Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Πάει και το δωρεάν σχολικό βιβλίο

Η γενική επίθεση του Μνημονίου συνεχίζεται. Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων. "Οταν Έχω Διάβασμα Βαριέμαι". Έτσι δεν παράφραζαν οι παλαιότεροι τα αρχικά του ΟΕΔΒ; Αυτή ήταν η σχέση των παιδιών με το βιβλίο, που παράχθηκε όλες τις προηγούμενες δεκαετίες, όσο κι αν φαίνεται πολλές φορές πως γινόταν μέσω καταναγκασμών και περιττών πειθαρχοποιήσεων και συστημάτων ελέγχου. Ακόμα και στην περίπτωση που όταν έληγαν οι σχολικές περίοδοι τα βιβλία γίνονταν φύλλο και φτερό και σ' όλα τα σχολεία γύρω γύρω ήταν σαν να έχει χιονίσει σελίδες, ακόμα κι αυτό, ήταν μια κατάσταση που περιέγραφε την τριβή κάθε παιδιού με το βιβλίο, με το εργαλείο της μάθησης, και για τον εκπαιδευτικό και για το παιδί. Ήταν μια σχέση αγάπης και μίσους. Αυτή ήταν η σχέση μας με τη μάθηση, μέσω του δωρεάν βιβλίου που παρείχε ο Οργανισμός, που τώρα καταργείται. Έτσι πολύ απλά, με μια απόφαση της κυβέρνησης. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που θα παρουσιάσει σήμερα η Α. Διαμαντοπούλου, "ο βασικός άξονας του νέου σχολείου είναι ο ψηφιακός". "Ο σχεδιασμός, η οργάνωση και ο συντονισμός της παραγωγής και διανομής σχολικών βιβλίων, τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή" είναι πλέον συμπληρωματική δραστηριότητα ενός φορέα που θα λειτουργεί με καθεστώς ιδιωτικού δικαίου!

***Ακολουθεί σχετικό άρθρο της Π. Στεφανάκου από τη σημερινή ΑΥΓΗ:
http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=589927

Ολόκληρο τον 20ό αιώνα, το δημόσιο σχολείο, στην Ελλάδα, στηριζόταν σε δύο θεσμούς: στον δάσκαλο και στο δωρεάν σχολικό βιβλίο. Αυτοί οι πυλώνες της εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελούσαν βασική υπόσχεση του κράτους. Συνιστούσαν τη στοιχειώδη κανονικότητα του σχολείου. Αμφισβητήθηκαν μόνον σε εθνικές έκτακτες καταστάσεις, σε πολέμους και καταστροφές.

Χθες ανακοινώθηκε η κατάργηση του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, του γνωστού ΟΕΔΒ με σήμα την κουκουβάγια. Η αρμοδιότητά του να επιμελείται την παραγωγή των σχολικών βιβλίων υπάγεται σε άλλο οργανισμό, ο οποίος, όμως, θα έχει ως πρωταρχική αρμοδιότητά του τη συγκρότηση του ψηφιακού βιβλίου. Στην ουσία, βαδίζουμε προς την κατάργηση του έντυπου σχολικού βιβλίου, προφανώς για λόγους περικοπών του προϋπολογισμού. Η εξέλιξη αυτή επενδύεται ψευδώνυμα με την “πρόοδο” του ψηφιακού βιβλίου. Ποιος μπορεί να υποστηρίξει βασίμως ότι η διαδικασία της μάθησης, το διάβασμα και η εμβάθυνση, η μεθυστική σχέση με το βιβλίο, θα αντικατασταθούν αποτελεσματικά από την ηλεκτρονική ροή των πληροφοριών;

Ακόμη και αυτό το “ψηφιακό βιβλίο” θα παράγεται όχι με χρήματα του προϋπολογισμού, αλλά με χρήματα των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Η ιστορία είναι γνωστή. Όπως συνέβη με την ενισχυτική διδασκαλία ή τα προγράμματα ψυχικής υγείας, μόλις τελειώσει η ευρωπαϊκή χορηγία, ουσιαστικά διαλύονται οι δομές.

Το σχολείο δέχεται την επίθεση του Μνημονίου. Η εκπαίδευση θεωρείται πολυδάπανη και περιττή. Άλλο ένα κοινωνικό αγαθό εκδιώκεται από τη σφαίρα του δημόσιου ενδιαφέροντος. Η αρχή έγινε με τη μετατροπή των μονίμων εκπαιδευτικών σε συμβασιούχους.

Ποια αναβάθμιση μπορεί να υπάρξει με σχολεία χωρίς δασκάλους και χωρίς βιβλία; Τι είδους πρόοδος είναι αυτή που αφήνει στον ήδη περιορισμένο οικογενειακό προϋπολογισμό ακόμη μεγαλύτερα βάρη για τη μόρφωση των παιδιών; Σε ποιου είδους εκπαίδευση και καινοτομία αποσκοπούν οι κομπορρημοσύνες των κρατούντων;

Ευχόμαστε να μην επιβεβαιωθούν οι χειρότερες προβλέψεις. Δεν αρκεί, όμως! Αποδεικνύεται ότι η επίθεση σε βάρος του επιπέδου ζωής δεν αφορά μόνο τη συρρίκνωση του εισοδήματος. Επεκτείνεται στην αποχώρηση του κράτους από αυτονόητες, εδώ και έναν αιώνα, δεσμεύσεις του δημόσιου βίου, όπως είναι η δωρεάν παιδεία και υγεία, καθώς και η αξιοβίωτη κοινωνική ασφάλιση.

38 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή τους! Δεν αισχύνονται οι προδότες του αρχαίου ελληνικού ιδεώδους να απαξιώνουν έτσι τη σύγχρονη κοινωνία? Τόσο πολύ μετράνε για αυτούς τα εκατομμύρια που πήραν για να διαπράξουν την ύψιστη μορφή κοινωνικής προδοσίας (χτύπημα της παιδείας, της υγείας, της εργασίας και της κοινωνικής ασφάλισης)? Να δω τι θα τα κάνουν όλα αυτά τα χρήματα αφού στον καινούριο κόσμο που οικοδομούν δεν θα αργήσουν να εξανεμιστούν και αυτά.

Γιατί δεν ξεσηκωνόμαστε όλοι??? Γιατί? Τι περιμένουμε να μην έχουμε δύναμη από την πείνα να διαμαρτυρηθούμε? Αυτό σημαίνει πόλεμος με την κυριολεκική σημασία της λέξης (νεκροί στο πεδίο της μάχης). Καλύτερα νεκροί στον αγώνα παρά ζωντανοί να βλέπουμε αυτήν την ασταμάτητη κατρακύλα αξιών και να μυρίζουμε τον οχετό της διαφθοράς και της προδοσίας.

Σηκωθείτε από τους καναπέδες αδέρφια, ελευθερία ή θάνατος!

Schrödinger's Cat είπε...

