Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2007

ΣΤ Ιεράπετρας


Το βενετσιάνικο κάστρο στην είσοδο του λιμανιού της Ιεράπετρας, της νοτιότερης πόλης της Ευρώπης. Η σύγχρονη πόλη έχει χτιστεί στη θέση που βρισκόταν η αρχαία Ιεράπυτνα.

Ο σκακιστικός σύλλογος της Ιεράπετρας ιδρύθηκε το 1992. Με τον ερχομό του προπονητή Ζαχάρι Ζαχάριεβ το σκάκι στην Ιεράπετρα αναπτύχθηκε και είχε αρκετές επιτυχίες στα επόμενα χρόνια.
Το 1994 διοργανώνεται πανελλήνιο διασυλλογικό πρωτάθλημα κάτω των 16 με συμμετοχή 34 ομάδων. Το σκακιστικό τμήμα της Ιεράπετρας,το οποίο κατέβηκε στους αγώνες ως σκακιστικό τμήμα του Γ.Σ. Λιβυκού, λόγω του πλήθους νεαρών σκακιστών κατέβασε 4 ομάδες. Η πρώτη ομάδα του κατετάγη 5η στο σύνολο και 3η ομάδα στην Κρήτη, πίσω από Ο.Α.Α.Η και Κύδων .
Η ομάδα επίσης, έχει ανακηρυχθεί δύο φορές πρωταθλήτρια Κρήτης στο τοπικό πρωτάθλημα . Επίσης σκακιστές της πόλης έχουν συμμετάσχει σε πανελλήνια πρωταθλήματα εφήβων με αρκετή επιτυχία .
Ο σύλλογος αδρανοποιήθηκε μετά το 2000 επειδή ο κύριος κορμός των σκακιστών , μιας και νεαροί σε ηλικία, έφυγαν από την πόλη για σπουδές και σε συνδυασμό με την αποχώρηση του προπονητή Ζαχάρι Ζαχάριεβ δεν μπορούσε να λειτουργήσει αποδοτικά . Τώρα που οι περισσότεροι επέστρεψαν άρχισε πάλι η λειτουργία του συλλόγου .
Επίσημη ιστοσελίδα ΣΤ Ιεράπετρας: http://www.chessier.gr/

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η περιοχή του Λασιθίου και ειδικότερα η περιοχή της Ιεράπετρας ήταν πολύ φτωχή και καθυστερημένη. Μικρή γεωργία, ίσα για να ζουν οι κάτοικοι. Ώσπου γύρω στο 1960, ένας φιλέλληνας Ολλανδός τουρίστας ο Paul Cooper, πέρασε από τη περιοχή. Ήταν γεωπόνος στο επάγγελμα και παρατήρησε κάτι που κάνεις άλλος δεν είχε παρατηρήσει μέχρι τότε.

Η Ιεράπετρα έχει κλίμα υποτροπικό. Αυτό σημαίνει ότι η θερμοκρασία το χειμώνα είναι κοντά στους 20 Κελσίου και σπάνια κατεβαίνει κάτω από τους 10. Η Ιεράπετρα και η Σητεία δεν έχουν ποτέ δυνατούς ανέμους. Αυτοί σπάνε πάνω από την πεδιάδα.


Έτσι δήλωσε στη γυναίκα του «Εγώ μένω ΕΔΩ, θα πουλήσουμε ότι έχουμε στην Ολλανδία και θα μετακομίσουμε εδώ».

Έτσι και έγινε. Με τα λεφτά που πήρε πουλώντας το σπίτι που έμενε, αγόρασε μια έκταση στην Ιεράπετρα και έβαλε ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑ. Χρησιμοποίησε το πρότυπο της Σκύρου (Είναι μια πολύ απλή και εύκολη κατασκευή. Τη Σκύρο την είχε επισκεφθεί παλαιότερα) και άρχισε να καλλιεργεί αγγούρια. Χρησιμοποίησε καλυβιώτικους σπόρους και παρήγαγε τα πρώτα αγγούρια τον ΧΕΙΜΩΝΑ (ανάφερα πριν για τις ψηλές θερμοκρασίες) με μικρή απόδοση στην αρχή τα οποία και πούλησε σε καλή τιμή στην Αθήνα σαν λαχανικά εκτός εποχής.

