Nadezhda Leontyeva
Μια από τις λιγοστές γυναικείες παρουσίες στον κόσμο της σκακιστικής σύνθεσης είναι η Nadezhda Leontyeva. Τα προβλήματά της και οι σπουδές της χαρακτηρίζονται συνήθως από αίσθηση σκακιστικού χιούμορ. Επινόησε το προβληματιστικό θέμα «Rovno», το οποίο δεν γνωρίζουμε πως ορίζεται ακριβώς. Κατά τις δεκαετίες του '60 και του '70 συγκαταλεγόταν ανάμεσα στους κορυφαίους σοβιετικούς συνθέτες καλλιτεχνικού σκακιού. Από ηλικίας 28 ετών (το 1956) αντιμετώπισε πρόβλημα κινητικής αναπηρίας και έκτοτε διέμενε σε ιδρύματα. Δεν γνωρίζουμε άλλα βιογραφικά στοιχεία, παρεκτός ότι είναι βέβαιο πως το 2000 βρισκόταν στη ζωή.
Ν.Leontyeva, Freie Presse 1977
Παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε 10 κινήσεις (#10).
1.f4 Nc3 2.Qa6+ Nb5 3.f5 Bd2 4.Qa4+ Bb4 5.f6 Nc3 6.Qa6+ Nb5 7.f7 Bd2 8.Qa4+ Bb4 9.f8Q και τώρα 9...Nc3 10.Qxc5 # ή 9...Nd6 10.Qf1 #.
Ν.Leontyeva, 1st Prize Novi temi, 1977
Παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε 4 κινήσεις (#4)
1.g7 και τώρα:
1...Bxg7 2.Rxc5+ Kxf6 3.Rc6+ Ke5 4.Qc5# ή
1...Nxg7 2.Bxf4+ Kxf6 3.Bg5+ Ke5 4.Qf4#
***Στοιχεία αντλήθηκαν από τη σελίδα http://www.xs4all.nl/~timkr/chess2/diary_11.htm
5 σχόλια:
Πολύ ωραίο το θέμα. Πάντως θα ήθελα να προτείνω στο ωραίο αυτό blog να κάνει μία σειρά δημοσιεύσεων ή μία ξεχωριστή σελίδα εξηγώντας πως φτιάχνεται ένα πρόβλημα-ασκηση σκάκι. Παράκληση και στον σεβαστό Bloger
@alex λειτουργεί ήδη εδώ και μερικές ημέρες το blog ενός ανθρώπου με πραγματική αγάπη για την σκακιστική σύνθεση, του alkinoos http://kallitexniko-skaki.blogspot.com/ το οποίο φιλοδοξεί να μυήσει τους ενδιαφερόμενους στον συναρπαστικό κόσμο του προβλήματος. Απόψε θα αναρτήσω ξεχωριστή δημοσίευση για το νεοσύστατο blog. Αααα, σε παρακαλώ να αποφεύγεις να με λες σεβαστό, τώρα που ξύρισα το μούσι:)
Πραγματικά σε ευχαριστώ για την άμεση ενημέρωσή σου. Το καλλιτεχνικό σκάκι είναι κάτι πολύ ενδιαφέρον. Δεν γνωρίζω ποιος είσαι και γι αυτό ίσως να σε λέω σεβαστό.
Καταλαβαίνω πως πρέπει να επικοινωνώ με ένα πολύ απλό άνθρωπο. Καλή συνέχεια.
Καταρχήν ευχαριστώ για την προβολή.
Και ένα στοιχείο για την Ναντέζντα:
Τον Αύγουστο του 1972 στο τεύχος 25-26 των Ελληνικών Σκακιστικών Χρονικών είχε δημοσιευτεί ένα πρόβλημα της Ν. Λεοντιέβα.
[3K3b/s1pBp3/8/7R/2P1k3/R1q3PS/p3P3/Q5B1] (10+7) #2
Δεν με ικανοποιούσε αυτό το "δεν γνωρίζουμε πώς ορίζεται ακριβώς" το Rovno. Έψαξα και βρήκα -ας είναι καλά τα κολυβορωσσικά μου- ότι το «θέμα Rovno» (από τη ονομασία της πόλης της δυτικής Ουκρανίας Рівне -Ρίβνε- στα ρωσσικά: Ровно -Ρόβνο-), [φαίνεται ότι] αναφέρεται σε αμοιβαία αλλαγή θέσεων ετερόχρωμων κομματιών ίδιου τύπου (λΑ με μΑ, λΙ με μΙ κ.ο.κ.) στην πορεία της λύσης τριαριού. Πρέπει να έλαβε το όνομά του από αυτό το πρόβλημα της Леонтьева (1970, #3).
Λύση: 1.ε7 (απειλεί 2.Αε6+). (i) 1...Αζ5 2.Αθ5+ Αη4 3.Αη6#, (ii) 1...Ιδ5 2.Ια2+ Ιβ4 3.Ιγ3#. Στη βαριάντα (i), ο λΑη4 και ο μΑη6 αλλάζουν αμοιβαία θέσεις· στη (ii), ο λΙβ4 και ο μΙγ3.
Αν κρίνει κανείς από αυτό και από το πρώτο πρόβλημα της ανάρτησης, το #10 –δείτε τη γλαφυρή παρομοίωση του Krabbé στον σύνδεσμο που παραθέτει ο Γάτος–, πράγματι, η Надежда Александровна είχε χιούμορ...
Ερώτηση προς καλλιτεχνικοσκακιστικούς:
Υπάρχει άλλο πρόβλημα με αυτό το θέμα, ή άλλο παρόμοιο θέμα;
Δημοσίευση σχολίου