Προφανώς το πνεύμα της ανάρτησης δεν έχει να κάνει καθόλου με ιδεολογήματα για "προδότες του αρχαίου ελληνικού ιδεώδους" που αναφέρει ο ανώνυμος στο μήνυμά του.

Ανώνυμος είπε...

Αλλά με τι έχει να κάνει η ανάρτηση? Η παιδεία είναι ένα από τα σημαντικότερα αρχαιοελληνικά ιδεώδη ή μήπως διαφωνείτε και με αυτό θεωρώντας το ιδεολόγημα? Δεν είμαι αρχαιολάτρης αν αυτό υπονοείτε, αλλά όταν ένας θεσμός τόσο διαχρονικός καταστρατηγείται νομίζω είναι χρέος μας να αναφερθούμε στη μακροβιότητά του γιατί η αντοχή του θεσμού μέσα στο χρόνο συνιστά απόδειξη της αναγκαιότητάς του.

Schrödinger's Cat είπε...

Ευχαριστώ για την απάντησή σας, που με κάλυψε πλήρως. Ήμουν παραπάνω επιφυλακτικός από όσο έπρεπε, διαβάζοντας την πρώτη γραμμή του μηνύματός σας.
Στο μεταξύ το υπουργείο διαψεύδει αρχικά - όπως ήταν αναμενόμενο- πως θα καταργηθεί η δωρεάν παροχή βιβλίων, όμως οι χειρότεροι φόβοι είναι προ των πυλών, για τους λόγους που αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο της εφημερίδας. Όταν μάλιστα καταργείται ο ΟΕΔΒ και τα βιβλία θα κυρίως "ψηφιακά" από φορέα με καθεστώς ιδιωτικού δικαίου.

Ηράκλειτος επαίτης είπε...

Λίγο συγχέουμε τα πράγματα ανακατεύοντας ξεπουλημένους πολιτικάντηδες, δωρεάν παιδεία και αρχαία ελληνικά ιδεώδη.
Οι ξεπουλημένοι πολιτικάντηδες ζουν ανάμεσα μας , κανονίζουν τις τύχες μας (στο βαθμό πάντα που τους το επιτρέπουμε) και βεβαίως βασική τους επιδίωξη είναι η πάχυνση του τραπεζικού τους λογαριασμού.
Αυτό είναι ένα και διαχρονικό για το σύγχρονο ελληνικό κράτος. Η ‘δωρεάν’ παιδεία (θα εξηγήσω τα εισαγωγικά..) συνυπάρχει ‘αρμονικά’ με τους ξεπουλημένους αρκετές δεκαετίες τώρα, άρα η παροχή της δεν συνεπάγεται ‘απαλλαγή’ άλλων ευθυνών των ξεπουλημένων ,ούτε η πιθανολογούμενη διακοπή της σημαίνει κάτι το ιδιαίτερο (ως προς τους επηρεασμούς και τις επιδιώξεις των ξεπουλημένων).
Βάζω το ‘δωρεάν’ παιδεία σε εισαγωγικά γιατί η πραγματική Παιδεία ποτέ δεν υπήρξε δωρεάν, καθ’ότι οι προδιαγραφές του καθενός για τον εαυτό του η τα παιδιά του σπανιότατα καλύπτονται από τις κρατικές παροχές (εκπαιδευτικούς, σύστημα και βιβλία) οπότε η αναζήτηση του κάτι ή πολύ παραπάνω πάντα κοστίζει (όχι απαραίτητα πάντα σε χρήμα). Ελπίζω να γίνεται αντιληπτό το σκεπτικό μου και να μην παρεξηγηθώ.
Όσον αφορά τους αρχαίους η μόνη ‘Κρατική δομή’ (με την σύγχρονη έννοια)που παρείχε δωρεάν ισότιμη ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ παιδεία ήταν η Λακεδαίμονα . (Ανάλογη βέβαια των κοινωνικών δομών και του αυτοπροσδιορισμού της). Οι υπόλοιποι έπαιρναν το δάσκαλο που τους αναλογούσε(οικονομικά και ‘ταξικά’).
Ο Αλέξανδρος ο Μακεδόνας τον Αριστοτέλη, ο Αλκιβιάδης τον Σωκράτη , ο Θαλής ο Μιλήσιος τον άξεστο καπετάνιο από την Έφεσο που τον μετέφερε στην Αίγυπτο….
Με τα παραδείγματα αυτά θέλω να πω ότι θεωρώ ότι υπερτονίζουμε κάπως (έως σημαντικά) την σπουδαιότητα της ‘επίσημα παρεχομένης’ παιδείας με την έννοια ότι ο μη εφησυχασμένος άνθρωπος θα βρει τον τρόπο να μορφωθεί. Όπως βέβαια και ο εφησυχασμένος (δε πα να χει και όλα τα πλούτη του κόσμου) θα βρει τον τρόπο να μείνει ‘τούβλο’.
Τα υπόλοιπα(ΠΡΕΠΕΙ Η ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ‘ΔΩΡΕΑΝ’) είναι θέματα κοινωνικών δομών και πολιτικών συστημάτων (άρα ερμηνεύονται κατά το δοκούν και κατά το ίδιον όφελος) και δεν άπτονται της Παιδείας (ως αυθύπαρκτης έννοιας).

Ανώνυμος είπε...

Ε τι να κάνουμε τώρα;
Να αφήσουμε τη Ζίμενς χωρίς παραγγελίες ψηφιακού υλικού;
Δεν θα ήταν αμάρτημα;
Αυτό δεν ήταν το νόημα που καταβλήθηκε τόσος κόπος για να περιπέσει η εξουσία στα χέρια ενός
γκόβερμεντ σαν το σημερινό;

ΟΣΕ, ΟΤΕ, Αερο - Λιμένες, Στρατός, δεν αρκούν.

Τα θέλουν όλα οι... «άνθρωποι»!

Αρχαιοπρεπής είπε...

Ζήτωσαν η αρχαία Ελλάδα και οι αρχαιότητές μας.

Ametanoitos είπε...

