να πάρει την Rybka (η να την αποκτήσει και "δωρεάν", από τα ποικίλα chess warez sites που υπάρχουν) αφού αποδεδειγμένα ΔΕΝ παίζει καλύτερα από το Stockfish;
Πολυ απλα γιατι ΔΕΝ εχει αποδειχτει οτι ΔΕΝ παιζει καλυτερα απο το Stockfish.
Πχ υπαρχει μια εξαιρετικα βασιμη θεωρια που λεει οτι ολοι οι κλωνοι ειναι στο ιδιο επιπεδο με την Rybka 3 και ισως την 4 αλλα για blitz ή για short time controls.
Μια αλλη ακομα πιο βασιμη θεωρια(βασικα γεγονος) λεει οτι για υπολογιστες με 4 πυρηνες ή με 8 η Rybka 4 ειναι πολυ πιο δυνατη απο καθε αλλο σκακιστικο ον και απο την Ippolit,Robollito οικογενεια.
Πχ σε 8πυρηνο με TC 4+2" εχουμε τα εξης αποτελεσματα:
Rybka 4 x64 8 CPU - Fire 1.31 x64 8CPU ------> +62=91-17 +94 ELO.
Για πλακα νικησε η Rybka 4!
Φαντασου διαφορα επιπεδου αναλυσης! Για αυτο λοιπον αξιζει τα λεφτα της.
>3) το Stockfish οπως είναι φτιαγμένο (για την ώρα) , με τα evaluations να πεταρίζουν πάνω κάτω για πολλές ply, είναι ακατάλληλο εργαλείο για ανάλυση.
Δεν θα το ελεγα.
Δεν ειναι Rybka φυσικα με τα σουπερ stable evaluations, αλλα ακαταλληλο ειναι τελειως λαθος λεξη.
>Ας πάρουμε για παράδειγμα το Rybka και τους κλώνους του.... Στο δικό μου υπολογιστή, ή στα δικά μου τα μάτια μπορεί το houdini να μοιάζει το πιο δυνατό, αλλά μέχρι εκεί. Στεγνό,στυγνό, μηχανικό, ανελέητο σκάκι...
Ε τι ηθελες να κανει? Για αυτο εχει φτιαχτει για να παιζει οσο το δυνατον πιο σωστες κινησεις χωρις κανενα ρισκο. Αν θες ρισκο αναζητησε το σε αλλες σκακιστικες μηχανες.
>Θέλουμε μια μηχανή που να παίζει σαν τον Παπασταυρόπουλο, τον Μακρόπουλο ή τον Φρεντζά! Ο crafty δεν κάνει γι' αυτό!
Υπάρχει στα αλήθεια τέτοια μηχανή?
Θελεις μια μηχανη που να δημιουργει, να θυσιαζει, να πιεζει για χωρο, να δινει πιονια για να φτιαξει επιθεσεις?
Να μερικες ιδεες:
•Junior 7 !!!!!
Φανταστικο! Old time classic στο χωρο της επιθεσης. Αυτη η μηχανη ζουσε για να δημιουργει προβληματα και επιθεσεις τον αντιπαλο βασιλια. Τελεία.
•Chess System Tal 2 !!!!!
Οσο κουτο και αν ειναι να πουμε κατι σαν το επομενο, αυτη η μηχανη στα αληθεια ειχε κατι μεσα της που ηταν κοντα στον τροπο παιχνιδιου του μεγιστου Μ.Ταλ. Ποτέ δεν μπορεις να ησυχασεις παιζοντας με αυτη την μηχανη. Πολυ αδυναμη σε σχεση με τις τωρινες και πχ το Fire(bird) 1.31 σε 100 παιχνιδια απεναντι της ζητημα ειναι αν φερει 10 ισοπαλιες αλλά αξιζει με τα χιλια να παιξει κανεις εναντιον της! Σαν να παιζει με ανθρωπο. Really.
•Junior 10 !!!!
Οπως και ο μικροτερος αδελφος του 7, αλλα μονο ειναι αρκετα πιο δυνατο αλλά δυστυχως και αρκετα λιγοτερο προθυμο να επιτεθει σε σχεση με αυτο. Παραμενει βεβαια πολυ επιθετικο σαν στυλ, με θυσιες, σπρωξιματα πιονιων, ανταλλαγες υλικου πχ Πυργο για Ιππο ή Αξιωματικο μονο και μονο για κατοχη της πρωτοβουλιας, κλπ.
•Quark 2.35 !!!!
Ενας εφιαλτης να παιζεις μαζι του. Ωραιες στο ματι κινησεις, σχεδον ανθρωπινες και παντα με επιθετικο στυλ. A must have!