Οι κάτοικοι τον πλησίασαν περίεργοι και αυτός τους έμαθε την τεχνική του (άγνωστου τότε) θερμοκηπίου και άρχισαν να κάνουν το ίδιο και να κονομάνε. Η απόδοση σιγά - σιγά αυξανότανε, ενώ άρχισε να παράγει και (χειμωνιάτικες) τομάτες, τις οποίες η Αθηναϊκή αγορά δεχόταν ευχαρίστως γιατί δεν μπορούσαν (τότε) να παραχθούν αλλού. Οι ντόπιοι αντιμετώπισαν το επιχείρημα στην αρχή με σαρκασμό λέγοντας ότι δεν βγαίνουν τομάτες σε θερμοκήπια, βλέποντας όμως τα αποτελέσματα από τα θερμοκήπια του Pavlos (έτσι τον λέγανε οι ντόπιοι), αρχίσανε να καλλιεργούνε και αυτοί.

ΣΗΜΕΡΑ. Η Ιεράπετρα ονομάζεται Plastic city. Αν κοιτάξει κανείς το κάμπο της Ιεράπετρας από ψηλά θα τον δει σκεπασμένο με τα φύλλα πλαστικού των θερμοκηπίων. Οι κάτοικοι κερδίζουν αρκετά λεφτά παράγοντας χειμωνιάτικα αγγούρια και τομάτες που τα στέλνουν είτε στην Αθήνα, είτε στο Ηράκλειο από όπου φεύγουν αεροπορικώς για Ευρώπη.


Ερώτηση (προς τους συντρόφους) ένας άνθρωπος με εργατικότητα, τόλμη και ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ έκανε μια περιοχή πλούσια. Τι έχει να απαντήσει η αριστερά; Κολχόζ, κρατική συγκέντρωση και δημόσιους υπάλληλους.

Μήπως οι αριστεροί φίλοι μας θεωρούν τους Λασιθιώτες παραγωγούς «κακούς καπιταλιστές» που εκμεταλλεύονται τον τίμιο ιδρώτα των εργατών που βγάζουν τις αλλεπάλληλες σοδειές από τα θερμοκήπια; Τι έχουν να πουν;

Απάντηση. ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΑΓΓΟΥΡΙΑ.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. Οι Λασιθιώτες ευγνωμονώντας τον Pavlos που έκανε τη περιοχή τους να δει προκοπή του έκαναν ΠΡΟΤΟΜΗ στο κέντρο της πόλης.

Ερώτηση. Μήπως κατά τη γνώμη των κομμουνιστών (διαφόρων αποχρώσεων) έπρεπε να στήσουν προτομή όχι στο Pavlos αλλά στον Λένιν ή στον Στάλιν ή στον Λαλιώτη;

Απάντηση. ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ ΑΓΓΟΥΡΙΑ.

Ερώτηση. Μήπως στο Μπάκούνιν ή στο Κροπότνιν; Ήρωες και θεωρητικούς των αναρχικών;

Απάντηση. Εδώ βάλτε όσα αγγούρια θέλετε!!!.

Ανώνυμος είπε...

Ενδιαφέρουσα -αν και απλοϊκή- η ανάλυση του Hum. Forumista.
Κατ'αρχήν, μας εκπλήσσει το ότι έχεις μελετήσει όχι μόνο Μαρξ και Λένιν, αλλά και Μπακούνιν και Κροπότκιν (εκτός αν, απλά "έπεσες" πάνω τους στη χθεσινή "Κ.Ε.")!
Αλήθεια, το δράμα των Αφρικανών είναι ότι δεν... είχαν την τύχη να ξεμπαρκάρει ένας... Ολλανδός Pablo σε καμιά παραλία τους?
Μήπως τελικά δεν έκαναν καλά οι φτωχοδιάβολοι της Αφρικής που αποτίναξαν τον αποικιοκρατικό ζυγό ?
Μήπως έπρεπε να υπομένουν τη δουλεία και την εκμετάλλευση, ελπίζοντας κάποτα οι Δυτικοί να τους λυπηθούν και να τους μάθουν π.χ. την... τέχνη των αγγουριών ?
Στα καθ'ημάς, υπάρχει κάτι κακό στο να διεκδικούν οι εργαζόμενοι των θερμοκηπίων αξιοπρεπείς αμοιβές?
Δεν κάνουν καλά οι απανταχού εργαζόμενοι που αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους? Πρέπει να αφεθούν στη μεγαλοψυχία των... αφεντάδων ?
Πάντως, οι... θείοι μου οι Κουβανοί, νιώθουν περήφανοι που... ξεφορτώθηκαν τους Αμερικάνους κατακτητές. Δεν είδαν κανένα καλό από δαύτους. Αντί για... ντομάτες και αγγούρια, γνώρισαν μόνον αλητεία, εγκληματικότητα και διαφθορά!