Το πρόβλημα με την παιδεία είναι σημαντικό, τα επόμενα χρόνια προβλέπεται να φτάσει στο αποκορύφωμά του και όλοι δυστυχώς κάνουν πως δεν το βλέπουν και οι φίλοι μας οι αριστεροί φωνάζουν για επιπλέον "κονδύλια" για την παιδεία. Πότε θα καταλάβουμε επιττέλους ότι παιδεία δεν είναι τα "τσιμέντα", οι υπολογιστές, ακόμα και τα βιβλία; Παιδεία είναι οι άνθρωποι κυρίως. Καταφέραμε (γιατί περί κατορθώματος πρόκειται) να βγάζουμε πλέον τους πιο ακατάλληλους δάσκαλους από τα παιδαγωγικά ιδρύματα της χώρας. Που οφείλεται αυτό; Μα, στο ότι πλέον αυτοί που επέλεγαν τις παιδαγωγικές σχολές (και τις επιλέγουν ακόμα) δεν το κάνουν επειδή αυτός είναι ο τομέας που αγαπούν και έχουν όρεξη να να δουλέψουν, αλλά επειδή είχε γίνει γνωστό πως τα επόμενα χρόνια οι διορισμοί θα είναι πολλοί. Σε συνδυασμό με το ότι το να βγάλεις μια τέτοια σχολή ήταν πραγματικά ένα παιχνιδάκι (οι φοιτητές "έκοβαν" μαθήματα που παιρνούσαν με 8 και ας μην τα είχαν διαβάσει γιατί θεωρούταν γελοίο ο βαθμός σου να είναι κάτω αό το 9) καταφέραμε να έχουμε δάσκαλους ουσιαστικά αγράμματους και απαίδευτους χωρίς καμιά όρεξη και αγάπη να διδάξουν τα παιδιά.

Η παιδεία δεν φτιάχνεται με λεφτά αλλά με ανθρώπους. Λυπάμαι που το λέω αλλά κάθε χρόνο βλέπω και παιδιά με περισσότερες μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς, έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης και όρεξης για μάθηση. Και 5 δις ευρώ περισσότερα να ρίξουμε στην παιδεία πως θα λύσουμε το πρόβλημα;

ΚΚ είπε...

Η γενική δωρεάν παιδεία, δεν παραχωρήθηκε από το κράτος, αλλά κατακτήθηκε με αιματηρούς αγώνες. Είναι μακρόχρονη η προσπάθεια των κυβερνήσεων να διαλύσουν την δωρεάν εκπαίδευση, και να πάρουν πίσω όσα αναγκάστηκαν να δώσουν. Ειδικά στην περίοδο της κρίσης και του Μνημονίου,το βλέπουν σαν ιστορική ευκαιρία να την ισοπεδώσουν.
Πολύ σημαντικός είναι ο νέος νόμος-πλαίσιο της Διαμαντοπούλου, που θα κάνει τα ίδια και χειρότερα στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

Όμως το μαθητικό, φοιτητικό, πανεκαπιδευικό κίνημα και οι εργαζόμενοι καθηγητές, τους χαλούσαν τα σχέδια, ή τους κάνανε τη ζωή δυσκολη. Νόμος 815, Τεμπονέρας, Αρσένης, νόμος Γιαννάκου, Δεκέμβρης. Το πανεκαπιδευτικό κίνημα έχει πλούσια παράδοση αγώνων.

Έχετε πίστη στη νεολαία μας, θα τους κάνει πάλι τη ζημιά. Και εσείς οι μεγαλύτεροι, ετοιμαστείτε. Γιατί η νεολαία θα εξεγερθεί ξανά και θα σας καλέσει στο δρόμο.
Τώρα όμως δεν έχετε καμία δικαιολγία πια, κυρίως ως προς τον εαυτό σας, αν μην ξεσηκωθείτε.

Ανώνυμος είπε...

@ Ηράκλειτος επαίτης: Συμφωνώ με το "ο μη εφησυχασμένος άνθρωπος θα βρει τον τρόπο να μορφωθεί και ο εφησυχασμένος (δε πα να χει και όλα τα πλούτη του κόσμου) θα βρει τον τρόπο να μείνει ‘τούβλο’" αλλά δεν συμφωνώ με το "(Η παιδεία) ΠΡΕΠΕΙ Η ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΤΑΙ ‘ΔΩΡΕΑΝ’ είναι θέμα κοινωνικών δομών και πολιτικών συστημάτων (άρα ερμηνεύονται κατά το δοκούν και κατά το ίδιον όφελος) και δεν άπτονται της Παιδείας (ως αυθύπαρκτης έννοιας)". Η Παιδεία, εκτός από αυθύπαρκτη έννοια είναι και κοινωνικό αγαθό. Που σημαίνει ότι αφού εγώ πληρώνω σαν πολίτης φόρους για την παιδεία (και για πολλά άλλα) ΑΠΑΙΤΩ ένα στοιχειώδες επίπεδο παιδείας, το οποίο να μου παρέχει όχι φυσικά όλη τη διαθέσιμη γνώση σε όλα τα αντικείμενα αλλά τρόπους και μεθόδους να εμβαθύνω έαν επιθυμώ πέρα από την σχολική ύλη. Σωστά αναφέρετε ότι "οι προδιαγραφές του καθενός για τον εαυτό του η τα παιδιά του σπανιότατα καλύπτονται από τις κρατικές παροχές (εκπαιδευτικούς, σύστημα και βιβλία) οπότε η αναζήτηση του κάτι ή πολύ παραπάνω πάντα κοστίζει (όχι απαραίτητα πάντα σε χρήμα)". Το σχολείο όμως είναι υποχρεωμένο α) να παρέχει βασικά εφόδια γνώσης σε όλα τα μαθήματα που διδάσκει (το βασικά εκτός εισαγωγικών νομίζω συμφωνούμε όλοι στο τι σημαίνει να είναι κάποιος γλωσσικά, επιστημονικά και κοινωνικά επαρκής- ναι ας μην το ξεχνάμε το σχολείο έχει και κοινωνικό ρόλο ως μικρογραφία της κοινωνίας του αύριο) και β) να παρέχει τις κατευθύνσεις (πχ. internet, συνεργασία με βιβλιοθήκες άλλων ιδρυμάτων πχ. νοσοκομείων, ΑΕΙ-ΤΕΙ) για όποιον επιθυμεί να εμφαθύνει πέραν της σχολικής ύλης σε κάποιο αντικείμενο. Αν οι κρατούντες βάσει του αρχηγικού μοντέλου τύπου "αποφασίζω και διατάζω" (πάσα από άλλη ανάρτηση) αποφασίζουν να μειώσουν τα έξοδα της παιδείας (πχ κατάργηση του ΟΕΔΒ και του δωρεάν σχολικού βιβλίου) είναι υποχρεωμένοι να καταργήσουν και το κομμάτι της φορολογίας του κάθε πολίτη που αντιστοιχούσε στην παροχή αυτού του αγαθού. Δεν μπορούν οι κύριοι να μας ζητούν να χρηματοδοτούμε (μέσω της φορολογίας) μια υπηρεσία που σταμάτησαν να παρέχουν, περιμένοντας να πληρώνουμε το ίδιο πράγμα 2 φορές (μια σαν φόρο στο κράτος και μια στον ιδιώτη που θα παρέχει εκπαίδευση). Αλλιώς στα μάτια όλων δεν διαφέρουν σε τίποτα από τους κοινούς κλέφτες και συνεπώς και η αντιμετώπισή μας προς αυτούς θα πρέπει να είναι ανάλογη (με χρήση βίας αν κριθεί απαραίτητο).