•Chessmaster 9000(The King 3.23) !!!! με τις εξης σουπερ ρυθμισεις:
opp=92 opn=93 opb=93 opr=94 opq=107 myp=89 myn=93 myb=94 myr=94 myq=108 mycc=125 mymob=165 myks=89 mypp=96 mypw=92 opcc=124 opmob=164 opks=132 oppp=96 oppw=92 cfd=0 sop=100 avd=2 rnd=0 sel=14 md=99
Με τις ρυθμισεις μου το Chessmaster 9000 απο εναν ηδη επιθετικο παικτη, διατηρει την δυναμη του και γινεται ενας πολυ επιθετικος παικτης με ομορφο στυλ παιχνιδιου. Ο τροπος που δημιουργει επιθεσεις ειναι μοναδικος. Μονο τα Junior και το CSTal 2 ειναι ανωτερα σε αυτο. Ο τροπος παιξιματος ειναι πολυ ελκυστικος. Σχεδον ανθρωπινος!!
•Francesca MAD 0.09 !!!!
Τρελοκομειο οπως το λεει και το ονομα της. Κανει λαθη που θα εκαναν και οι ανθρωποι και κινησεις σχεδιασμου επιθεσεων πολυ δημιουργικες.
•Gambit Tiger 2 !!!!
Πολυ επιθετικο σχεδον οσο και το Junior 7 και μαλλον ισχυροτερο! Πολυ κακο στο φιναλε ομως. Παντως το παιχνιδι του ειναι ανθρωπινο τις πιο πολλες φορες, οταν η θεση ειναι ανοιχτη ή ημι-ανοιχτη. Σε κλειστες θεσεις ας το αφησουμε. Αισχος! Παντως εχει μια anti-human ρυθμιση που το κανει να ανοιγει ολες τις θεσεις και εκει τα πραγματα ειναι πολυ δυσκολα για καθε εναν μας, αλλα το σημαντικο ειναι οτι παιζει ωραιο σκακι.
•Tao 5.6 !!!!
Ενεργητικο και δυναμικο στυλ παιχνιδιου. Πολυ μου αρεσει αυτη η μηχανη!
•Hiarcs 10 !!!
Οταν υπηρχε υπονοια επιθεσης και συνηθως το H10 ειναι καλο και στο να δημιουργει επιθεσεις, τοτε φοβου το H10. Πανισχυρο τακτικα!! Αν υπαρχει θυσια θα την βρει.
•Phalanx XXII !!!
Αλλο ενα προγραμμα με δυναμικο, επιθετικο στυλ παιχνιδου. A clasic θα ελεγα.
•Nimzo 8 !!!
Στυλ παιχνιδιου τετοιο που δημιουργει πολυπλοκες θεσεις και αν υπαρχει υπονοια επιθεσης τοτε την πραγματοποιει. Ενδιαφερον αντιπαλος παροτι κακος στο φιναλε και στις κλειστες θεσεις αν και δεν ειναι ευκολο να δημιουργησεις μια με αυτο.
•Shredder 11 !!
Κυριο χαρακτηριστικο του ειναι ο καλος και ομορφος χειρισμος των πιονιων του οπου τα σπρωχνει οταν βρει ευκαιρια. Δυναμικο στυλ παιχνιδιου αν και μπορει να παιξει και με υπομονη. Το παιξιμο του θυμιζει ανθρωπο και οχι μηχανη.
>Παρα παρα πολυ χρονο, οπως 5-6 μηνες πχ? Για καποιον που ξερει 7 μηνες ειναι αρκετοι για να το κανει αν ασχοληθει σοβαρα με αυτο.
Αν κάποιος είναι expert σε asm και σε chess programming και επικεντρωθεί στις ρουτίνες αναζήτησης και evaluation (αγνοώντας τα περιττά UCI , move generations κλπ) θα μπορέσει πιθανότατα να βγάλει άκρη σε κανά 6 μηνό. Απλά τσάμπα θα το κάνει? Δεν έχει άλλη δουλειά να κάνει....?
>Μια αλλη ακομα πιο βασιμη θεωρια(βασικα γεγονος) λεει οτι για υπολογιστες με 4 πυρηνες ή με 8 η Rybka 4 ειναι πολυ πιο δυνατη απο καθε αλλο σκακιστικο ον και απο την Ippolit,Robollito οικογενεια.
Στο scalling το Rybka τα σπάει σίγουρα. Βασιλιάς στο είδος βέβαια ήταν το Zappa (που παρεμπιπτόντως θα αναβιώσει σύντομα)
Αφού το Ρυμπκα 4 είναι τόσο καλό τότε γιατί ρε παιδιά στο δικό μου ΗΥ τρώει το ξύλο της αρκούδας απ το Ρύμπκα 3? Ξέρω, κάποιοι λένε ότι στις 2ωρες παρτίδες η έκδοση 4 είναι πιο δυνατή αλλά αυτό ποιόν τον ενδιαφέρει? Όταν αναλύουμε καμιά πρτιδούλα σπίτι μας αφήνουμε τη μηχανλη κανά 2ωρο? Δεν θέλουμε να έχουμε ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα? Επίσης τα evaluations της Ρύμπκα 4 μου φαίνονται αίσχος. Πρέπει να έχει αρκετά bugs στο φινάλε γιατί μερικές φορές δίνει κάτι +0.30 σε τελείως σκοτωμένες θέσεις, κάτι που το αντιλαμβάνεται πολυυυυυυυ μετά.