Ανώνυμος είπε...

Επειδη το καθε τι εχει και την αλλη του οψη και οχι μονο αυτη που φαινεται, θα ηθελα να πω οτι στα θερμοκηπια γινεται ανεξελεκτη χρηση φυτοφαρμακων,πολλες φορες ανιχνευονται υπολλειματα σε προιοντα και γενικα η εκθεση ανθρωπων σε δοσεις ισχυρων χημικων ουσιων μακροπροθεσμα προκαλει αρνητικες επιπτωσεις στην υγεια.

Η χρηση των φυτοφαρμακων παγκοσμια αυξησε την σγροτικη παραγωγη και ιδιως των φτωχων χωρων αλλα ταυτοχρονα δημιουργησε και προβληματα και ορισμενα απο τα φυτοφαρμακα απαγορευτηκαν σαν καρκινογονα τοξικα κλπ (η απαγορευμενη δωδεκαδα)

Η υπεραντληση νερου που απαιτειται για το ποτισμα εχει κανει το θαλασσινο νερο να εισβαλλει στον υδροφορεα.

Τελος η Ιεραπετρα εχει ενα τρομερο μελτεμι τους καλοκαιρινους μηνες που μερικες μερες δεν δεν σου επιτρεπει ουτε καν να σταθεις στην αμμο.

Ανώνυμος είπε...

Μίλησα εγώ για φωτισμένους Ευρωπαίους περιηγητές και για ιθαγενείς που τους μοιράζουν καθρεφτάκια; Εγώ είπα ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να πετύχει αυτό που από τη φύση τους είναι ανίκανα να κάνουν τα λογής λογής σοσιαλιστικά και κομμουνιστικά συστήματα! Έτυχε να είναι ο Pavlos, θα μπορούσαν να είναι άλλοι.

Ούτε είμαι υπέρ της έκπτωσης των εργατικών δικαιωμάτων. Με ερμηνεύεις όπως γουστάρεις viva cuba. Τώρα αν Αλβανοί και Ασιάτες δουλεύουν στα θερμοκήπια με κανονικά για την Ελλάδα μεροκάματα που στην χώρα τους ισοδυναμούν με μέσο μηνιαίο μισθό πρέπει να το κρύψουμε για να είμαστε αρκούντως αριστεροί; Τους εκμεταλλευόμαστε μήπως; Για ρώτα τους ίδιους;

Η Κούβα που θαυμάζεις μπορεί λόγω ΚΑΙ του εμπάργκο από τις ΗΠΑ να παρουσιάζει πολλά οικονομικά προβλήματα, να έχει όμως από την άλλη επιτυχίες στην κοινωνική πολιτική (υγεία παιδεία) αλλά δεν είναι η χώρα που θα ήθελε κανείς να ζήσει, έτσι όπως την έκανε ο κομμουνισμός. Τουρίστας μόνο. Ο ίδιος ο Κουβανός θα βροντοφωνάξει: ΑΓΓΟΥΡΙΑ

Ανώνυμε, η στρεβλή εκμετάλλευση των θερμοκηπίων που πραγματικά υπάρχει στην περιοχή της Ιεράπετρας με επικίνδυνα φυτοφάρμακα γιατί πρέπει να χρεώνεται ως λάθος αρχική σύλληψη οικονομικού μοντέλλου; Αυτά τα έκαναν μετά οι Γεραπετρίτες για ακόμη πιο εύκολο πλουτισμό, τα φυτοφάρμακα κ.λ.π. Δεν φταίει όμως το μοντέλλο.

Εγώ είμαι Λαμιώτης, η γυναίκα μου όμως Γεραπετρίτισα και έχω ζήσει την περιοχή. Οι κάτοικοι ευημερούν οικονομικά και αυτό οφείλεται σε μοντέλλο ελεύθερης αγοράς και επιχειρματικής πρωτοτυπίας που ευδοκίμησε στην περιοχή τους και όχι σε όλα αυτά τα θολά σοσιαλιστικά οράματα, ελληνικής ή κουβανικής παραγωγής!

Ανώνυμος είπε...

I parathesi enos paradigmatos (an dextoume oti einai opos akrivos ta provaleis) DEN apotelei tekmirio gia tin epitixia enos oikonomikou sistimatos (i gia tin apotixia antisoixa).

Einai kathara anti-epistimonikos tropos skepsis pou mono entiposeis prospathei na kerdisei apo antropous pou den exoune skeftei arketa (i to exoune kanei alla exoune xamili noimosini).