@Ametanoitos: Συμφωνώ με όλα αλλά για να λυθεί το πρόβλημα χρειάζονται και χρήματα και ανθρώπινη διάθεση. Η αφθονία του ενός δεν αντισταθμίζει την έλλειψη του άλλου.

Ανώνυμος είπε...

Η δωρεάν παιδεία, συνεπώς και η κατά το δυνατόν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, είναι στοιχειώδες συστατικό της Δημοκρατίας.
Αντίστοιχα, η ποιότητα της παρεχόμενης δωρεάν παιδείας αντανακλά άμεσα στην ποιότητα της δημοκρατίας.
Συνεπώς, αποτελεί θεμελιώδη υποχρέωση κάθε πολιτικού συστήματος όχι μόνο η παροχή της αλλά και η συνεχής προσπάθεια βελτίωσής της.

Το τι κάνει από κει και πέρα ο καθένας για τον εαυτό του και τα παιδιά του είναι δικό του θέμα, μάλλον άσχετο με το συγκεκριμένο θέμα, και σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί τις υποχρεώσεις της πολιτείας.

Παναγιώτης Φρεντζάς είπε...

Λίγα λόγια για την Ελληνική παιδεία, αχαΐρευτοι, μη βάλω τον φίλο μου τον Παπουτσή να σας απελάσει στην Ισλανδία...

Ametanoitos είπε...

Ρε παιδιά, μήπως η άποψη ότι επίκειται η μη δωρεάν διανομή βιβλίων στο μέλλον λόγω της διάλυσης του Οργανισμού αυτού (που μάλλον θα είχε στελέχη με υπερφουσκωμένους μισθούς και καλώς αναδιαρθώνεται) είναι τις ίδιας κατηγορίας με την άποψη ότι θα καταργηθεί ο σταυρός από τη σημαία μας επειδή στις ταυτότητες δεν υπάχει το Χριστιανός Ορθόδοξος; Μήπως είμαστε κάπως υπερβολικοί;

@pfren: Ευχαρίστως θα εξοριζόμουν στην Ισλανδία. Να έριχνα και κανά λουλουδάκι στον τάφο του Φίσερ :P

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

Δεν πιστεύω να υπάρχει κάτι να αναλύσουμε.... η παγκόσμια κρίση θα έθιγε αναπόφευκτα και την Παιδεία.

Αν γραφτεί κάποια στιγμή άρθρο για το Μνημόνιο το οποίο να γράφει λεπτομέρειες, εδώ είμαστε, έχω ξεψαχνίσει αρκετά και το πώς επηρεάζει τις ισσοροπίες.

Δεν βρίσκω κάτι με τα υπάρχοντα στοιχεία (με βάση τον σύνδεσμο που παρατίθεται) το οποίο να θέλει εκτενή σχολιασμό για τα σχολικά βιβλία...

Ανώνυμος είπε...

τα βιβλια σωστα πρεπει να χρεωνονται για να γινουν επιτελους σεβαστα. οτιδηποτε εντυπο αγοραζεται αγαπιεται. και φυσικα ειμαι κατα της ηλεκτρονικης γνωσης στα σχολεια, ειναι επιφανειακη και ξεχνιεται

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

@Ανώνυμος

Η γνώση από τα ηλεκτρονικά βιβλία ξεχνιέται; Εγώ πιστεύω ότι εξαρτάται. Ό,τι ισχυρίζεστε πίστευα και εγώ πριν κάποια χρόνια μέχρι που άρχιζα να διαβάζω ηλεκτρονικά βιβλία σε ξένη γλώσσα και παρατήρησα ότι μπορούσα να τα αφομοιώσω πολύ ταχύτερα από ότι αγορασμένα βιβλίο στα Ελληνικά.

Τα διάβαζα πολύ ταχύτερα και πιο ευχάριστα.

Αυτό συνέβη επειδή είχα κάνει τον υπολογιστή δεύτερη φύση σε κάποια περίοδο λόγω των σπουδών, του επαγγέλματός μου και των ενδιαφερόντων μου...

Πάντως μιλάμε για μένα που είμαι ενήλικας και όχι για ένα μικρό παιδί. Αλλά παρόλα αυτά πιστεύω ότι εξαρτάται.

Αρχίζω να πιστεύω ότι ίσως τα βιώματα που έχει ένας άνθρωπος στο παρελθόν παίζουν καθοριστικό ρόλο, ατομικά χαρακτηριστικά όσον αφορά την εμπέδωση, κατανόηση κλπ κλπ.

Mετοικος στην Νισυρο είπε...

Απλα μαθηματα Πολιτικης Οικονομιας απο τον πρωην καθηγητη του Γ. Παπανδρεου:

http://www.youtube.com/watch?v=AG0zL1ZIw08&feature=player_embedded#

το βιντεο κραταει 15 λεπτα, και θα προτεινα να το δειτε ολοκληρο, αλλα οι βιαστικοι μπορουν να περιοριστουν στα πρωτα 2.5 λεπτα, καθως και στο χρονικο διαστημα 9 ως 12.5 που αναφερονται στην Ελλαδα.

Περισσοτερα για το θεμα στο:

http://jungle-report.blogspot.com/2011/01/o-r-wolff.html

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

Η Πολιτική Επιστήμη καλώς υπάρχει, αλλά το θέμα είναι κατά πόσον και πότε μπορεί να εφαρμοστεί.

Κάθε κόμμα έχει την ιδεολογία του και η απρόβλεπτη εφαρμογή μιας θεωρίας που δεν συμβαδίζει με την ιδεολογία μιας παράταξης μπορεί να μας βγάλει οφσάιντ και γενικά τα πάντα εξαρτώνται εδώ για τις λεγόμενες "θεωρίες" κάθε είδους.

Γενικά κάπου υπάρχουν πάντα κατευθυντήριες γραμμές βάσει κάποιων θεωριών, αλλά η εφαρμογή είναι αρκετά διαφορετική. Υπάρχουν αρκετές συνιστώσες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, κωλύματα διαφόρων ειδών, διατάξεις, κλπ.

Η Aλληγορία Tης Σπηλιάς και άλλα ενδιαφέροντα πράγματα...κάτι θυμάμαι και εγώ που τα μελετούσα αυτά.

Ανώνυμος είπε...

Χίλια μπράβο στο Μέτοικο που ξετρυπώνει αυτά τα πολύτιμα links.

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

Εντάξει, αν είναι να καταργηθεί το κανονικό βιβλίο από το ηλεκτρονικό, τότε καλύτερα να πάμε για βρούβες.

Και ότι δεν θα φέρει ο πελαργός θα τα φέρει ο γλάρος.

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

To τείχος στον εύρω για να μη μπαίνουν οι λαθρομετανάστες θα κοστίσει 4-5 εκατ. ευρώ. Από εκεί και πέρα διαλέγουμε και παίρνουμε.

Ή λαθρομετανάστες ή να μορφωθούμε.