Γιατί απλούστατα η Rybka 4 είναι beta, όπως και οι πρώτες versions της Rybka 3. Αλλά τι περίμενες από τον κο Rajlich- να σου πει ότι απαιτεί χρήματα από τους χρήστες της μηχανής του για να του κάνουν beta testing;
>Αφού το Ρυμπκα 4 είναι τόσο καλό τότε γιατί ρε παιδιά στο δικό μου ΗΥ τρώει το ξύλο της αρκούδας απ το Ρύμπκα 3? Ξέρω, κάποιοι λένε ότι στις 2ωρες παρτίδες η έκδοση 4 είναι πιο δυνατή αλλά αυτό ποιόν τον ενδιαφέρει?
Βασικα δεν ειναι μονο στις 2ωρες παρτιδες πιο δυνατη αλλα παντου! Σε καθε time control.
Τωρα για το γιατι συμβαινει το αντιθετο σε εσενα, πρεπει να μας πεις σε ποσα παιχνιδια εννοεις.
Γιατι αν εννοεις σε 5-10 ακομη και 20 παιχνιδια οτι η 4 χανει απο την 3 τοτε αυτο ειναι πολυ πιθανο να συμβει οπως μας λενε τα στατιστικα.
Παιξε 100 παιχνιδια και εκει θα εχεις μια καθαροτερη εικονα για το τι ακριβως συμβαινει. Εκει θα δεις οτι η Rybka 4 νικαει ευκολα την Rybka 3.
Όταν αναλύουμε καμιά πρτιδούλα σπίτι μας αφήνουμε τη μηχανλη κανά 2ωρο?
Εννοειται. Οχι μονο 2ωρο αλλα 24ωρο και 48ωρο ακομη. Αυτος ειναι ενας τροπος αναλυσης. Δεν μου αρεσει και πολυ αλλά δεν παυει να ειναι εξαιρετικα αποτελεσματικος και πιο ισχυρος παο την "interactive analysis" οπου παρεμβαινουμε εμεις και καθοδηγουμε την αναλυση(την Rybka).
Πχ με το νεο πανισχυρο ειδος αναλυσης, την IDeA του Aquarium, βαλε Rybka 4 και Rybka 3 να δεις. Εχω προσεξει βελτιωση στην ταχυτητα αλλα και στην ποιοτητα των επιλογων αρκετα μεγαλη, υπερ της 4 φυσικα.
> Επίσης τα evaluations της Ρύμπκα 4 μου φαίνονται αίσχος. Πρέπει να έχει αρκετά bugs στο φινάλε γιατί μερικές φορές δίνει κάτι +0.30 σε τελείως σκοτωμένες θέσεις, κάτι που το αντιλαμβάνεται πολυυυυυυυ μετά.
Ολες οι σκακιστικες μηχανες εχουν τετιου ειδους προβληματα στο φιναλε δινοντας λανθασμενες εκτιμησεις σε θεσεις ισοπαλες.
Το σημαντικο ειναι να ξερεις να τις χειριζεσαι και να καταλαβαινεις οι evaluations τους τι σημαινουν, πχ αν δεις ενα σκορ +0.68 σταθερο απο ply σε ply και απο κινηση σε κινηση τοτε πρεπει να υποπτευθεις ισοπαλια.
Το πιο σημαντικο ειναι η επιλογη κινησης. Η σωστη επιλογη κινησης ανεξαρτητα απο το evaluation που δινει. Και ευτυχως ισχυει το φοβερο, οτι ακομα και αν δινουν λαθος evaluations, οι κινησεις που παιζουν τις περισσοτερες φορες ειναι οι σωστες. Οχι παντα βεβαια.
>Γιατί απλούστατα η Rybka 4 είναι beta, όπως και οι πρώτες versions της Rybka 3. Αλλά τι περίμενες από τον κο Rajlich- να σου πει ότι απαιτεί χρήματα από τους χρήστες της μηχανής του για να του κάνουν beta testing;
Τι σοι θεωρειες ειναι αυτες??
Περιττο να πω οτι πρωτον δεν υπηρχαν πρωτες versions της Rybka 3. Μονο μια Rybka 3 κυκλοφορησε.
Και δευτερον τι θα πει οτι η Rybka 4 ειναι beta? Το beta ειναι ενα ονομα/ενας συμβολισμος μονο.
Μολις αισθανθηκε ο προγραμματιστης της οτι εφτασε σε ενα καλο σημειο και οτι ολοκληρωσε το σχεδιαγραμμα των στοχων που ειχε θεσει, ονομασε την Rybka beta 784 πχ που εκπληρωνε τους στοχους του, την ονομασε Rybka 4.
Crocodile23 σε ευχαριστώ!
Δημοσίευση σχολίου