Tha itan poli efkolo, na vro ena paradigma mia perioxi, pou eixe ena ergostasio, afisane ti gi pou kaliergousane gia na doulepsoune ekei. Meta ekleise to ergostasio (pige kapou pou ekmetalevontai perisotero tous ergates, diladi exei ftinotero ergatiko dinamiko) kai olo to xorio exei anergia kai ftoxia (mia ka pleon i gi exei paramelithei)... (i Ellada einai gemati tetoia paradigmata parepiptontos)

Tha eixa apodixei kati?

Kai xilia alla paradigmata tis mizrias tou kapitalistikou sistimatos, ta opoia einai pio antiprosopeftika apo mia tixaia istorioula. (posa disekatomiria xodevontai gia to an tha kapnizoume Camel i Malboro?)

Mia grafiki istorioula apoteli apodixi mono gia grafikous anthropous.

Epixirimata me statistikes kai noumera nai. Tha xreiazotane na vlepoume oles tis plevres tou provlimatos omos.

Tora oso afora to zitima tis idiotikis protovoulias (kai mias genikis sigrisis Kapitalismou-Komounismou/Sosialismou), einai mia megali sizitisi pou an thelei kaneis na ti kanei sovara, de mporei na ti kanei sta sxolia enos post gia to skaki sti Ierapetra ...

Ανώνυμος είπε...

Με αφορμή το διάλογο που ξεκινήσατε στο blog για το σκάκι – μια χαρά μου φαίνεται ο χώρος, το σκάκι ακονίζει το μυαλό, αν και μόνο με ορθολογιστικό, γραμμικό τρόπο σκέψης- θέλω με τη σειρά μου να καταθέσω την άποψη ότι το παράδειγμα της Ιεράπετρας αποτελεί κλασσικό παράδειγμα αλλαγής παραδείγματος από ένα και μόνο άνθρωπο. Το παράδειγμα που έφερε ο Κούπερ, αποτέλεσε όντως τον κινητήριο μοχλό τοπικής ανάπτυξης για δεκαετίες. Ένα σύστημα όμως δεν μπορεί να είναι αιώνιο. Θα τροποποιηθεί, θα αλλαχθεί, θα επανεισαχθεί ή θα καταργηθεί και θα αντικαταστασθεί από κάποιο άλλο.
Βρισκόμαστε πλέον στην εποχή των δικτύων και της διαδραστικότητας. Το δίπολο καπιταλισμός-κομμουνισμός ή το τρίπολο καπιταλισμός -κομμουνισμός-κεϋνσιανισμός ως πεδία ιδεολογικής, πολιτικής και οικονομικής αντιπαράθεσης έδωσαν ότι ήταν να δώσουν. Αντί να κοιτάζω συνέχεια το τι έκαναν οι άλλοι προσπαθώντας να το μεταφυτεύσω στον τόπο μου με βάση τα πιστεύω μου και την ιδεολογία μου, καλό θα ήταν να δω τις πραγματικές ανάγκες του τόπου μου και της κοινωνίας και να λειτουργήσω αυτοοργανούμενα όπως κάνει η φύση. Μας αρέσει να βλέπουμε τις κοινωνίες μας ως μηχανές με την προσθήκη, αφαίρεση γραναζιών και ιμάντων επιτυγχάνουμε ή αποτυγχάνουμε. Οι κοινωνίες μας είναι πολύπλοκα αρμοστικά συστήματα και ως τέτοιες πρέπει να τις βλέπουμε, να τις κατανοούμε και να βρίσκουμε λύσεις στο αυτό πλαίσιο. Το πλαίσιο πρέπει να διευρύνεται, όπως και οι προτεινόμενες λύσεις. Τα Μιμίδια – το πολιτισμικό ισοδύναμο των γονιδίων- ζουν και καθορίζουν τον χώρο των δυνατοτήτων. Οι διακλαδώσεις που προκύπτουν είναι ασύλληπτες. Αντί να προσπαθούμε να ελέγξουμε τα περιβάλλοντα που αναπτύσσονται μέσα από νέες δυνατότητες (όπως συμβαίνει τις μέρες μας με τα ελληνικά blogs και το κυνήγι μαγισσών που θα εξαπολυθεί) χρήσιμο θα ήταν να αφήσουμε να εκδηλωθούν οι πρωτοβουλίες και η ελεύθερη διακίνηση ιδεών, χωρίς να θέτουμε μιμίδια φραγής. Χαλαρώστε λοιπόν, για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Εκτός από την Κλασική, Νεοκλασική, Μαρξιστική Οικονομική, υπάρχουν και τα evolutionary economics.