Και το Μνημόνιο γενικά το εξετάζω από διάφορες πλευρές εδώ και αρκετό καιρό και έχει απίστευτες τρύπες, αλλά ποιον να κατηγορήσει κανείς που υπάρχει οικονομικός φαύλος κύκλος;

Και δεν λέω αρλούμπες εδώ, και έχω ξεχωρίσει κάποιους καλούς σχολιαστές σε εφημερίδες που τα λένε σταράτα και σωστά. Αυτοί αν τους μελετήσει κανείς χτυπούν με τα λεγόμενά τους το κακό στη ρίζα.

Schrödinger's Cat είπε...

Θα προτιμούσα στο ιστολόγιο αυτό να αποφεύγεται από τους σχολιαστές η χρήση της κακόηχης λέξης "λαθρο"μετανάστες. Αρκετά ακούγεται από τα γνωστά ΜΜΕ. Και προσδίδεται πάντα αρνητικό φορτίο. Δεν υπάρχουν όμως -ως γνωστόν- λαθραίες ανθρώπινες ζωές.
Όσο για τον σχεδιαζόμενο φράχτη στον Έβρο, τον θεωρώ ντροπή. Όπως επισημαίνει και η Αφροδίτη, ο Έβρος πράγματι χρειάζεται και φράχτες και έργα υποδομής, ώστε να μην πλημμυρίζουν κάθε χρόνο τα χωριά αυτής της πολύτιμης αν και ξεχασμένης περιοχής της Ελλάδας. Δεν χρειάζεται, όμως, αυτόν τον φράχτη.

Ametanoitos είπε...

Ο οποίος στο κάτω κάτω μάλλον περισσότερο συμβολική αξία θα έχει παρά ουσιαστική.

Ξες είπε...

ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ ΡΕ!!!
ΕΦΤΑΣΕ Ο ΚΟΜΠΟΣ ΣΤΟ ΚΤΕΝΙ!!!

Ανώνυμος είπε...

Περάστε μια βόλτα κάτω από Ομόνοια, κάντε καμιά βόλτα στον Έβρο, στις οικοδομές της Αθήνας και κανένα ταξιδάκι στο Πακιστάν πριν εκφέρετε την οποιαδήποτε εμπεριστατωμένη σας άποψη. Διάγνωση εξ αποστάσεως δεν γίνεται.
Κατά τ'άλλα μας πείραξε η κακόηχη λέξη.
Όσο για το ψευτοδίλημα λαθρομετανάστες ή να μορφωθούμε επιλέγω και τα δύο και ας κόψω από αλλού.

Παναγιώτης Φρεντζάς είπε...

Αν το Ελληνικό κράτος συνεχίσει την ίδια αναπτυξιακή (λέμε τώρα...) πολιτική, σε δέκα χρόνια μας βλέπω όλους "λαθρο"μετανάστες στην Αλβανία.

καλοπροαίρετος είπε...

Νομίζω ότι ο όρος λαθρομετανάστης -και άλλοι ευαίσθητοι τέτοιοι, π.χ. ομοφυλόφιλος, ουσιεξαρτημένος, τρωγλοδύτης κττ.- δεν έχει χρώμα, δεν είναι από μόνος του καλός ή κακός· απλώς περιγράφει μια υπαρκτή κατάσταση. Και καθαρά ετυμολογικά να το δει κανείς, το πρώτο συνθετικό, το (λόγιο) τροπικό επίρρημα λάθρα, δεν έχει αρνητική έννοια· σημαίνει απλά, σύμφωνα με το ΛΝΕΓ, «κρυφά, χωρίς να γίνεται κανείς αντιληπτός». Κατ΄ επέκταση, σύνθετα όπως λαθροθήρας, λαθραναγνώστης, λαθρέμπορος, λαθρεπιβάτης, και λαθρομετανάστης, δεν εμπεριέχουν μομφή ή ψόγο· καταστάσεις, φαινόμενα, ενέργειες, ιδιότητες κ.τ.ό. περιγράφουμε, χρησιμοποιώντας σε γενικές γραμμές ουδέτερους, κατά πλειοψηφία αποδεκτούς όρους, ώστε να συνεννοούμαστε χωρίς να προκαλούμε αναίτιες οξύτητες εξαιτίας των χρησιμοποιουμένων λέξεων, και να προχωρούμε στην ουσία των διατυπουμένων απόψεων. Σε αντίθετη περίπτωση, κινδυνεύουμε να καταλήξουμε να μιλάμε με ευφημισμούς, συνεκδοχές και κρυπτισμούς, και να λέω εγώ «ο κύριος Λιάπης» και να πρέπει να εννοήσετε εσείς «ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος», ή να λέτε εσείς «απαλλοτρίωση» και να μεταφράζω εσωτερικά εγώ «κλοπή».

Η προσωπική άποψη –ας αποφύγω πομπώδεις λέξεις όπως φιλοσοφία, κοσμοθεωρία και παρόμοια– του καθενός είναι αυτή που δίνει χρώμα στις ουδέτερες λέξεις όπως αυτές που αναφέρθηκαν, καθιστώντας την κατάσταση κλπ. που περιγράφουν π.χ. επικροτητέα, καταπολεμητέα, ανεκτή, αδιάφορη, ή ό,τι άλλο. Εγώ, πιχί, που επιθυμώ την παλινόρθωση της μοναρχίας, λέγομαι βασιλόφρων ή μοναρχικός. Η λέξη αφ΄ εαυτής δεν είναι καλή ή κακή. Αν συμμερίζεστε τη θέση μου, θα την βρείτε εύηχη και φωτεινή· αν όχι, κακόηχη και σκοτεινή – την κατάσταση όμως, όχι τη λέξη. Και εδώ βρίσκεται ένα κρίσιμο σημείο: πρέπει, κατά τη γνώμη μου, να αποφύγετε να με «στολίσετε» με χαρακτηρισμούς όπως, ξερωγώ, λακές του Κοκού και κάτι τέτοια, γιατί τότε πέφτετε εσείς στην παγίδα της μισαλλοδοξίας και της προκατάληψης. Έτσι, δεσμεύετε άτυπα κι εμένα να μην χρησιμοποιώ, στα πλαίσια μιας σιωπηρά συνομολογημένης αμοιβαιότητας, απαξιωτικά ισοδύναμα άλλων όρων που περιγράφουν καταστάσεις έναντι των οποίων εσείς μεν διάκειστε θετικά, εγώ δε αρνητικά, διατηρώντας έτσι ένα κόσμιο και πολιτισμένο επίπεδο στην κουβέντα μας.

Πάντως, και η «Αυγή» αυτόν ακριβώς τον όρο χρησιμοποιεί: λαθρομετανάστης, εναλλάξ με τον όρο παράνομος μετανάστης. Και σε όλες τις γλώσσες που ξέρω, αντίστοιχοι είναι οι όροι. Αν κάποιος έχει μια [ακόμα πιο] ουδέτερη ισοδύναμη λέξη να προτείνει, θα χαιρόμουν να την ακούσω. Σε κάθε περίπτωση, τα αίτια και τα αποτελέσματα της λαθρομετανάστευσης είναι, νομίζω, αυτά που πρέπει να μας απασχολήσουν· όχι η λέξη.

Ανώνυμος είπε...

Για τα δε έργα υποδομής που χρειάζεται και αν χρειάζεται ο Έβρος ή και για ποιον λόγο πλημυρίζει αφήστε το καλύτερα σε κανένα μηχανικό και κανένα διπλωμάτη να το κρίνουν.
Το τραγικό είναι ότι όλοι έχουν και από μια άποψη σε θέματα μετανάστευσης, σε θέματα ανάπτυξης, σε θέματα υποδομών.
Έχουν δει τον Έβρο μόνο από καρτ ποστάλ και εργοστάσια από φωτογραφίες και έβγαλαν πόρισμα για την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων.
Όπως λέει και ο βρώμικος Χάρι οι απόψεις είναι όσοι και οι κ@λοι.
Συγχώρεσέ τους Κύριε,δεν γνωρίζουν τι λένε.

Schrödinger's Cat είπε...

@κλπ: Υπάρχουν λέξεις που έχουν κακοπάθει και έτσι, έχει διαστρεβλωθεί ο χαρακτήρας τους. Όπως πολύ καλά γνωρίζεις η γλώσσα δεν είναι μαθηματικά, αλλά ούτε και αμετάβλητο ιερό κιτάπι, η περιπέτειά της στο χρόνο, απλώς συνεχίζεται. Για παράδειγμα η λέξη αλήτης. Κάποτε σήμαινε κυρίως τον πλάνητα. Διατηρείται ακόμη η περιγραφική, ίσως και θετική κάποιες φορές σημασία της λέξης, αλλά σε στίχους, σε ποίηση: "Όσες κι αν χτίσουν φυλακές/κι αν ο κλοιός στενεύει/ο νους μας είναι αλητιαριό/και πάντα ταξιδεύει"(παρεμπιπτόντως, εκπληκτικός στίχος νομίζω). Μια τέτοια λέξη είναι ο "λαθρομετανάστης", που λόγω της συγκεκριμένης ιδεολογικής και πολιτικής χρήσης που γίνεται ευρέως, έχει ταυτιστεί με κάτι κακό, παράνομο, δαιμονικό. Δεν έχω να προτείνω κάτι αντίστοιχο μονολεκτικό. Η Αυγή, δεν χρησιμοποιεί τόσο συχνά τον όρο όσο γράφεις, από αβλεψία ξεφεύγει, ελάχιστες φορές.
Ο Σαραντάκος γράφει πως οι λέξεις «λαθρομετανάστης, λαθρομετανάστευση» μπήκαν στην επικαιρότητα και στα λεξικά στη δεκαετία του 1990. Σε παλιότερα λεξικά δεν φαίνεται να υπάρχουν: για παράδειγμα, δεν τις έχει το 15τομο λεξικό του Δημητράκου (1938).
Ωστόσο, συνεχίζει, υπάρχουν σποραδικές παλιότερες αναφορές στη λέξη.
Φυσικά, στη δεκαετία του 1920 οι «λαθρομετανάστες» για τους οποίους γίνεται λόγος στον ελληνικό τύπο δεν είναι Ασιάτες, αλλά Έλληνες που προσπαθούσαν να φτάσουν στην Αμερική κυνηγημένοι από τη φτώχεια.

Ανώνυμος είπε...

Γιατί ο φράχτης είναι ντροπή?? Γιατί όποιος τολμήσει να πει πως δεν είναι ότι καλυτερο να μπουν κι άλλοι λαθρομετανάστες -ή όπως θέλετε ας τους ονομάσουμε- στην Ελλάδα, είναι ακροδεξιός ή ρατσιστής ή μη σκεπτόμενος ή δεν υπολογίζει την αξία της ανθρώπινης ζωής ??
Γιατί θα στοιχημάτιζα οτι οι περισσότεροι απο σας που "κλαίτε" τα χρήματα που θα κοστίσει ο φράχτης στην καθημερινή σας ζωη δε δίνετε μια για το ποιός από μας κατακλέβει το κράτος και δεν κόβει αποδείξεις κλπ κλπ και για το που χάνονται ενα ΚΑΡΟ λεφτά??
Γιατί δεν πάτε να ρωτήσετε εκεί στη Βύσσα και στις Καστανιές (αν ξέρετε και που βρίσκονται) αν θέλουν το φράχτη και μιλάτε εξ ονόματός τους για το που αλλού θα μπορούσαν να πιάσουν τόπο τα 5εκ στην περιοχή τους??
Γιατί έχουμε γεμίσει σε αυτή τη χώρα με υπουργούς οικονομικών, ανάπτυξης, παιδείας ακόμα και πρωθυπουργούς (όχι ότι αυτοί που χουμε είναι και τίποτα καλοί βέβαια) όπως ακριβώς στα γήπεδα με προπονητές της εξέδρας (Α και τώρα γεμίσαμε και με ηδήμονες κατοίκους των χωριών του Έβρου)??
Γιατί πολλά από τα επιχειρήματα που ακούγονται κατά του φράχτη είναι το λιγότερο γελοία (κάποιος στην τι βι σήμερα είπε ότι δεν πρέπει να γίνει επειδή θα ανέβει το κόστος για την είσοδο κάποιου λαθρομετανάστη στην Ελλάδα αφού θα ναι πιο δύσκολο!!! Ή ότι αφού δε λύνει οριστικά το πρόβλημα γιατί να το κάνουμε!!!) ??

Ανώνυμος είπε...

(Συνεχεια...)

Κάποια στιγμή σε αυτή τη χώρα πρέπει να καταλάβουμε ότι για το ότι έχουμε γίνει μπουρδέλο δεν έχουν ευθύνη μόνο οι πολιτικοί,το κράτος, η πολιτεία, η (άτιμη) κοινωνία, οι Αμερικάνοι, Γερμανοί κλπ αλλά ΚΑΙ εμείς οι ίδιοι. Δεν θα αρχίσω να λέω τα γνωστά, ότι δηλαδή ο κάθε λαός έχει την ηγεσία που του αξίζει και τέτοια, τα πράγματα άλλωστε δεν είναι τόσο απλά.
Το βέβαιο είναι ότι η λογική του αντιπολιτεύομαι οτιδήποτε και με οποιαδήποτε πρόφαση έχει αποδυναμώσει σημαντικά τη δύναμη του κόσμου. Τα επχειρήματα της πλάκας δεν πείθουν σχεδόν κανέναν παρά μόνο αυτούς που έχουν ΛΟΓΟ απλά να λένε όχι, όχι και πάλι όχι. Και η ρηχή προσέγγιση αυτών του "Τα ΜΜΕ κοιμίζουν τον κόσμο για αυτό και δεν τον πείθουμε" είναι τρίχες. Έχουν το ρόλο τους και αποτελούν μεγάλη δύναμη αλλά μην υποτιμάτε τόσο κανέναν. Και στο κάτω κάτω όλοι έχουν προβολή πλέον και αρκετή μάλιστα.
Όταν λοιπόν ο άλλος ακούει εκατό αντιπολιτευτικές μαλακίες (μέσα κι εξώ από τη βουλή), μόλις έρθει η ώρα δικαίως να αντιδράσει και να ενώσει τη φωνή του με αυτούς που δεν τον έπεισαν ποτέ θα το ξανασκεφτεί. Θα νιώσει ότι παίζει το παιχνίδι άλλων, θα δυσκολευτεί να επιλέξει, βλάκας και κορόιδο ή πιόνι αυτών που δεν πίστεψε ποτέ...? Πιο πολύ την εξουσία βοηθούν όλοι αυτοί παρά τον κόσμο να "ξυπνήσει"...
Τρανό παράδειγμα το θέμα που έχει προκύψει με τα διόδια όπου πολλές κινήσεις ομάδων πολιτών κι όχι "γενικά αντιπολιτευόμενων" δημιούργησαν την αντίδραση, για αυτό και έχει τέτοια ανταπόκριση από τον κόσμο. Κι αυτό το θέμα των διοδίων είναι πολύ πιο σημαντικό από ότι ίσως φαντάζεστε ακριβώς για τους λόγους που προανέφερα. Και θα φανεί αυτό σύντομα.

Το μόνο φράχτη που βλέπω λοιπόν επιζήμιο είναι αυτόν που ο καθένας μας έχει μέσα του και δεν τον αφήνει να πάει λίγο παρά πέρα,να δει τις ευθύνες του και το ρόλο του σε αυτό το χάλι που έχουμε καταντήσει. Τον φράχτη που μας εμποδίζει να δούμε την πραγματικότητα για αυτό και πάντα δικαιολογούμε τον εαυτό μας :
- Κλέψε κάθε μέρα αγόρι μου το κράτος, όλοι το ίδιο κάνουν, δε φταίς εσύ. Διορίσου κι εσύ και το παιδί σου, δε φταις εσύ για την κατάσταση, οι πολιτικοί φταίνε (που εσύ τους έστειλες -και τους ξανάστειλες και τους μαναμεταξανάστειλες- εκεί, αλλά δε φταις). Πάρε τη μίζα σου από όποια θέση και να σαι. Άνοιξε ένα κολομάγαζο και μην κάνεις απλά εμπόριο αλλά κορόιδεψε τον κόσμο για να βγάλεις πιο πολλά, ξεγέλασε, λάδωσε, εκβίασε, εκμεταλλεύσου. Δε φταις εσύ. Χρησιμοποίησε το μετανάστη για να κερδίσεις πιο πολλά και μετά φέρσου του σα σκουπίδι. Βολέψου...

Και τώρα που ήρθε η ώρα να ξεβολευτείς γιατί όλο αυτό το χάλι -που και εσύ συντήρησες όλον αυτόν τον καιρό αλλά αυτό δεν σου αρέσει να το σκέφτεσαι- μας έφτασε ως εδώ, βγες και φώναξε ότι φταίνε αυτοί. Εναλλακτικά μπορείς να λες ότι φταίει η κάθε μορφή εξουσίας, ότι αν είχαμε κομμουνισμό θα ταν όλα καλά, σοσιαλισμό, αν είχαμε ίσως βασιλεία ή κάποια χούντα όλα θα ταν καλύτερα. Μπορείς ακόμα να λες ότι φταίει το καπιταλιστικό σύστημα, οι ξένες δυνάμεις κλπ. Μην ξεχνάς επίσης ότι όλα είναι μέρος μιας Παγκόσμιας Συνομωσίας εναντίον σου και πάντα να εναντιώνεσαι σε κάθε υπουργική απόφαση αφού ξέρεις ότι θα αποτελεί διαταγή των ξένων δυνάμεων( Πλάκα πλάκα τώρα με το μνημόνιο δεν απέχει και πολύ αυτό από την πραγματικότητα αλλά ξέρετε τι εννοώ! Γενικά μιλάω!). Αλλά πάνω από όλα να θυμάσαι ότι δε φταις εσύ αλλά αυτά τα ΜΜΕ που σου πιπίλιζαν το μυαλό.Εσυ δε φταις σε τίποτα.

Και τώρα ξύπνα και κοίτα την κατάντια.Δεν μας κατάντησαν κάποιοι όμως,όλοι μαζί καταντήσαμε. ( Μόιάζει λίγο με το όλοι μαζί τα φάγαμε...)
Ηρθε η ώρα να αντιδράσουμε κι όχι να παίξουμε το παιχνίδι κανενός.
Ποιος φράχτης στον Έβρο...Άλλο φράχτη πρέπει να πολεμήσουμε...
Tear down the Wall.

Ανίκητη...

Υ.Γ 1. Συγχωρέστε με για την έκταση του post.

Mετοικος στην Νισυρο είπε...

Ενα εξαιρετικα ενδιαφερον κειμενο που σχετιζεται με τους προβληματισμους, του απο πανω ανωνυμου, αλλα υιοθετει μια πιο ψυχραιμη αντιμετωπιση, και προσπαθει να δωσει και καποιες απαντησεις στο ερωτημα ποια ειναι η ευθυνη της κοινωνιας (του καθενα μας δηλαδη) για το πως φτασαμε ως εδω, ειναι το "Νοικοκυραίοι, ραντιέρηδες, καιροσκόποι" του Αρ. Δοξιαδη.

Το κειμενο καταγραφει το ποσο βαθεια μεσα στην νεοελληνικη κοινωνια διαχεονται αυτες οι συμπεριφορες, και ισως αποτελει και μια απαντηση, γιατι αυτα που λεει ο Παγκαλος, μπορουν να ειναι αποτελεσματικα στο να δημιουργουν ενοχικα συναισθηματα, περα απο τον θυμο των "δικαιων".

Στα δικα μου ματια ωστοσο, η ευθυνη αυτων που σχεδιαζαν πολιτικες και μοιραζαν την πιτα για χρονια, δεν συγκρινεται μ' αυτη ενος εκαστου που τσιμπησε ενα κομματακι, και το να δυσκολευεσαι να οργιστεις και ν' αντιδρασεις, γιατι ο ψηστης σε θεωρει συνενοχο,μια και εφαγες το ψιχουλο που αυτος πεταξε, για να το φας, ιδιαιτερα ενοχικο.

Αλλα βεβαια πρεπει πρωτα να καταλαβουμε τι γινεται..

http://booksreview.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=82:2010-06-09-09-38-55&catid=43:-8-2008&Itemid=55

το κειμενο ειναι μεγαλο αλλα η αναγνωση του νομιζω πως ανταμοιβει αυτον που ψαχνει απαντησεις σε ερωτηματα, και δεν ειναι οχυρωμενος πισω απο ηδη κατασταλαγμενες αποψεις.

καλοπροαίρετος είπε...

@ SC

Και όχι μόνο η λέξη αλήτης, στρατιές ολόκληρες από λέξεις έχουν υποστεί διεύρυνση ή περιστολή της αρχικής τους σημασίας, ή έχουν αλλάξει σημασία, στην πορεία της εξέλιξης της γλώσσας. Άλλες πάλι έχουν μείνει αμετάβλητες στη γραφή και στη σημασία από την εποχή του Ομήρου μέχρι σήμερα. Άλλες έχουν περιπέσει σε αχρησία, και άλλες έχουν γεννηθεί για να περιγράψουν νέες έννοιες. Αυτό είναι το συναρπαστικό ταξίδι της γλώσσας μέσα στον χρόνο.

Αυτό που ήθελα να πω ήταν ότι καλό είναι να μη μένουμε, όσο αυτό είναι δυνατό, στον τύπο, αλλά να μπαίνουμε στην ουσία· να μη μένουμε στην επιφάνεια, αλλά να εισχωρούμε στο ίδιο το θέμα· να μη μένουμε στα λόγια, αλλά να προχωρούμε, αν είναι εφικτό, σε έργα. Και η αρχή γι΄ αυτό είναι η συμφωνία σε κάποια κοινή βάση, κοινή πλατφόρμα που είναι ο όρος του συρμού, κάτι που προϋποθέτει αμοιβαίες υποχωρήσεις σε θέματα τύπου και μόνο.

Τα λόγια, όπως λέει και η Ντέπυ, «χαρακώνουνε κι ανεπανόρθωτα πληγώνουνε»· γι΄ αυτό, λίγη καλή πρόθεση εκατέρωθεν δεν βλάπτει. Θα αντικαταστήσω τον όρο τσιγγάνος, που προσωπικά βρίσκω ουδέτερο, αν ερεθίζει κάποιον, με τον όρο ρομά ή όποιον άλλον όρο μού υποδείξει, παρότι μιλάμε για το ίδιο ακριβώς πράγμα, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε διάλογο, με απώτερο σκοπό να πράξουμε κάτι από κοινού προς όφελος μελών ή και του συνόλου της συγκεκριμένης κοινότητας, εθνότητας, πείτε την όπως θέλετε, δεν θα τα χαλάσουμε γι΄ αυτό. Θα περίμενα όμως και αυτός ο κάποιος, στα πλαίσια της αμοιβαιότητας, να αποφεύγει χαρακτηρισμούς όπως Χουντόδουλος και να μη χλευάζει την πίστη μου, αν υποτεθεί ότι εγώ, σε αντίθεση με εκείνον, θρησκεύω· ας μείνουν και κάποια θέματα ταμπού, κάποια no man’s land· η ανοχή και η καταλλαγή στην πράξη.

Σε αντίθετη περίπτωση, απλώς διαιωνίζουμε μη-διαλόγους των πρώτων μεταπολιτευτικών χρόνων με την έντονη πολιτικοποίηση (ή μήπως ήταν ήδη άκρατη κομματικοποίηση και δεν το είχαμε πάρει χαμπάρι;), οι οποίοι, μετά την εκατέρωθεν ανταλλαγή συνθημάτων και χαρακτηρισμών, κατέληγαν σε κάτι σαν «Είσαι προκατειλημμένος, δεν κάνω διάλογο μαζί σου», «Είσαι εμπαθής, εγώ δεν κάνω διάλογο μαζί σου», και συμπέρασμα μηδέν, κοινή δράση ενάντια στα απτά κοινά προβλήματα της καθημερινότητας μηδέν· μέχρι και… τρεις επιτροπές ειρήνης είχαμε τότε· ούτε σ΄ αυτό δεν μπορούσαμε να ομονοήσουμε. (Κάπως έτσι γιγαντώθηκε το σημερινό στρεβλό πολιτικό και κοινωνικό σκηνικό· η άρχουσα τάξη, ακολουθώντας ευλαβικά το διαχρονικής ισχύος δόγμα «διαίρει και βασίλευε», πάντα έσπερνε τη διχόνοια και δημιουργούσε τεχνητές αντιπαλότητες, ώστε εμείς μεν να καταγινόμαστε σε μάχες χαρακωμάτων ερίζοντας περί όνου σκιάς, αυτοί δε να επιδίδονται ανενόχλητοι στο θεάρεστο έργο τους· το έχουμε δει και ξαναδεί το σήριαλ, όμως μυαλό δεν βάζουμε.)

Αν και δεν νομίζω ότι υπάρχει περιθώριο παρερμηνείας των θέσεών μου, φέρνω ένα παράδειγμα τού Έργα, όχι μόνο λόγια επί του προκειμένου, παραθέτοντας κάτι που είχα γράψει εδώ πριν 3 ½ χρόνια, και από το οποίο δεν αφίσταμαι: «Πόσοι από μας που συρρέουμε σε τέτοιες συγκεντρώσεις [ενν. συλλαλητήρια αλληλεγγύης στους μετανάστες] έχουμε φιλοξενήσει (όχι στο παράπηγμα στον κήπο που φυλάμε τα κηπουρικά μας εργαλεία, αλλά μέσα στο σπίτι μας) για μια εβδομάδα έναν κούρδο πρόσφυγα, ή για ένα βράδυ μια οικογένεια νιγηριανών μεταναστών που εξώστηκαν; Αλλά ξέχασα, βρωμάει το πετσί τους».

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

Μια παρένθεση-
Οι ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ότι τελικά μάλλον δεν θα καταργηθεί ο ΟΕΔΒ, ισχύουν;

Ανώνυμος είπε...

Άλλη μια κοινωνική προσφορά του ΚΚΕ,με ανακοίνωση που εξέδωσε προτείνει δωρεάν μεταφορά για όλους τις πρωινές ώρες με τα ΜΜΕ και δωρεάν για μαθητές,φοιτητές,άνεργους όλο το 24ωρο. Και στη συνέχεια απαιτεί φυσικά και σύχρονες συγκοινωνίες..!
Μετά απορούν γιατί παίρνουν τα ποσοστά που παίρνουν όλα αυτά τα χρόνια.Αυτά ακριβώς έγραφα και σε προηγούμενο post,ακριβώς αυτά.
Σαν να ακούω το Λεβέντη...


http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=236114&cid=6


Ανίκητη...

Ανώνυμος είπε...

Με τα ΜΜΜ εννοούσα...

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

Από εδώ και στο εξής, οι Λυκοφυλίες στο Διαδίκτυο ΤΕΛΟΣ. Θα πέφτει τσεκούρι αμέσως.

Γεωργιάδης Αλ. είπε...

"Πώς να σαπίσετε ένα σκακιστή"-το επόμενό μου βιβλίο.